[XOne] NBA 2k12

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 29 sep 2011.

1. taker1987

taker1987 Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    ik denk dat Chauncey Billups een voorbeeld is van een dunkende PG en iemand die ook 3 punters kan maken. mss niet een van de beste spelers in de nba maar wel een dunkende + 3 punter PG

2. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Billups dunken? Misschien als ie een goede dag heeft :+

Rose, Westbrook, Williams, Crawford. Doel van een PG is in essentie niet scoren, maar het spel bepalen en zorgen voor de assists, zoals Magic deed. Tegenwoordig bestaan er weinig echt pure PG meer, ik denk dat Chris Paul nog wel het beste voorbeeld is.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.685
    Westbrook is inderdaad de PG die het vaakste dunkt.
    En idd, er is een grote verschuiving in PG land.

4. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    9.176
    Sorry, nog even voor de zekerheid:
    De verschuiving van de (vaak kleine, wendbare) pure spelverdeler naar een meer allrounder? Of dat door positiewisselingen de posities sowieso wat meer inwisselbaar worden?

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.685
    De verschuiving van de rol van PG's. Van vroeger altijd gezien als aangever (Nash-build zal maar zeggen) naar gasten die veel vaker de drive zoeken naar de paint (Westbrook, Rondo, Wall). PG's zijn daarom vele male atletischer geworden.

6. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Dan vergeet je toch de enige echte pure PG in de NBA nl. Rajon Rondo (Steve Nash en Andre Miller horen er ook nog bij).

Chris Paul is all-round goed maar geen pure PG. Rubio zal trouwens meer dan waarschijnlijk een pure PG worden.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.685
    Rondo ook geen pure PG IMHO.
    Sterker nog, speelt vrijwel nooit in dienst van The Big Three en heeft soms bizarre shot selection. Ook gaat hij HEEL vaak voor de layup.

Denk dat Williams bijvoorbeeld authentieker is.

8. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Maar PG´s zijn eigenlijk ook niet meer hetzelfde sinds Iverson eigenlijk de PG positie veranderde. PG zijn nu ook veel meer scorers dan alleen degene die het spel maken. Rondo heeft inderdaad rare shot selection maar op momenten zie je wel dat hij de passing skills heeft om echt een pure PG te worden, zijn assists zijn ook vaak te vergelijken met die van Nash.

9. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    @Tyrant

Leg me even uit wat een pure PG dan doet... Rondo is #1 in assists en is verdedigend ongelooflijk sterk. De laaste paar wedstrijden heeft hij inderdaad veel gescoord omdat hij moest, Allen/Pierce/Garnett deden niet veel dus neemt hij de taak op zich. En Rondo speelt juist wel ten dienste van the big 3, ik snap echt niet waar je dat vandaan haalt dat hij dat niet doet. :{
    Zijn shot selectie is dit jaar trouwens verbeterd ten opzichte van vorig jaar maar dat betekent niet dat hij meer schiet.

http://sportsillustrated.cnn.com/basketball/nba/gameflash/2012/01/16/31230_boxscore.html

10. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    1.Initiator: the basic function of any point guard – comes down the court and gets the team into the offense. They are likely players who just get the job done without taking risks. This type of point guard probably has an average to below average usage rate, average assist ratio, and average to below-average pure point rating.

The following PGs fall under this category:
    Rafer Alston, Beno Udrih, Sebastian Telfair, Mike James, Steve Blake, Jarrett Jack, Mike Conley, Mario Chalmers, Derek Fisher, Luke Ridnour, Mike Bibby
    ===========================================================================================================
    2.Distributor: These are the players who have the court vision and ability to find players in scoring position and get them the ball to pick up the assist. They might take a few more risks than an initiator, but also limit egregious mistakes. This type of point guard is characterized by a below average usage rate, an above average assist ratio, and an above average pure point rating.

