[XOne] NBA 2k12

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 29 sep 2011.

1. LordTeddybeer

LordTeddybeer Happy Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Speel zelf altijd 5min quarters, en 3 jaar lang de sim ook op 5 min. Maar in 4de seizoen speel ik nu met sim 12min om eerder in hall of fame te komen

2. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Hoeveel verdien je nu per jaar?

3. LordTeddybeer

Leuk Bevonden:
    0
    60 miljoen in 5 jaar

4. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    9.176
    MyPlayer: Begin me nu voor het eerst te irriteren :mad:, ik word niet echt meer beter (ikzelf).

Ik kom niemand voorbij gedribbeld, heb NOOIT een layup, die worden altijd geblokt. Ik kan bijna niemand assists geven omdat ze naar mijn mening gewoon niet vrijlopen. Verdien veel te weinig skillpoints om m'n stats te upgraden, kan ook nog steeds niet dunken op de fastbreak (overigens niet het ergste, niet goed kunnen dribbelen irriteert me het meest).
    Hierdoor verval ik een beetje in steeds hetzelfde spelletje, wat ik altijd zo haatte in Fifa en PES. Beetje rondspelen tot een teammember schiet, of een fastbreak-driepunter/driepunter vanuit screen.
    Ook zie ik vaak waar de bal naartoe gaat in defence, en als ik de pass zie komen druk ik ook X maar dan heeft mijn tegenstander de bal allang en sla ik 12 seconden later een gat in de lucht, -grade bad steal attempt.

5. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Ik zei het je...

Je gaat echt geduld moeten hebben met deze MyPlayer, zelfs mij lukt het niet altijd en ik stoor er me mateloos aan. :)

Hoe ik mijn skill points probeer te verdienen is:

1. Je moet 12 min quarters spelen omdat je als rookie normaal gezien amper speelminuten krijgt . Als je dit dan op 12 min zet speel je uiteindelijk wel 10 min IRL en heb je meer kansen dan dat je 5 min quarters speelt want dan moet je alles op 1 min doen. Wat onmogelijk is. Je moet dit blijven doen tot je een starter bent en dan kun je switchen naar bv. 5 min.

2. Mid range upgraden en enkel zo scoren. Ik kan mijn man ook niet voorbij, ik word ook geblockt als ik voor een layup of zelfs dunk ga. Je moet je ook minderen fixeren op een dunk dan kun je beter gewoon Association/Quick match doen zodat je meer controle over je spelers hebt.

3. Assists geven in dit spel is moeilijk. Vorig jaar was het echt makkelijk en kon je gewoon naar je center gaan die bv. in de hoek stond. Die liep dan automatisch naar de ring, verdediger wist van niets, passen ging nog goed/snel en hij scoorde easy. Nu lukt dit niet meer (was ook oneerlijk) en lukt assists halen imho ook niet goed. Want ook al pass ik op tijd missen mijn team nog altijd een easy layup. Ik heb iets van 2-4 assists per wedstrijd maar dat is omdat ik ze laat alley oopen. Dat is (LT)+(B) maar dan moet je op een fastbreak zijn of je stuurt je speler naar daar (is ook een speciale knop, moet je best eerst training camp doen).

4. Steals lukt me best aardig, dat is een attribute die je niet moet upgraden want ze zijn al redelijk makkelijk te krijgen. Zorg gewoon dat je in de passing lane zit, soms lukt het soms niet. Is gewoon wachten.

6. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    9.176
    Bedankt voor je antwoorden, neem ze in me op :).

1. Ben inmiddels Starter, speel nu de afgelopen 2/3 potjes op 8 minuten, gaat wel iets beter (in de zin van veel punten, meer niet echt). Moet alleen naar mijn zin nog te vaak SG spelen als ze oude bok Nash opstellen of Brooks.

2. Fixeer me inderdaad niet op de dunk, dat maakt me niet uit. Maar ik zou wel willen dat de fastbreaks punten opleveren. Gaat wel steeds beter nu.
    Heb redelijke stats voor Mid-range, kom alleen moeilijk los van mijn tegenstander voor een 'vrije' worp.

3. Alley-oop controls ken ik inderdaad, doe het echter bijna nooit omdat het meestal mislukt en killing is met turnovers/grade enz enz.
    Heb verder training camp (of hoe het ook heet) volledig doorlopen, maar weet alleen toch even niet wat je bedoelt met 'speler sturen'?

