1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Na sega canceld ook Activision GC spel

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dak125, 26 nov 2002.

1. thaking

thaking Ik ben geband

Leuk Bevonden:
    0
    als bill gates dit had geleze zou ie zegge

''4 more years! Nintendo will be mine! :p ''

2. dak125

dak125 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja zo kan ik het ook ik ken er maar 1 met een GC en dat is mijn nichtje van 8 jaar dus dan verkoopt de GC zeker helemaal niet in Alkmaar, ik kan er zeker 12 die naast hun ps2 een in Xbox hebben.

En daarbij ik koop liever een Xbox voor 249 euro met twee spellen dan de GC voor 299 euro met mario sunshine + dat ik met de Xbox dvd kan kijken.

Laatst bewerkt: 26 nov 2002
  3. Blade

Blade What?Is it a spider?

Leuk Bevonden:
    0
    ja dus? er zit toch ook enorm bveel verschil tussen de ps2 en gc?

4. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ja dus?

hij heeft het al geprobeerd te kopen.. kweet niet meer precies voor hoeveel.. 25 miljard ofzo.. schande, zo weinig..

Laatst bewerkt: 26 nov 2002
  5. Somnium

Somnium Guest

PS2 heeft gewoon de Console Wars gewonnen, puntje uit.

6. Koesj

Koesj Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat denk ik niet, de wars zijn namelijk nog láng niet afgelopen. Zie dit als een conflict wat nog wel een paar generaties door kan gaan. We hebben nu namelijk twee bedrijven in de race die enorm veel resources achter de hand hebben en ook bereid zijn om ze te gebruiken. Ook Nintendo staat sterk maar toch meer op de handheld dan op de home console markt. Ach, zolang ze een winstgevend bedrijf blijven vinden ze het best maar ik denk toch dat het belangrijkste gedeelte van de 'console war' tussen Microsoft en Sony zal gaan.

7. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    Hmzz, ik woon ik Clinge, ligt vlak bij Hulst. In mijn vriendenkring ken ik 3 mensen met Xbox, en 1 met GC. Maar of onze regio nou zo bepalend is betwijfel ik.... :{

8. jprommen

jprommen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn er weer twee mensen bij die ik ken met een xbox, dus in totaal iets van 17-18 (waarvan een aantal van TGS). Dus zowel binnen mijn familie, collega's en vrienden zijn mensen met een xbox. Ik ken een iemand met een GCN (Lucky Lenn van TGS), verder niemand. Kennis van mij heeft een PS2 en Lucky Lenn ook eentje, en dat zijn alle mensen met een PS2 die ik ken.

Ik vindt het altijd verbazend dat xbox niet al ruled over de planet, maar alles heeft met perspectief te maken. Persoonlijk maak ik me niet zo'n zorgen over xbox. Ik denk ook niet dat Nintendo zich tegen xbox en ps2 op kan profileren, de enigste manier om hiernaast te blijven bestaan is door zich duidelijk op een andere doelgroep te gaan richten (lees jonger).

9. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    raar.. ik zou zo 10 man kunnen noemen met een ps2..

het lijkt me ook sterk dat ze bij MS wakker liggen over een paar vierkante kilometer ingedijkte boerenpolder..

10. Somnium

Somnium Guest

De console markt is een Japanse markt, er is altijd al een strijd geweest tussen Nintendo en Sega en later kwam Sony erbij en met Sony gaat het nu uitstekend! Nu komt Microsoft als Westers bedrijf erbij omdat ze geld ruiken.. Microsoft heeft sowieso al geen schijn van kans in hét console land, Japan! Dus Microsoft wint het sowieso al niet.. Sony wint en op grote achterstand volgt Nintendo!

11. can-o

can-o Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vergis je niet in MS:
    apple was beter dan microsoft
    netscape was beter dan explorer
    wordperfect was beter dan msword
    over een paar jaar?
    nintendo was beter dan xbox......?

12. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig woon ik in Europa :D
    Ga dan toch emigreren naar Japan zou ik zo zeggen ;)

13. Somnium

Somnium Guest

Vergeet niet dat consoles in Nederland zijn door Japan.. Als Japan alleen consoles in Japan had gedaan, hadden we hier nooit een Xbox gehad :9

14. Koesj

Koesj Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jep, en wij waren ooit een wereldmacht, stuff changes, get over it.

15. Somnium

Somnium Guest

This won't change..

16. Dokterh

Dokterh EnoZ:1337

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, hier ben ik meest bang voor.. Ik klink misschien paranoia, maar ik zou het niet eens zo gek vinden als b.v M$ (Bill Gates) over 20-30 jaar de politiek ofzow in gaat en écht enge dinge gaat doen..

Ik heb behoorlijk wat stukken gelezen over m$ z'n praktijken (word je niet vrolijk van) en al die bovengenoemde bedrijven zijn stuk voor stuk genaait door illegale praktijkjes van m$. Vergis je niet Geld=macht=te veel macht is heeeeel erg link. Daarom boycot m$! waarom is die prachtige Xbox nou door m$ gemaakt? :mad: ]:-

17. Somnium

Somnium Guest

Ik weet een heeele mooie vervanger voor de Xbox.. *hint hint* ;)

18. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    eigenlijk is het raar: zo 2 compleet verschillende spelcomputers die elkaar het leven zuur maken..
    het KAN natuurlijk dat MS alles opkoopt, en dan zitten we dik in de shit.. ms verziekt dan de console handel net als de pc handel: 150 euro voor een OS terwijl je het bij linux gratis krijgt.. een console voor 500 euro met nog redelijk dure games.. arg.. hell on earth for gamers..

op het moment is het echter hemel op aarde voor gamers, er woedt een consolewar van onmetelijke omvang, en ze zeggen wel eens 'oorlog kent geen winnaars'.. maar in de console war wint de consument en dat zijn wij.. oftewel:
    -zo veel mogelijk games
    -zo laag mogelijke prijzen
    -en NATUURLIJK zo kwalitatief hoog mogelijke games..

19. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet waar, japan bracht de NES. Maar daarvoor zijn er al veel andere consoles geweest waaronder de Atari 2600. En die komt echt niet uit japan hoor.

Of moeten we het hebben over een console die eigenlijk in de Homecomputer range zat. De C64, de meeste verkochte computer OOIT! Terwijl de meeste mensen hem alleen maar kochten om de spelletjes.

Japan is alleen gigantisch chauvinistisch, dit is al langer bekend. Je moet niet als onbekend bedrijf japan binnenkomen, en verwachten dat je wat verkoopt.

Japanners voelen dat we eigenlijk al blij en vereerd moeten zijn dat we hun consoles mogen kopen. Goeie Homecomputers als de Sharp X1 en de Human Experiment X68000. Zijn nooit geexporteerd. Japanse carts op de NES kregen slechtere sound chips (Castlevania 3 USA en UE versie heeft geen SCC onboard(VRC4 die ook voor betere gfx kon zorgen.) (een door konami ontwikkelde sound chip en had slechter GFX). De sega Mark 3 had een extra FM chip, totdat het een Master system werd en hij eruit gehaald werd. De c64 (onder de naam vic 20 (Niet te vergelijken met het Europese en USA VIC 20 model )) verkocht overal gigantisch behalve in Japan. En zo kan je er nog wel 20 opnoemen. In Japan is het grootste deel van de doelgroep en bedrijven patroitisch, dus de cijfers zijn daarmee niet te vergelijken.

Het spijt me.

Laatst bewerkt: 30 nov 2002
  20. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    in het kort: japan is geen goede console markt.. USA en Europa zijn veel stabieler en makkelijker met marketing te bespelen.. bedrijven willen in japan presteren omdat het hun thuisland is.. [punt]

wordperfect is een dos programma.. word is windows..

Deel Deze Pagina