1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Naaistreek!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Panzerhaubitze, 27 jun 2002.

1. CyberMonkey

CyberMonkey Proud xbox-owner

Leuk Bevonden:
    0
    Pff een maand nadat ik mijn hd had gekocht kon ik een dubbel zo grote kopen voor dezelfde prijs.
    Moet ik hen dan beginnen uitschijten? Je mag nog content zijn dat je een pakket gekregen hebt.

2. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Wat ik bedoelde met fraude is het vervalsen van gegevens op een document. Wat, hoe of waarom maakt dan verder eigenlijk niet uit. Die gozer die de datum heeft aangepast, en ook de prijs, was dus daarme illegaal bezig. Dat had helemaal niet gehoeven omdat hij er gewoon recht op had. Een Xbox van 299 euro die gekocht is voor 26 april opgeven voor de actie is volgens de voorwaarden helemaal legaal.
    MS heeft je niet echt genaaid, ze hebben de prijs drastisch verlaagd, dat is te verwachten als je de introductieprijs hebt betaald. Dat het zo snel ging, dat was onverwacht, vandaar de actie. Dat ontneemt jou niet het recht om je genaaid te voelen natuurlijk... (De PS2 is ook ooit in prijs gedaald, die mensen hebben niets extra gekregen.)
    Dat ze het een week van te voren aankondigden zorgde voor veel verwarring, maar vanuit MS zijn daarover nooit verwarrende berichten gekomen, die berichten hebben "we" zelf de wereld in geholpen op de diverse forums. Ook een aantal winkeliers zijn schuldig aan de verwarring, zij deden uitspraken die op niets waren gebaseerd. MS is altijd duidelijk geweest met hun voorwaarden.

Misschien zijn de termen legaal, illegaal en fraude een beetje zwaar in deze context maar het komt er wel enigszins op neer.

3. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk naar mij, ik stuur gewoon een mailtje om te vragen waar mijn online registratie gegevens zijn gebleven, en ik krijg een mailtje terug dat het druk is geweest en tot hun spijt dus pas laat reageren, "welke spellen wilt u"en nee hoor we hebben de kassabon niet nodig.
    Ik heb nooit een reward pack aangevraagd, ff een paar data:

28 Mei Xbox gekocht
    17 Juni gemaild waar mijn gegevens waren.
    7 Juli bericht van MS, wat wil je in je reward pack
    10 Juli bevestiging van Fedex.

Ik heb er niet om gevraagd, ze bieden het aan, en ik laat me geen €180 ddor de neus boren.

4. McLaren

McLaren Kimi rulez 2003

Leuk Bevonden:
    0
    Leg es aub iets duidelijker uit hoe je dat gedaan hebt?

5. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb een mailtje gestuurd naar Xbox support, waarin ik vroeg waar mijn online registratie gegevens waren gebleven, waarschijnlijk kunnen hun op dat moment niet meer achterhalen wanneer ik mijn Xbox had geregistreerd.
    Toen kreeg ik afgelopen week een mail dat ze mijn aanvraag niet hadden binnengekregen en of ik ze even wilde bellen.
    Zo gezegd zo gedaan, en ik kreeg een dame aan de lijn die zich verontschuldigde dat ze zo laat reageerde op mijn mail, en ik mocht 2 spellen uitzoeken.
    Ik vroeg zelf nog of ik mijn kassabon op moest sturen maar dat hoefde ook niet!
    En nou is mijn reward-pack in Parijs!:D

6. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    stuur een mailtje naar ms om hem terug te naaien }:]

7. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Iedereen die die kans had gekregen had hem met 2 handen aangepakt.

Ik heb niet onder valse voorwaarden geprobeerd om een reward pack te krijgen, Dat MS niet oplet is niet mijn fout!
    MS naait zichzelf, daar hebben ze mij niet voor nodig!

8. cyberraiser

cyberraiser Livet är bra!

Leuk Bevonden:
    0
    BOUNCEMEISTER:

Ik ben het gedeeltelijk met je eens: De introduktieprijs is altijd hoger dan normaal - afroompolitiek heet dat. Dat MS de prijsverlaging één week van te voren aankondigt, daar zitten zowel voor- als nadelen aan. Goed voor ons consumenten want dan kan je ff wachten en een goedkopere XBOX kopen. Slecht voor de winkeliers want die verkopen geen enkele XBOX meer in die week natuurlijk!!! Voor MS maakt het geen reet uit, die hebben hun vaste prijs voor de XBOX - ik vraag me overigens af of de winkeliers nu ook een lagere inkoopprijs voor de XBOX hebben!! Misschien dat dat iemand hier weet?

