1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] NBA 2k12

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 29 sep 2011.

1. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Dunken vind ik ook lastiger geworden, crossovers in het algemeen ook, vind dit een goed en een slecht punt. In 2k11 was het gewoon veel te makkelijk om iemand te crossen, maar in 2k12 kan je niet iemand lekker crossen in de fastbreak om vervolgens een heerlijke dunk te doen. Tenminste het is mij nog niet gelukt.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Dus ze hebben releases makkelijker gemaakt en dunken moeilijker?!

Damn :'-(

3. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Nou ja, dunken is niet onmogelijk ofzo, maar vond het in 2k11 wel te makkelijk. Maar de ''dunk-on'' animatie komt gewoon minder vaak voor. In 2k11 kun je zo makkelijk dunken met Lebron, het kan nu nog steeds maar je moet er wel genoeg ruimte voor hebben. Had laatst een compilatie van iemand op hoopsgaming.com gezien met allemaal zieke dunks dus kan nog wel hoor, denk dat ik nog wat meer moet oefenen O-)

Releases zijn wel makkelijker, driepunters vliegen er in als zoete broodjes, denk dat wel veranderd door een patch, veel klachten over en 2k released meestal in november een patch waardoor het lekkerder speelt, ook vorig jaar *) Dus ze zullen de driepunters wel downgraden.

4. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    In MyPlayer is het HEEL MOEILIJK om te dunken zelfs als al je stats goed zijn. Dus stel je hebt goede hands,pass,off dribble,close/mid,standing dunk/gewone dunk, consistency en alle andere dingen die nuttig zijn dan nog ga je geen enkele verdediger voorbij.

Wat er gebeurt is dat 1. je nooit kunt driven misschien 1 kans op de 100 maar de spacing klopt gewoon niet want er zal altijd wel een verdediger in de weg komen lopen of er is gewoon geen vrije ruimte. Bij je tegenstander werkt de helpdefense duidelijk wel.
    2. je gaat niemand voorbij met een ISO move (pumpfakes trappen ze niet in) 3. meest waarschijnlijk ga je niet dunken 4. je verliest de bal omdat iemand tegen je loopt 5. enz.

Het is gewoon enerverend, zelfs bij een fastbreak word ik nog ingehaald en mis ik mijn dunk of lay up (meestal een lay up... waarom weet ik niet, zelfs wanneer ik X heb ingedrukt) omdat een kleine PG nog even mijn elleboog aanraakt.

En passen lukt gewoon niet, de verdediger weet exact wat je gaat doen op het moment dat je je knopje induwt. Dus je loopt een 2 vs 1 fastbreak met jouw myplayer en Derrick Rose. Rose loopt voor jou en de verdediger en toch intercept die verdediger jouw pass ook al kijkt hij vooruit... hij grijpt hem uit de lucht.

Ik speel het spel nog maar sinds vorig jaar met 2k11 en beschouw me niet als een speler die alles kan maar ik merk wel dat dit niet meer klopt. Ik begon laatst nog te schreeuwen naar mijn TV/spel/... omdat ik een qua field goals 2/20 ging :x:'-(. Ik loop de play, krijg de bal (mijn verdediger is er nog niet omwille van een screen), ik schiet, groene release en hij vliegt er compleet naast of raakt het bord. Oh en dat heb ik vorig jaar trouwens nooit gezien dat je via het basketbalbord een bal binnen schiet, meestal was het los in het netje.

Ik heb een 6'7" PG met nu een 70 overall rating, goede mid en consistency etc. en mijn stats zijn 30 punten, 2.3 bocks, 2.3 steals, 1 assist, FG%0.475 en ik speel op 2de makkelijkste (all star of pro?). Ik zou makkelijk beter kunnen maar het lukt gewoon nog niet, hopelijk gaat de komende patch alles corrigeren. Ik speelde voor de grap even 2K11 met Michael Jordan als MyPlayer en in het 1ste quarter had ik al na 5 min 10 punten gescoord, 2 steals en 4 rebounds!

Laatst bewerkt: 2 nov 2011
  5. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    @wahlberg: wel goed naar de controls gekeken in 2k11? Je kon een bank shot doen dmv LT en schieten. Dit jaar kiest de cpu het zelf. Je weet ook dat je als speler hotzones hebt? Je kan wel 88 voor 3pt hebben, maar als het niet je spot is schiet het ook niet op. Als PG zijnde moet JIJ de play callen dus of andere t opfokken ligt vaak aan jouw positie. Wel ben ik het met je eens dat de CPU te vaak schoten mist. Als je zelf veel schoten mist moet je shot quality feedback aanzetten om te kijken of je goede schoten neemt. Mbt tot de camera, dan moet je auto flip uitzetten, ik heb de camera constant in de rug van mijn speler zodat ik altijd bij de fast break alleen naar voren hoef te lopen.

