1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

N-Gage

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door The Stig, 29 mrt 2003.

1. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    Hmm ,ik zou bijna zeggen dat wanneer je zo denkt, je beter niet oud kan worden of beter in je bedkan blijven liggen. Waar je je nu tegen verzet is vooruitgang. Vooruitgang in de techniek en ontwikkeling van de mens. Als men dit soort dingen 20 jaar geleden had gedacht, dan hadden we nu een mobiel gehad die echt alleen kon bellen (als we al een mobiel hadden gehad) en zonder agenda, pda functies, wap/gprs etc. Dan hadden we geen Xbox Live gehad, maar nog een 16 bit spelcomputer, want tja, goed beeld en internet spellen kunnen toch ook op de pc. We hadden zelfs bij de Amiga al kunnen stoppen volgens jou.

Hiermee wil ik niet te negatief naar jou overkomen, maar meer naar het stukje dat je hier schrijft. Zelf hou ik niet van mensen met een ontzettende ouderwetse gedachte dat vroeger alles beter was en nieuwe ontwikkelingen (in dit geval de N-Gage) beter achterwege kunnen blijven. Zonder vooruitgang hadden we nu nog steeds in lappen rondgelopen en ipv achter de xbox achter de olifant (aan) gezeten (nu ga ik we heel ver terug).

Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat ik de N-Gage super vind, vaak zijn er ontwikkelingen die het begin zijn van meer (Philips maakt vaak deze fout door zo vooraan te lopen, dat ze uiteindelijk in de achterhoede belanden). De N-Gage heeft naar mijn mening veels te dure spellen voor een telefoon (check die java dingen van 3 euro, niet super maar toch prima voor het verdoen van je tijd in de bus/trein) en heeft z'n voornaamste functie als telefoon helaas achter zich gelaten. Maar dit is pas stap 1, hopelijk voor Nokia doen zij stap 2, maar ik zie zo een Sony/Ericsson telefoon komen die een verbetering, postief, van de N-Gage is.(PSP was dat toch,alleen geen tel?)

Amen,

Laatst bewerkt: 9 okt 2003
  2. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Huh? en de Game Boy dan? die spellen zijn toch ook gewoon 50 euro, dan kan iedereen beter JAVA games kopen voor 3 euro.

3. Chief Bram

Chief Bram *Xbox-Addict*

Leuk Bevonden:
    0

Zucht... met jouw kan ik praten!

Ik haat dat ding ook, nokia wilt er een centje mee uitslaan!

Ik heb gezien hoe dat ding belt, dat zit gewoon niet goed, en de spellen als ik de scores zie ga ik het zeker niet kopen hoor, bijna alles bebuist!

whaaaaaaaa!!! Boycot mee met The Arowana!

ik haat de nokie N-Gage

4. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0

je haat de ngage omdat de scores laag zijn
    en omdat hoe het belt ook niet goed zit.
    :{

je moet met iets beters komen, om me te kunnen
    overtuigen dat de ngage een ...ding is

5. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    had er vandaag ff mee gespeeld graphic zijn wel stukken beter dan GBA maarja de prijs enzo is nog al wat geef me toch maar een cube

6. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    bedeol je dat Nokia de markt uit melkt? wat doet Microsoft met windows dan? wat doet Nintedo dan met de Game Boy? wat doet etc etc etc

ZEIK NIET ZO...

7. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de prijs komt zo wel omlaag.
    wanneer er een product op de
    markt komt, willen ze gewoon geld
    verdienen aan de hype die er heerst.
    zodra die voorbij is, komt de prijs aardig omlaag.

8. GAGGAG

GAGGAG The Outsider

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt voor 30 euro per maand bij orange een abonnement afsluiten, voor 1 jaar lang. Zonder aansluitkosten en gratis n-gage. Je kunt dan gratis voor 3a4 uur bellen per maand. Je krijgt er ook nog 2 gratis spelletjes bij. Monkeyball en nog eentje.

Dus is dat toch heel goedkoop, of vergis ik me?

9. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Laat mij het eens proberen. :)

De N-Gage heeft veel verschillende mogelijkheden, maar is in geen één ding echt goed.

