ja....er is nog geen topic over; muziek tegen geweld, jullie kennen het wel marco borsato, lange frans FT. baas B. en ik heb er af en toe nog meer gehoord. wat is jullie mening, is het goed of maakt het het alleen maar slechter? mijn mening is; ik vind het goed, het helpt vind ik wel. ik zelf vind het wel mooie muziek en je ziet ook in het nieuws dat (geweld) veel (te veel) gebeurt. _0/
ik vind geweld ook nie goed maar mensen die zinloos geweld plegen denken ook bij zun eigen van jha wa moet ik met z'n lietje maar verder is het wel coole muziek _0/
het gaat niet om de muziek het gaat meer om de boodschap, en het is geloof ik niet voor de "daders"zelf bedoelt maar meer om de mensen daar om heen.
ik vind wel goede nummers maar is niet mijn smaak dus luister liever niet naar die nummers, en ik heb volgens mij nog geen een metal nummer gehoort dat over zinloosgeweld ging (dat het slecht is enzo, wel dat ze waren misbruikt en dat soort dingen maar dat is een ander verhaal)
Marco borsato is gewoon een flinke matennaaier. Eerst over de rug van dé knuffelallochtoon van Nederland Ali B een hit scoren, en hem vervolgens op TMF belachelijk maken met zijn hiphopgebaartjes. :{ Voor de rest doen mij die nummers niks, je helpt er niemand mee (net of de familie er op zit te wachten) en het is meer voor de artiesten, zodat ze kunnen zeggen: kijk mij even flink maatschappijkritisch doen, terwijl ze flink incashen.
Denk heus wel dat de een of ander prutserig darkblackfolkgothcrossovernu- metal bandje een nummer over zinloos geweld heeft volgekreund. Zolang ze maar flink gekwetst kunnen doen zijn gothic blij.
ja maar het word wel steeds meer, daar maken hun gebruik van...... zelf sta je er toch iets meer bij stil (ook niet veel) maar sommige mensen die staan er nu echt bij stil ()
mee eens josh daar was ook een mooie sketch over bij kopspijkers 2/3 weken geleden meen ik me te herineren
Ach, zinloos geweld is nu eenmaal hot in de media, en daar word slim op ingesprongen. Of ze er nu wel of geen geld mee verdienen, aandacht trekken doen ze.
Het nummer is meestal vette crap(vertaald rotzooi) ze klinken nooit. Dus doe maar gewoon de normale soms "geweld" nummers dat klinkt beter.
Ik heb altijd een hele achterdochtige kijk naar die nummers over zinloos geweld, misbruik, wereldhonger en al dat soort dingen. Bij dat soort muziek heb ik altijd het idee dat het gewoon weer de nieuwe manier is om geld te verdienen en bekend te worden. Maarja, ik ben altijd een beetje achterdochtig. Ik zal ook nooit wat kopen wat ze op tv aanbieden. Ik denk altijd dat er wel een addertje onder het gras zit. Eerst zien, dan geloven. De nummers zelf vind ik overigens ook niet mooi. Bijvoorbeeld Marco en Ali. De een zingt een of ander standaard liedje en de ander praat er nog eens doorheen. Niet mijn smaak, maar het gaat ook om de boodschap. Of dit soort muziek onze maatschappij veiliger maakt weet ik niet. Stel dat ik iemand ben die graag mensen in elkaar slaat 'omdat ze naar me keken' en ik luister naar Lange Frans en Baas B over zinloos geweld. Zou ik dan bekeren? Ik kan het me niet voorstellen. Dat soort mensen zijn wie ze zijn en muziek gaat daar echt geen verandering inbrengen. Toch, als hun idool zegt dat hij zinloos geweld belachelijk vindt dan zouden ze er misschien wel over gaan nadenken of het wel goed is wat ze doen. Maar daar komt mijn achterdochtige ik weer, meent Baas B dat wel?
Vette combo Michael Moore en SOAD. Michael Franti and Spearhead met Bomb The World Hier downen. http://www.spearheadvibrations.com/sounds.html
zou er geen poll bij kunnen wie er wel voor is en wie niet ach ik ben zelf de muziek snel beu maar ja.........