Mythe word werkelijkheid "Atlantis ontdekt"

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 15 nov 2004.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Op Atlantis woonde een mysterieuze beschaving, welke door Zeus werd vernietigd

Wat denken jullie ... Hebben de wetenschappers daadwerkelijk Atlatntis gevonden?

2. ghoulio

ghoulio AmsterdaM

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof het zo...

3. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Het zou kunnen maar goed er zijn vaker "man made structures"gevonden onder water en dat bleken uiteindelijk ook niet stukken van atlantis te zijn.Ik w8 wel af tot er echt door een neutrale groep wetenschappers (deze zullen er wel naar opzoek zijn geweest en dan wil je al gouw roepen dat je het gevonden hebt)bevestigt dat het daadwerkelijk atlantis is

4. Keukenhufter

Keukenhufter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat zues atlantis hebt vernietigd klopt natuurlijk geen kut van.
    wel denk ik dat atlantis hebt bestaan maar door een grote vloedgolf ofzo verzopen is
    das mijn theori :9

5. Technotic

Technotic Digitaalgras.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hou het op snorkelland :+

Nee zonder dollen, eerst zien dan geloven. Zijn al vaak zat berichten geweest van dit soort onderwerpen, maar uiteindelijk is het weer net iets anders

6. Endorim

Endorim The Homertrix

Leuk Bevonden:
    1
    Het kan een eiland gweest zijn van de minoïsche beschaving die is gezonken, je hebt dan nog de Egyptische cultuur, die Griekse was er geloof k nog niet. De mesopotaanse (als k het goed schrijf). Dus genoeg beschavingen die het ook kunnen zijn, ik vraag me dus echt af of dat wel atlantis is. En de beschrijving die Plato deed was toch wel wat anders dan het kaartje doet vermoeden ( hij had het over ringen, gescheiden door water ofzoiets). Naja we zien het wel....

7. Afroman

Afroman Becaus i got high

Leuk Bevonden:
    0
    Er zij al te vaak geruchten gegaan dat de stad is gevonden, maar op het latste moment komen ze toch tot conclusie dat het iets anders is.

8. party crusher

party crusher VGcats is de shit

Leuk Bevonden:
    0
    die plato gast zei ook dat de stad in de atlantische oceaan lag./
    en als atlantis echt zo groot was als die plato beschreef licht het niet op die plek waar dat kaartje naar wijst

ik denk wel dat atlantis heeft bestaan maar dat het na de ijstijd is verzwolgen omdat de zeespiegel weer steeg

9. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het zeer interessant vinden. Al die archeologische dingen en vooral de Grieks-Romeinse tijd interesseren me wel.

10. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Volgens Plato was Atlantis een eiland ten grootte van Azië, dat zijn hoogtijdagen vierde rond 9600 voor Christus. Dat is natuurlijk een fabeltje, maar er zijn wel degelijk aanwijzingen dat er een beschaving onder water is verdwenen. Het Griekse eiland Thira, tegenwoordig Santorini zou ook de plek kunnen zijn waar de mythe van Atlantis op is gebaseerd: rond de negentigste eeuw voor Christus is daar een vulkaanuitbarsting geweest die het eiland heeft vernietigd. De vloedgolf die dat teweegbracht heeft ook een deel van Kreta verwoest, wat dus ook de oorsprong van Atlantis zou kunnen zijn. Plato heeft zich in deze theorie een aantal eeuwen vergist.
    Zoals bij zoveel van deze mythes zijn ze uiteindelijk wel op feiten te herleiden. Atlantisch is natuurlijk enorm geromantiseerd, maar het zou heel goed kunnen dat die verhalen zijn gebaseerd op waargebeurde feiten en dat er daadwerkelijk een antieke beschaving is geweest die op een gegeven moment is verdwenen onder water.

Wat dit onderzoek betreft: daar ben ik nog sceptisch over, het kan immers van alles zijn. De bron is ook niet erg accuraat, omdat volgens de legende Atlantis door Poseidon is verwoest. Poseidon was de god van de zee, en beschermheer van Atlantis. Maar de Atlantianen werden hebberig en probeerden Athene in te nemen, wat mislukte. Om ze te straffen voor hun hebberigheid heeft Poseidon Atlantis overstroomd in een dag en een nacht.
    Althans, zo gaat de mythe :)

11. Victor

Victor Guest

Zou wel cool zijn als het het echt was. Waarschijnlijk weer zo'n idiote theorie maar het zou kunnen.

12. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Het ging er toch om dat Atlantis de stad van goud was (ofzo :confused:)

13. Thriceaddict

Thriceaddict Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat was El Dorado in Zuid-Amerika. Atlantis is de beschaving die verdween in de oceaan.

14. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ach; laat ze maar is met concreet bewijs materiaal komen. Dit soort berichten zijn er in de loop der tijd al zo veel geweest. :)

15. ghoulio

ghoulio AmsterdaM

Leuk Bevonden:
    0
    Darkwing heeft zijn huiswerk gedaan jongens! :+

16. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    dit verhaal klopt grotendeels... je hebt het over de minoische beschaving neem ik aan?? alleen was deze gebeurtenis (die vulkaanuitbarsting met een vloedgolf als gevolg daarvan) volgens mij 3000 tot 3500 jaar voor Chr.

het lijkt me uberhaupt heel sterk dat er een grote beschaving was rond 9000 voor Chr.

17. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    ik geloof dat atlantis is vernietigd door tsunami _0/
    dat is in ieder geval mijn theorie!

18. Gurbe

Gurbe Hi everybody

Leuk Bevonden:
    0
    Atlantis zou volgens de legenden een gigantisch eiland moeten zijn in 'de enige echte zee', dus het lijkt me sterk dat hiermee een eilandje in de middelandse zee wordt bedoeld. Volgens mij is de enige mogelijkheid voor atlantis het continent Antarctica, kijk maar eens op een globe, dit continent ligt midden in de enige echte oceaan van de aarde, nl de stille, atlantische en indische oceaan. Verder zijn er landkaarten uit ongeveer 1600 gevonden waarop de landmassa van antarctica zijn gevonden die gebasseerd zijn op veel oudere kaarten en die wij zelf niet eens konden maken tot 1950, toen we met radar door de kilometers ijs heen konden kijken. Die kaarten moeten toch ergens vandaan komen, dan zou antartica niet altijd (helemaal) onder het ijs hebben gelegen. Albert Einstein had hier een mooie theorie over, dat de hele aardkorst(schil) onder het gewicht van ijs op de poolkappen over het onderliggende magma is verschoven. Dat zou toch wel een hoop natuurrampen over de hele wereld veroorzaken...

Deel Deze Pagina