MAAR waar ik het NIET met je eens ben, is dat het in de forums onduidelijk is geworden!! Er was een aantal ketens (o.a. Mediamarkt en Dixons) die ineens de nieuwe prijs gingen hanteren in de week VOOR de prijsverlaging. Tja, en dan heb je in Nederland natuurlijk een aantal mensen die een voordeeltje zien. Zij hebben zelfs aan MS zelf de vraag voorgelegd - ALLE kaarten op tafel gelegd - en MS zegt dan zelf dat het alleen de datum is die geldt. WAT is daar fraude aan? Helemaal NIETS!! Wat is daar verkeerd aan? HELEMAAL NIETS!!! Het hele spel is open en bloot helemaal eerlijk gegaan!!!

Voor IEDEREEN die probeert van het aanbod van MS mee te liften, terwijl ze weten dat ze niet aan de voorwaarden voldoen: Niet zo slim. Mocht dit in de toekomst weer gebeuren, zal MS echt niet meer met een Rewardpack actie komen!!! Dat begrijpen jullie zelf toch ook wel?!!!

9. SjorsBoomschors

SjorsBoomschors Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo naai je ook MS niet, want het is hun eigen stomme schuld. Wel vaag trouwens dat je je kassabon niet op hoefde te sturen, dat is het enige waar ze een beetje aan kunnen controleren of het terecht is dat je je rewardpack krijgt :cool:

10. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Misschien zijn ze in de loop van de tijd wel een beetje moe geworden van al die vragen, en handelen ze alles nou iets relaxter af om van het gezeik af te zijn!!

11. the-X

the-X XBox is the Future.

Leuk Bevonden:
    0
    Werkt dit nu nog ?

Laatst bewerkt: 14 jul 2002
  12. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Nop, moest sowieso voor 1 juli, en je had je Xbox VOOR 26 april gekocht moeten hebbe

13. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.

De fraude slaat alleen op het moedwillig onjuist invullen van het formulier door bepaalde consumenten met als doel het onrechtmatig verkrijgen van een rewardpack. Wat ik al zei is dat "fraude" misschien een te zwaar woord is hiervoor.

Ik ben het verder helemaal eens met de actie. Ook mensen die 299 voor hun Xbox hebben betaald hebben 100% recht op de rewardpack, omdat daarvoor alleen de aankoopdatum als voorwaarde geldt. Dat heb ik in die periode ook steeds gezegd maar blijkbaar wilde men dat niet geloven. Er kwamen steeds meer posts van mensen met daarin het ene verhaal nog gekker dan het andere. Dat werd blijkbaar wel geloofd en zo werd de onrust steeds groter. Ook winkeliers hebben foute uitspraken gedaan over bv de controle van serienummers en dat je geen rewardpack zou krijgen als je 299 had betaald.
    Vanuit MS zijn ze steeds duidelijk geweest met hun voorwaarden, namelijk alleen de aankoopdatum.

14. cyberraiser

cyberraiser Livet är bra!

Leuk Bevonden:
    0
    Bouncemeister:

Ik geloof dat wij hetzelfde bedoelen! Maar dat dit een typisch communicatieprobleempje is dat ontstaat met mail en forums: 2 minuten praten in real life, zou alles opgelost hebben. ;)

the-X:
    Dit is dus wat we bedoelen met "Fraude"!!!!
    JIJ weet dus dat dit NIET de bedoeling was van MS, maar tóch gewoon doen hè?!!!=( =( =( de mazen in de wet zoeken en dan maar misbruiken...bah!=(

15. the-X

the-X XBox is the Future.

Leuk Bevonden:
    0
    ik vroeg of het kon:confused:
    ik ga het niet doen.

16. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, dat komt wel vaker voor inderdaad! ;)

Gelukking zijn we er nu uit.

17. maniac

maniac Gangsta shit

Leuk Bevonden:
    0
    Je wil Munch toch nie ruilen voor THPS3?
    :)

Greetz,

Deel Deze Pagina