Ik heb NBA Live 2006, en het is gewoon een slechte game (had ik maar gewacht op NBA 2K). Okay, het eerste uur ben je ietwat overdonderd door de prachtige graphics van het spel. Het ziet er uitzonderlijk mooi uit (mooiste sportsgame die ik ook heb mogen aanschouwen iig), maar de gameplay zuigt gewoon. De camara kan de actie vaak niet volgen waardoor je de speler met bal gewoon een seconde of twee kwijt bent. Het speelt gewoon vreemd en niet lekker, tevens heb je gewoon erg weinig mogelijkheden tijdens het spelen, geen signature moves (die zitten wel in de "gewone" Xboxversie) enz.enz...
Verder zijn de opties zwaar onder de maat, waarom heeft NBA Live '06 op de Xbox/PS2 5x zoveel meer aan mogelijkheden qua opties en gameplay? Omdat EA ons gewoon naait met een rukspel dat er prachtig uitziet en zij denken dat wij dat wel voldoende vinden. Dit doen ze ook met Fifa en met Tiger Woods (mooie beelden, maar de helft van de mogelijkheden die je toch mag verwachten van een sportsim). Dat is gewoon een schande, alsof ik alleen maar mooie beelden wil? Ik mag toch hopen dat EA hier snel wat aan gaat doen, want dit is een trend die ik niet bepaald waardeer.
Neen, als je nog een B-bal game zoekt voor je 360 wacht dan maar op NBA 2K6, want dat schijnt een stuk beter te spelen.
Laatst bewerkt: 21 jan 2006