[XOne] NBA 2k12

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 29 sep 2011.

1. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    9.176
    Oef, dat was wel even pittig ja...
    Heb gister 5 potjes demo gespeeld, en het begon allemaal erg goed. Heb even naar de basis controls gekeken, en ben begonnen. Eerste poging tot driepunter ging er serieus feilloos in ;). Toen had ik nog wel wat betere hoop.

Verder bakte ik er helemaal niets van, weet niet goed wat ik bij verdedigen moest doen, en greep vooral verkeerd in en grossierde in pers. fouten. In de laatste potjes wat meer of defence gefocust en vooral meer rust gehouden daarbij. Toen ging het al een stukje beter.

Aanvallend kon ik ook erg weinig. Eigenlijk alleen driepunterpogingen. Heb met de pointguard telkens de bal, dat is bij de Mavericks die Kidd als ik het goed heb, en tja. Wat dan. Kan ook niet anders dribbelen, dan 'gewoon' vooruit en tegen iemand aanlopen, en kan geen openingen creeeren. Moet duidelijk eens even gaan kijken/leren hoe je scoringsmogelijkheden produceert. Misschien wat filmpjes kijken op Youtube of nog wat meer proberen. Maar de demo is nogal beperkt in de uitleg over controls. Zit er bij de volledige game wel een uitgebreide tutorial oid? Dat zou ik hier wel fijn vinden. Ga nog even kijken of ik m'n spel in de demo wat kan verbeteren, en dan haal ik misschien het volledige spel wel.

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb NBA 2K11 ook liggen, maar ik kom daar gewoon niet doorheen. Ik heb die game ook gekocht omdat PES 2012 me totaal niet kon boeien en ik was uitgekeken op PES 2011 (een betere game dan 2012).

Ik snap er geen fuck van :D, ik speel zelf honkbalgames en dat begrijp ik dan weer wel. Maar NBA 2K? Ik vind het echt te lastig. Misschien moet ik er inderdaad wat meer tijd insteken, maar hey, zelfs op een lager niveau krijg ik nog kontjeschop van de CPU. Van maten win ik dan wel, omdat zij helemaal never BB games spelen.

3. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    9.176
    Ach... Dan verkoop je hem toch voor een paar euro aan mij, weldoener van beroep! ;)

4. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik ben weldoener, da's waar. Ik ben alleen geen ochtendmens ;)

Anyways, ik verkoop hem niet hoor. Jordan zit erin, je weet toch.

5. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Als je met je PG de bal heb en je staat voor de drie puntlijn, zijn er een aantal dingen die je kan doen. Je kan natuurlijk zelf schieten, maar als er iemand in de buurt staat mis je waarschijnlijk. Je kan ook een PF of C een ball screen laten zetten, je moet dan LB ingedrukt houden. Verder kan je je Pf of C laten opposten bij de basket. Er zijn nog zat andere dingen.

Als ik jou was zou ik bij controls icon lead passing uitzetten en gaan passen terwijl je RB 1x indrukt voor de iconen boven de hoofden, zodat je preciezer kan passen.

6. taker1987

taker1987 Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    wat is er allemaal nieuw in nba 2k12 dan ?? is het commentaar ook verbeterd ??? en hoe is de my player dit jaar uitgewerkt ??

is het basketballen moeilijker geworden of juist meer As real as it gets ? hoe is de ai ?

is het nu nog wel waard om nba 2k 12 te kopen of zeggen jullie ff wachten tot dat die goedkoper is .... hij is nu 60 euro gamemania .

Laatst bewerkt: 12 jan 2012
  7. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Sowieso nooit voor 60 euro kopen, is het al helemaal niet waard.

http://www.zavvi.com/games/platforms/xbox-360/nba-2k12-pre-order-edition/10523528.html

Het spel ziet er leuker uit, grafisch realistischer, AI defense blijft een drama, MyPlayer mode is uitgebreider maar de gameplay zelf is niet goed. De defense weet al wat je gaat doen vanaf het moment dat je een knop induwt wat onrealistisch is.

Ik zou gewoon quick match up doen (on/offline) dat is het leukste.

8. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    9.176
    Bedankt voor de tips! Ga ze zeker uitproberen.
    Toch lees ik wat gemegde reacties over de game (zoals elke film,game,boek,ding in de wereld uiteraard), terwijl ik in het begin vanaf de release hoorde dat dit 'de beste sportgame ooit' was. Was dat toen misschien wat overdreven of wordt het spel 'minder' naarmate je speelt?

Ik zal - als ik het spel koop - vooral offline vs. de computer spelen. Ik heb geen vrienden die (via Xbox-Live) gamen en ik heb een hekel aan lag. Is het dan nog wel leuk? PES en Fifa vind ik inmiddels vreselijk als ik alleen maar vs. comp speel.

9. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Bij veel reviews is er natuurlijk niet echt altijd sprake van objectiviteit, vooraal bij grote sites zoals IGN. Wat betreft of dit de beter is dan 2k11? Ja. Het is een gepolishte versie van 2k11, qua gameplay zijn er wel wat hekelpunten maar ook weer verbeterpunten ten opzichte van 2k11, dus algemeen gezien is 2k12 gewoon een verbetering.

Ik ben zelf ook een voetbalfan en kan wel zeggen dat ik moeilijk meer Fifa of PES kan spelen nadat je 2k11 of 2k12 hebt gespeeld, als je ziet wat er allemaal mogelijk is qua spelbeleving en presentatie dan is het bijna schandalig wat PES en Fifa neerzetten. Ik vind offline 2k spelen lekkerder dan Fifa of PES, waar je vaak een soort van scripting merkt (?).

Waar je in PES en Fifa na een maandje al op één van de hoogste niveaus speelt, moet je 2k echt leren spelen, er zijn zoveel plays die je uit je hoofd kan leren, je kan je spel echt perfectioneren.

Als ik jou was zou ik ook gewoon voor 2k11 gaan, qua gameplay vind ik die persoonlijk beter en is stukken goedkoper denk ik zo. 2k12 is beter qua presentatie, animaties. Maar nu nog alleen voor de volle prijs te koop volgens mij.

Waarschijnlijk gaat 2k13 een complete overhaul worden omdat NBA Live ook weer in beeld gaat komen geloof ik.

10. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Online merk ik geen lag, ook als ik tegen onbekenden speel.

11. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    9.176
    Ben veel vrije tijd kwijtgeraakt toen ik eenmaal moest gaan werken, daar is gelukkig wel geld voor teruggekomen ;). Als ik hem ga halen wordt het wel gewoon nba 2k12. Gaat dus niet zozeer om het geld, vind het alleen altijd zo zonde als er spellen liggen waarmee ik nooit iets doe. Heb ook nog MW3 liggen geloof ik, geruild tegen Fifa. Speel ik ook nooit :p.

Hm alleen maar verliezen dan, daar heb ik ook een hekel aan ;). Maar zal het vooral offline vs. comp gaan spelen. Bij PES en Fifa viel je dan telkens terug op dezelfde patronen, wat Quaresma zegt. Als een spelletje leuk kan blijven door steeds weer anders te zijn, dan is het leuk om vol te houden.

12. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Vind get wel leuker om online te spelen of in ieder geval offline multi. Ik zou 2K12 halen, al washet maar om de rookies en juiste teams.

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.685
    Tegen maten spelen is zo fucking geniaal he. Ik heb een gast overgehaald ook NBA te kopen, en we zijn redelijk aan elkaar gewaagd.
    Waar je bij PES op het puntje van je stoel zit, sta je bij NBA gewoon driekwart, ondertussen je longen uit je lijf aan het schreeuwen :D.
    Vooral alleyoops zijn populair haha.

14. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Heb al een tijdje geen 2k12 meer gespeeld. Vorige keer had je wel de rookies bij het goede team, alleen was er nog geen Rookie team voor het All Star Weekend waarmee je exhibition kon spelen en was het nog steeds de 2010 draft class. Is het nu al de 2011 draft class in exhibition?

@Tyrant, Alley-oops kunnen zo heerlijk zijn als je gewoon dominant bent, heb al paar keer met Alex gehad dat ie me vernederd met een paar alley-oops met Griffin. Die gozer pakt echt alles in de lucht.

Laatst bewerkt: 12 jan 2012
  15. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Online spelen gaat echt goed. Als ik tegen Alex speel is het alsof ik offline tegen de CPU speel, niks lag.

16. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb wel een paar keer lag gehad, maar Alex had nergens last van toen dus denk dat het aan mijn internet toen lag. Potjes daarna heb ik ook nergens last meer van gehad. In Amerika is er veel gezeik over de servers van 2k.

17. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Mijn internet is gewoon baas,.alleen hoe ik speel is niet zo baas :p

18. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Ik heb nogmaals de demo geprobeerd. Wat me opvalt is dat het rennen ogenschijnlijk niet soepel gaat. Ze maken van die grote lompe passen. Daardoor heb ik ook het idee dat het draaien allemaal traag en log gaat (hangt misschien van de speler die je op dat moment bestuurt af). Of doe ik iets verkeerd? Sowieso de controls zijn niet direct te doorgronden. :confused:

19. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Is niet zo, komt door de camera. Die beweegt raar met je mee. RT = sprinten, gebruik je die?

20. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    De mavs hebben nou ook niet echt een fast paced team, zeker de starters niet. je kan niet verwachten van Dirk Nowitzki dat ie coast to coast een dunk maakt ;-)

Deel Deze Pagina