In deel 1 had je idd bij ultimate jutsu een quick time event, waar jij en je tegenstander allerlei knoppen moesten indrukken. Echter is dit er uitgehaald ivm lag (online). Tevens houdt het de 'flow van een gevecht' goed IMO. Dus ik vind de verandering niet zo erg. Je moet kijken naar de chakra balk. Daar zie je een kleine streep. Uhm, ter illustratie. Dit is de balk: [............. |.... ]. Als je chakra balk over de streep gaat, dus aan de rechter kant van de streep is, dan kan je door middel van 2x chakra load en je aanvalsknop een ultimate jutsu doen. Bij de standaard Naruto, die je in het begin hebt, is het bijvoorbeeld de Nine tails rasengan. Wat bedoel je trouwens precies met invloed?
Over de awakening. Als je bij je oranje balk bent, moet je goed opletten. Rechts van je chakra balk komt er dan een rondje te staan. Als je deze rondje ziet staan, dan kan je dus een awakening doen. Tevens krijg je ook een signaal wanneer je het kan doen. Ten eerst moet je levensbalk oranje zijn, en zodra je een awakening kan doen, krijg je een soort rode chakra uitbarsting eventjes. Kijk anders hier bij 0:53 (je ziet neit die kleine rode chakra uitbarsting, maar laat je anders is tot oranje balk in elkaar slaan en wacht todat je die kleine uitbarsting ziet. Dan zie je wat ik bedoel)
[yt]1dHVDZb1pz4[/yt]
Je ziet nu een rondje naast de chakra balk bij Sasuke. Nu kan hij dus ontwaken. Hoe doe je precies de awakening? Dit doe je door je chakra op te laden. Uiteindelijk krijg je een grote chakra vloed, om het zo te noemen. Dat zie je ook in het filmpje. Awakenings hebben verschillende invloeden. Bij sommige veranderd je uiterlijk. Sasuke krijgt dan zijn curse mark vorm. Tevens verbeter je in alle aspecten, zoals snelheid en kracht en dergelijke. Verder krijg je dan toegang tot bepaalde jutsus. Sasuke kan dan als voorbeeld een black chidori doen. Je hebt dus awakenings waar je niet alleen sterker etc bent, maar waar je ook visueel veranderd. Daarnaast zijn er bepaalde gevallen met awakenings waar echt alles veranderd. Naruto wordt dan de Nine Tails, en is dus neit qua uiterlijk veranderd, maar heeft ook een hele andere move set. Hij zal dus geen andere soort rasengan doen. Een ander voorbeeld is Deidara, die een grote clay bird summoned, waar je vervolgens op vliegt. Hier is de move set ook anders.
Simpelweg, gewoon experimenteren en zien wat je het leukst vind. Misschien dmv van random select bij alle characters? Doe ik nu ook. Verder kan je, als je snel alle characters wilt krijgen, de moeilijkheidsgraad zetten op super easy, en je tegenstander een volle handicap geven. Hierdoor duren de gevechten kort, en kan je met gemak 6k SP+ per ronde krijgen.
Als je een PS3 had, dan konden we samen trainen en kon ik je helpen. Maar helaas ^^.
E: Oh, en dit is handig om te weten. Je kan geen Ultimate Jutsu doen op iemand die in zijn Awakening is. Dus houd daar rekening mee. Een awakening heeft zelf ook geen Ultimate Jutsu (zover ik heb geprobeerd).
Laatst bewerkt: 17 okt 2010