In MyPlayer is het HEEL MOEILIJK om te dunken zelfs als al je stats goed zijn. Dus stel je hebt goede hands,pass,off dribble,close/mid,standing dunk/gewone dunk, consistency en alle andere dingen die nuttig zijn dan nog ga je geen enkele verdediger voorbij.
Wat er gebeurt is dat 1. je nooit kunt driven misschien 1 kans op de 100 maar de spacing klopt gewoon niet want er zal altijd wel een verdediger in de weg komen lopen of er is gewoon geen vrije ruimte. Bij je tegenstander werkt de helpdefense duidelijk wel.
2. je gaat niemand voorbij met een ISO move (pumpfakes trappen ze niet in) 3. meest waarschijnlijk ga je niet dunken 4. je verliest de bal omdat iemand tegen je loopt 5. enz.
Het is gewoon enerverend, zelfs bij een fastbreak word ik nog ingehaald en mis ik mijn dunk of lay up (meestal een lay up... waarom weet ik niet, zelfs wanneer ik X heb ingedrukt) omdat een kleine PG nog even mijn elleboog aanraakt.
En passen lukt gewoon niet, de verdediger weet exact wat je gaat doen op het moment dat je je knopje induwt. Dus je loopt een 2 vs 1 fastbreak met jouw myplayer en Derrick Rose. Rose loopt voor jou en de verdediger en toch intercept die verdediger jouw pass ook al kijkt hij vooruit... hij grijpt hem uit de lucht.
Ik speel het spel nog maar sinds vorig jaar met 2k11 en beschouw me niet als een speler die alles kan maar ik merk wel dat dit niet meer klopt. Ik begon laatst nog te schreeuwen naar mijn TV/spel/... omdat ik een qua field goals 2/20 ging . Ik loop de play, krijg de bal (mijn verdediger is er nog niet omwille van een screen), ik schiet, groene release en hij vliegt er compleet naast of raakt het bord. Oh en dat heb ik vorig jaar trouwens nooit gezien dat je via het basketbalbord een bal binnen schiet, meestal was het los in het netje.
Ik heb een 6'7" PG met nu een 70 overall rating, goede mid en consistency etc. en mijn stats zijn 30 punten, 2.3 bocks, 2.3 steals, 1 assist, FG%0.475 en ik speel op 2de makkelijkste (all star of pro?). Ik zou makkelijk beter kunnen maar het lukt gewoon nog niet, hopelijk gaat de komende patch alles corrigeren. Ik speelde voor de grap even 2K11 met Michael Jordan als MyPlayer en in het 1ste quarter had ik al na 5 min 10 punten gescoord, 2 steals en 4 rebounds!
Laatst bewerkt: 2 nov 2011