4. Als ik in de passing lane zit, gooien ze hem nooit. Als ik dus een klein stapje trugdoe, om ze wel te laten gooien, kom ik steeds te laat. Ga ik ertussen staan, geven ze hem nooit, krijg ik nooit een steal. Dan krijgt mijn tegenstander de bal niet, wat natuurlijk goed is, maar je verdient geen points of balbezit.

7. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Als je snel skill points wilt verdienen kan je ook alleen keygames spelen. De games die je niet speelt verdien je wel gewoon skillpoints en bij keygames is er een 2x multiplier. Zo kan je makkelijker je player upgraden in de zin van ballhandeling, dribbelen, layup en speed/quickness.

Als je veel jumpers wilt maken, moet je kijken wat je hotzones zijn. Als je de bal dan hebt, moet je de pick zo vragen dat je uitkomt op je hot zone.

Overigens is het zo wanneer je PG speelt, je plays kan bepalen. Je kan dan playvision aanzetten om de looplijnen te zien, kijk anders even een YT tut over wat de symbolen betekenen. Wat ik heb gemerkt is dat wanneer je de bal past naar een teamgenoot in de laatste 3/4 seconden, ze vaak nog wel tijd hebben om een shot te maken en hierdoor pak je makkelijk assists.

8. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Ik had die dag niet genoeg tijd om alles uit te leggen. Maar met een speler sturen, bedoel ik naar de ring sturen.

Als je op (right) klikt dan krijg je de plays of kun je ze alleszins uitkiezen (moet je wel de PG zijn als SG werkt het niet) en dan kun je kiezen (A) Wallace post up (B) blabla (X) blabla (Y) Durant go to the basket. Als je dus dan op (Y) duwt gaat Durant richting de ring en kun je makkelijk een alley oop doen -> assist.

Stel dat je dit met een andere speler wilt doen buiten Durant dan moet je op (LB) klikken (denk ik) net zoals je een play wilt doen. En dan moet je met je de speler selecteren en dan met je rechterstick naar de basket bewegen en dan loopt hij ook richting de ring. Dit doe je bij die training camp ook met Larry Bird en Ray Allen als je "passing" oefent.

@Alex

Ik dacht dat je voor wedstrijden die je niet speelde geen skill points kreeg...?! Straks nog eens kijken, in 2K11 was het alleszins niet.

En als je key games speelt sowieso 12 min spelen, meer kansen, meer punten = meer skill points.

9. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Is het niet alleen als je PG bent? Tenminste dat dacht ik. Voor zover weet krijg je voor gesimde games ook skill points, je kan ook milestones dan halen.

10. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Ik stop met de MyPlayer mode, ik kan het niet opbrengen om hier moeite in te stoppen. Al wil ik wel die achievements...

1. Wedstrijden gaan ongelooflijk traag, om de minuut ligt het spel stil door een fout/time-out/pauze/...
    2. Soms lukt het me niet om bepaalde fragmenten te skippen, bv. free throws duren echt lang. Eerst houdt de ref de bal 10 sec lang vast... en dan moet de speler nog zijn routine doen. (A) werkt niet soms.
    3. Bump animatie: te irritant voor woorden, ik wil gewoon helemaal opzij gaan staan wat aanvallend niet dreigend is maar ik word wel tegengehouden en weggeduwd en dan zit je dus vast... zucht
    4. AI is verschrikkelijk slecht offense/defense, de hele tijd blijven dribbelen en niet naar mij passen wanneer ik open sta. Maar ze passen wel naar me wanneer ze net 22 sec lang hebben gedribbeld en op het einde dan denken dat ik de bal nodig heb waardoor ik mis en mijn shot geblocked wordt.

11. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    AI ben ik met je eens, die is behoorlijk crap. Daardoor speel ik eigenlijk ook niet echt MyPlayer meer. Maar dat de wedstrijden traag gaan en de FT's lang duren, dat is basketbal. Kijk je wel is een NBA game? daar duurt het vierde kwart soms wel is een half uur :p

12. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Maak je soms een grapje, wat een stomme opmerking.|:-

Dit is een spel... ik heb het over het nemen van de free throws. De ref houdt de bal soms veel te lang vast (=onnodig), normaal kun je met (A) skippen maar dat gebeurt dus niet altijd. Als ik een quick game speel en ik heb dus de controle over alle 5 de spelers gaat het spel niet traag, worden er geen slechte plays gebruikt, maak ik geen domme shots, heb je niet die irritante bump in animatie.