Steve Nash, Jose Calderon, Rajon Rondo, Jason Kidd, Chris Duhon
    ===========================================================================================================
    3.Pure Facilitator: These are the players who will make the highlight film passes that make you think they have “eyes in the back of their heads”. They take considerably more risks and might have more turnovers, but also have the ability to break down a defense and create scoring opportunities by forcing the defense to shift. This type of point guard is characterized by an above average usage rate, an above average assist ratio, and above average pure point rating.

Chris Paul, Deron Williams, Baron Davis, Tony Parker, Chauncey Billups, Jameer Nelson
    4.Scorer: These are point guards who can break down a defense and score for themselves more effectively than the pure facilitator. They have a scorer’s mindset, but also have the skill to initiate or distribute. These types are characterized by at or above average usage rates, below average assist ratios, and at or below average pure point ratings.

Andre Miller, Derrick Rose, Rodney Stuckey, Maurice Williams, Russell Westbrook, Monta Ellis, Devin Harris, Raymond Felton

Laatst bewerkt: 18 jan 2012
  11. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Zullen we deze discussie voortzetten in het basketball topic? :)

Is het misschien een idee om een toernooitje te organiseren, aangezien de online association niks wordt? Kunnen we zelf afspraken maken wanneer je speelt enzo.

12. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ik vind het vaak al discutabel als mensen het hebben over een pure PG, of pure center. Want wat betekend dat?

Het is imo een onnodige discussie. Er zijn gewoon point guards die meer scoren en point guards die meer assist geven etc. Vaak heb ik het idee: hoe meer skilled een PG is, hoe meer hij ook scoort (naast zn assists)

13. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Dus we kunnen besluiten dat Lebron James de beste PG is in de NBA?

:b::thumbs:

14. taker1987

taker1987 Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    wou ik dus ook al doen :p maar volgens mij zijn er hier weinig mensen die nba 2k12 op de ps3 spelen.:+

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.685
    Mwah vind ik niet. Westbrook zou veel beter zijn als hij meer in dienst van Durant gaat spelen bijvoorbeeld.

16. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ja.

Ik vind het trouwens echt een gare optie dat wanneer je online speelt je niet meer de show feedback aan kan zetten, enkel alleen bij de vrije worpen. En dat je de shooter kan distracten wanneer je de thuisspelende club bent slaat ook nergens op dat dat dan bij de uitploeg niet kan. De gedachte er achter snap ik, maar het is toch een soort van cheaten.

17. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Je bent sarcastisch, maar het zou best kunnen. (denk het niet though)
    Who knows. PG heeft ook niet veel met lengte te maken, Magic was ook 2.06

@ Tyrant,

Misschien wel, misschien niet. Jij zou het wel beter weten though, ik volg OKC minder dan jij.
    Maar wat bedoel je met beter, dat Westbrook meer assists krijgt? Ruilt hij dit dan in voor punten? Want dan moet je gaan kijken naar het fg % van beide spelers.

Laatst bewerkt: 18 jan 2012
  18. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Je zit ook op een 360 forum:+

19. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Was niet echt sarcastisch bedoeld hoor, lebron is echt een all round geweldige speler (buiten zijn clutch factor). Zijn stats 29.9 PPG 1.8 steals 7.6 assists 7.9 RPG . _O_

Westbrook zijn 'probleem' is dat hij niet in de schaduw wilt staan van Durant (Durant= Batman, Westbrook= Robin), wat te begrijpen valt maar het zou beter zijn voor Oklahoma moest Westbrook niet zoveel turnovers maken en meer distribueren. Daarom hoop ik dat Westbrook bij Oklahoma blijft want ze maken het meeste kans op de titel, omdat ze all round goed zijn, geen key-players hebben die geblesseerd zijn, het team wordt niet door 1 persoon gedragen (D.rose is bv. echt nodig bij de bulls).

Ik heb geruchten gelezen over een Rondo <-> Westbrook trade, omdat Rondo meer een pure PG is en Durant dan meer de kans krijgt om te scoren en de rest ook.

20. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Discussie kan hierrrr verder gaan. Nu weer over 2K hebben hoor :p

Gepromoveerd naar Superstar 1\o/

Deel Deze Pagina