Telefoon: Bellen met de bovenkant van de telefoon naar je gezicht belt niet alleen onhandig, maar ziet er ook nog eens erg dom uit.

Games: Ja, het ziet er mooi uit, maar door het verticale scherm heb je weinig overzicht en wat moet je allemaal doen om een game te spelen? frontjes eraf halen, batterij eruit, game erin, batterij en frontje er weer in en dan paar minuten wachten voordat dat kreng is opgestart.

Mp3: Zelfde verhaal als de games, met het verwisselen. Ook kan deze maar maximaal zo'n 2 album's opslaan en dat is nou niet echt veel.

Radio: Slechte ontvangst.

Ik weet niet of de N-Gage nou een handheld of een telefoon probeert te zijn, maar ik geloof nog steeds dat die dingen gewoon gescheiden moeten blijven van elkaar. Een telefoon heb je om te bellen en niet om opgezogen te worden in gamewerelden IMO.

10. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1
    schoenmaker blijf bij je leest.
    een telefoon om te bellen
    een spelcomputer om te gamen
    enz enz
    en dan mag er best vooruitgang inzitten,maar doe waar je goed in bent...ipv rotzooi op de markt te brengen.
    als er behoefte is aan een handheld gamedevice zie ik het liever uit de sony fabriek rollen dan dat neukia ze maakt.
    Vooruitgang prima,maar ieder op zijn eigen front...

Dat bedoelde ik dus te zeggen,Timmio...

11. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    hoeveel mb geheugen heeft die mp3 speler in de Ngage? aangezien die kaarten daarvoor verschrikkelijk duur zijn verwacht ik er niet veel van..

12. GAGGAG

GAGGAG The Outsider

Leuk Bevonden:
    0
    standaard zit er een 32 mb mmc kaart bij, die je kunt uitbreiden tot 256mb mmc of meer. Een 128mb kaart kost 40 euro.

13. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    kijk.. dat is ook al weer zo duur..

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat zeur je nou? een MP3 speler kost geld laat zeggen 100 euro:

- MP3: 100 euro
    - Radio speler : 5 euro
    - telefoon met kleuren etc: 200 euro
    - handheld (gba prijs): 134,-

-------------------------------------------------+
    Grandtotal: €439,-

Wat mij opvalt is dat veel xboxers er gewoon raar op reageren:
    '' dat ding is groot '' --> xbox niet groot dan?
    '' Vetttt duur '' --> Was de xbox niet duur dan?

Sorry, ik vind het gewoon gek dat je een xbox koopt, en gezeik tegen je kop krijgt van de xbox is gewoon te zwaar om te tillen, en dat jij gewoon genoeg van die fanboys (anti-xbox) krijgt
    En dan begint iedereen gewoon zelf.

Dat ding is cool, en gewoon vet goedkoop voor wat je krijgt.

Laatst bewerkt: 12 okt 2003
  15. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    En wat vonden we ook al weer van anti-xbox fanboys?
    En wat ben jij nu aan het doen?

En nee, ik heb dat ding niet. Helaas niet. ik zou hem echt graag willen hebben.

16. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    anti-xbox fanboys? Die liepen te roepen 'hij is veel te groot' 'de controller is niet lekker' 'hij is van micro$uxx'

ik heb hele goede redenen om dat ding te boycotten.. het ding kost meer dan de xbox bij de launch, dan moet je der ook nog abbonementskosten voor betalen, de games stellen geen ene ruk voor, zien der niet uit en spelen niet lekker. (ik heb gisteren nog even van Pandonium mogen genieten, en op de Gameawards heb ik het ook al in m'n handen gehad)
    Daar komt nog bij dat alle andere servicen zoals emails, sms, mms, wap, bluetooth multiplayer gamen en weet ik veel wat nog niet allemaal ook weer allemaal geld kosten! je moet een fultime baan hebben wil je dat ding kunnen onderhouden! (ok, overdreven, maar voor de 'ik voer geen ene reet uit'-tiener is het ding verre van betaalbaar)

Die mp3 SPELER is heel aardig. Maar ik heb het niet over de mp3 speler, maar over het feit dat je der eerst weer 256 mb flash bij moet kopen voor je der wat aan hebt!