Check ook ff dczar.blogspot.com voor strategie tips.

6. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Ik ken de meeste controls wel en ik bedoelde SHOOTING GUARD, ik speel SG met optie PG maar die mag ik nooit.

En die camera moet ik dan even checken. Voor de rest klopt het meeste wat ik zeg wel hoor, op 2K forums zijn ze er constant over bezig. 2K12 zou echt af zijn als het een goede mix was van 11 en 12, in 2K12 zijn er enkele punten die moeten worden afgevlakt.

En wat ik ook jammer vind, is dat wanneer je als speler een team joined met sterspelers zoals LebronJames/Wade, Bryant, Rose,... ze allemaal stoppen met scoren. Bij mij het geval, ik zag dat Rose zijn 30PPG haalde, wat ik ook had op dat moment. Ik join en hij maakt er maar 6 op 40 min. tijd. En ze moeten wat meer initiatief tonen, dus als iets niet lukt wel zoeken naar een oplossing en de juiste play lopen en toch een goed shot maken.

Even edit; die hotzones daar heb ik weet van maar ik scoor het liefste aan de free throw line en dat lukt normaal wel. Ik denk dat mijn hotzone helemaal tegen de achterlijn is en daar heb je altijd wel een verdediger staan of is het te druk.

Laatst bewerkt: 2 nov 2011
  7. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Check ook even je association topic, indien je het gemist hebt? !:)

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=160215&page=2

Ik heb bij zavvi Xbox live voor 1 jaar besteld dus misschien kan ik dit weekend al online, als je eens tegen elkaar wilt spelen laat me maar weten.

Iedereen die zin heeft wil ik wel mijn gamertag geven.

8. Deepeej

Deepeej Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er staan inderdaad een heleboel klachten op het 2kforum, maar een aantal dingen kun je oplossen met sliders. Hopelijk maakt de patch die moet uitkomen ook veel goed. Maar raar dat dingen die in 2k11 goed waren nou ineens zo slecht zijn.

9. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Het probleem ligt ook enkel bij de myplayer mode want het lijkt dat de mensen dat het meeste spelen.

10. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ja wil best een keerje online spelen hoor, voeg me maar toe: AlexF1606.

Net online gespeeld en weer last van lag. Weet iemand hoe je kan checken of je poorten open staan?

11. HArdSoul

HArdSoul GAMER4LIFE...

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe is de game... ik heb de serie nog nooit gespeeld aangezien ik alleen maar Fifa speel. Mijn laatste basketball game wat ik speelde is NBA Jam op de NES wayback dus. Is het voor een beginner makkelijk speelbaar.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Jawel hoor, ik ben ook een totale noob op basketbal gebied geweest, maar pakte het redelijk snel op!

13. HArdSoul

HArdSoul GAMER4LIFE...

Leuk Bevonden:
    0

Ok thnx dan maar ff snel kopen. :thumbs:

14. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Zou wel eerst ff alle basisregels (fouls, shot clock, backcourt enz.) doorlezen. Verder is er ook een tutorial waar je alle controls kunt leren, dat is wel handig. Zou als ik joi was ook veel filmpjes kijken over hoe je moet spelen, dat helpt ook veel bij het snappen van de game. Belangrijk is ook om te weten.dat elke speler een eigen shot release heeft en ik zou in het begin zeker met shot feedback aan spelen. Kies in het begin 1 team en speel daar je games mee.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Je leert sowieso heel veel van My Player.

16. HArdSoul

HArdSoul GAMER4LIFE...

Leuk Bevonden:
    0

Thnx voor de info

17. llinoTB

llinoTB Member

Leuk Bevonden:
    0

Ik wil wel?

18. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Wat is je gamertag? Met welk team speel je of heb je geen vast team?

19. llinoTB

llinoTB Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, heb niet echt een vast team. Dit is mijn 1e basketbal game die ik speel. Ik speel het meest [bijna altijd] met Miami Heat, omdat ik daar ook speel met My Player.
    Weet niet waarom ik daar nog zit. LeBron en Wade zijn daar al weg. Hahah.
    Spelen we morgen? Lig al in bed..

Gamertag: llinoTB

20. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Vanavond kan wel, rond uurtje of 10? Moet toch wachten op de nachtopening voor MW3 :p

Deel Deze Pagina