En dan nog, omdat het IRL er traag aan toe gaat moet dat ook in een spel gebeuren? En de wedstrijden waar een 4de quarter uiteindelijk 30 min duurt zijn wedstrijden die nog niet beslist zijn met een miniem verschil in punten.

13. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    9.176
    Bedankt voor jullie antwoorden/hulp.
    Gister ging het alweer een stuk beter, m’n eerste A+ grading gescoord, meer dan 30 punten, paar assist, paar steals en paar rebounds (defensive). Ik speel 8 minuten. Winst gepakt in de buzzer (ik helaas niet, Pietrus wel).
    Grootste verschil is dat ik niet wist hoe ik een pick & roll moest doen… :eek: Dat is wel een makkelijke manier om punten/shots te krijgen.

Heb even alleen een paar keygames gespeeld en dan stromen de punten wel wat harder binnen ja. Soms snap ik toch niet helemaal het aantal skillpoints wat je binnenkrijgt. Je ontvangt wel degelijk punten voor wedstrijden die je niet speelt denk ik, want soms komt het aantal punten dat ik met een wedstrijd verdien totaal niet overeen met het aantal wat ik daarna in het hoofdmenu heb.

Ook doe ik bij die drills alleen nog maar dribbling en knockout, omdat daar makkelijk goud te verdienen is en het dus +1 voor een attribute oplevert.

Ik moet weer eens even verder gaan spelen met de 76’ers, pas 2 wedstrijden in een seizoen gespeeld. Ik heb 98% van de tijd alleen nog maar My Player gespeeld! Natuurlijk zitten er dingen in die me storen, maar tot nu toe vind ik de opzet nog erg leuk, veel leuker dan soortgelijke modi in Fifa of PES. Ik weet niet of ik het straks nog leuk vind als ik geen rookie meer ben en m’n stats maxed zijn, maar dat zie ik dan weer wel.

@Wahlberg, die free throws animations zijn inderdaad erg irritant.

Laatst bewerkt: 2 feb 2012
  14. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.158
    Damn, ik heb die demo nu meerder ekeren gespeeld, en de gameplay begint nu te 'klikken', dus zojuist mijn eerste potje gewonnen (paar 3-throws met Kidd enzo), en nu zit ik dus te overwegen of ik die game zal kopen.

Qua roster lijkt 2K12 me het leukst, vanwege het team dat de LA Clippers nu hebben, maar NBA2K11 had natuurlijk die toffe Jordan mode enzo, en is veel cheaper.

Daarnaast lijken de meningen over welke game de beste gameplay heeft een beetje verdeeld.

15. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    9.176
    Zo, eerste seizoen van my player afgerond. Vloog er met de Suns gelijk de eerste ronde van de playoffs uit. Ik wilde vol goede moed aan mijn tweede seizoen beginnen (wil niet elk jaar traden), zie ik dat m'n favoriete collega Vince Carter bij de Hawks heeft getekend, en Pietrus die veel 3-pt shots neemt, ergens 6e man wordt! |:- En ze geven opa Nash weer wel een nieuw contract :confused:.
    Even kijken of ik nu nog wel blijf, die 2 waren de enige die nog wat punten scoorden. Nog steeds 3 PG nu, ik, Nash en Brooks, en voor de rest mannen als Gortat en Lopez...

Kan inmiddels wel dunken \o/

16. LordTeddybeer

Leuk Bevonden:
    0
    puntje 4 komt door team chemistry, ik heb 99 chemistry en elke keer als ik op A druk krijg ik de bal.

17. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Deels ja maar mijn spelers moeten wel zien dat ik vrij sta en gewoon passen ipv moeilijk te doen.

18. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Ben even terug 2K11 MyPlayer aan het spelen en wat speelt dit lekker, niet van die bump animaties, het spel gaat snel/vlot . Bal wordt door Rondo snel gepast naar KG en hij schiet direct allemaal binnen de 4 sec, hier passen ze niet 20 sec om dan te besluiten dat het niet lukt. _O_

19. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Sinds 2,5 week weer is gespeeld, kon er helemaal niks meer van joh :p

20. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Damn, Billups is out voor de rest van het seizoen... misschien zelfs einde carriere. Wordt al minder leuk om met de clippers te spelen zonder Billups. :'-(

Ik had hem het gegund om nog een succesvol jaar te hebben, Clippers zijn/waren goed op weg voor de playoffs.

Deel Deze Pagina