17. InfernoGamer

InfernoGamer ...

Leuk Bevonden:
    1
    Maar de Xbox is (ietsO-)) Krachtiger, heeft een harde schijf, dvd Zooi erin en je kan er spellen op spelen met graphics waar je misselijk van wordt... toch een groot verschil met de N gage:eek:
    (zie post hierboven nog meer redens:p)

microsoft Heef daarom >geen< meeneem computer gemaakt van de Xbox
    ( ik zie het al voor me de xbox als "meeneem" spelcomputer:+ )

Het is eigenlijk wel een beetje raar om de N Gage met de Xbox te vergelijken... laten we het voortaan bij de GBA en co. houden:D

Laatst bewerkt: 13 okt 2003
  18. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    hmm, je HOEFT niet de wap,mms etc te gebruiken. ik vind de N-gage meer een handheld imo. voor mij telt dat telefoon gedoe voor een extraatje.

En kost Xbox Live dan geen geld?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf een xboxer vanaf het eerste uur zowat, en vind het een zeer cool ding, ik vind het alleen gek dat alle xboxers die door (vaak) Nintendo aanhangers werden 'uitgescholden' zelf nu het zelfde gaan doen bij een handheld van toevallig nokia, dat volgens jullie een monopoly van telefoons wil maken (ff, wat doet Microsoft ook al weer???:{ :{ )

leuk weetje overgens: xbox zonder spel (adviesprijs 14 maart 2002) €479,-

19. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    kijk! dat is juist heel mijn punt! als je dat niet wilt gebruiken, dan koop je toch een rot-sagem zoals ik heb gedaan? kan je lekker mee bellen en op mini-golfen voor 40 euro ofzo..

jawel, maar ik neem aan dat de NGage toch iets meer geld kost..

Ik was zo'n nintendo aanhanger die de xbox eerst uitschold, maar ik heb gelukkig redelijk snel het licht gezien.. En hoewel ik mijn best doe, zie ik dat niet bij de NGage..

20. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Afgaand op dit bericht is de launch van de N-Gage een flop. Uit dit bericht blijkt dat bij de 6000 aangesloten winkels in totaal minder dan 500 N-Gages zijn verkocht. De start is dus een flop, maar wie weet dat het later nog beter gaat. Dit gaat overigens wel over de UK.

bron: http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?section_name=ret&aid=2408

Games retailers report dismal first week for N-Gage

Rob Fahey 11:08 15/10/2003
    Tomb Raider is the inaugural N-Gage chart-topper, for what that's worth

Figures from videogame retailers around the UK are showing an extremely low sell-through of Nokia's new N-Gage game deck in its launch week, with fewer than 500 units sold by the 6,000 game stores polled by Chart-Track.

Although these figures don't include sales from mobile phone stores, which might well be expected to shift a few units of the N-Gage, they still spell out something of a setback for Nokia's ambitions in the console space.

By way of comparison, Nintendo's Game Boy Advance hardware outsold the N-Gage by a ratio of almost 30:1 last week, despite the fact that no key titles launched on the GBA over the course of the week, and that the system is long overdue a price cut.

Of course, the mobile phone stores remain an unknown quantity; anyone wanting a new mobile contract with their N-Gage will have gone to one of those stores rather than a games retailer, but there's just no way of telling what proportion of potential N-Gage buyers this represents. Short of Nokia giving us sales figures itself, we'll probably never know exactly how many units N-Gage shifted in its first week on sale - only that it didn't sell very many in games retailers.

In software, terms, Eidos' Tomb Raider took the number one position in the inaugural N-Gage chart, followed by Sega's duo of titles on the system - Super Monkey Ball at number two and Sonic N at number three, with another Eidos title, Pandemonium, at number four. Activision's Tony Hawks Pro Skater props up the chart at number five.

It's hard to say what kind of sales figures these positions represent, however - although given the multi-function nature of the N-Gage and the fact that a couple of games are pre-bundled with the deck, we'd expect the tie ratio for the console to be significantly lower than for other console hardware.

Deel Deze Pagina