Gisteren heb ik NBA 2k12 ontvangen, en ’s avonds ook voor de eerste keer gespeeld. Eerst even wennen aan de menu’s en de gamemodes, en een speler aangemaakt. Daar doe je al meer dan een uur over.
Toen ook gelijk een rookiewedstrijd gespeeld. Ging niet echt super, je mist veel driepunters omdat je dat gewoon nog niet kan haha! Had gewoon veel moeten passen, dat zorgt voor een positieve beoordeling zag ik wel. Gedraft door de Phoenix Suns, moet eerst veel leren van Steve Nash om deze daarna op te volgen! Dat draften is toch wel leuk gedaan moet ik zeggen. Paar wedstrijden gespeeld, en dat gaat best leuk, is in ieder geval veel leuker als dezelfde modus bij Fifa/Pes, hier ben je veel meer betrokken en sta je niet heel de wedstrijd te wachten.
Toen even een potje online gespeeld om te kijken hoe dat loopt. Zo te zien vlekkeloos, goede verbinding en geen lag. Werd natuurlijk wel gruwelijk afgemaakt met 60-30 ofzoiets, maar dat maakte even niet uit. Speelde met de Bucks

.
Toen een seizoen gestart met de Clippers, wilde even een goed team om ‘erin te komen’. Ik moet zeggen, die eerste wedstrijd, die was toch wel echt geweldig… Begon met een korte voorsprong, daarna heel de wedstrijd achter de feiten aangelopen. Maar met enkele intentional fouls en driepunters kwam ik bijna langszij, 1 punt achter. Toen nog 6 seconden, PG, SG, schijnbeweging, gooit, en raak! Met nog 0,3 seconden op de klok. Achteraf baal ik, want dan had gelijk mijn eerste buzzer beater. Toch een mooi potje zo, heb me gewoon vermaakt.
Daarna de trainingsmode bekeken, die is lekker uitgebreid. Ik kon ook alle moves uitvoeren, maar het waren er zoveel, dat je aan het einde van de rit weer vergeten bent welke moves het waren, en hoe je deze moet doen. Deze trainingsmode heb ik ook nog niet volledig doorgelopen, maar ga ik zeker wel doen, misschien wel meerdere keren. Heb gewoon even een basis nodig van een paar varianten van shot, dribble, defence enz. Ik kan trouwens ook totaal nog niet verdedigen, sta er wat voor en probeer te springen als er iemand gooit haha.
De vele mogelijkheden van controls zorgen wel een beetje voor ontmoediging, ik snap dat mensen dan afhaken. Maar ik ga proberen er even doorheen te bijten.
Dat was dus mijn eerste kennismaking, en vooral die eerste wedstrijd met een bijna-buzzer-beater was toch wel prachtig moet ik zeggen.
Klik om te vergroten...