Na een paar weken gespeeld te hebben in de franchise mode moet ik helaas toegeven dat ik offline een grondige hekel heb gekregen aan Espn Nba Basketball. Het realisme van de computertegenstanders is echt bedroevend slecht.
Hier een aantal dingen die er vreselijk mis zijn waardoor ik meerdere malen bijna mn controller door mn tv heen heb gesmeten:
- Altijd boven de 30 blocks per wedstrijd, blocks die in de bovenste ring van de tribune belanden alsof het tennisballen zijn, gary payton (6'3 ) die shawn bradley (7'6 ) blockt (echt gebeurt)
- Schotpercentage van de computer is ALTIJD boven de 50 procent, vaak boven 55, dit lukt je misschien 10 wedstrijden per seizoen, maar nee de computer doet dit doodleuk elke wedstrijd, en dan krijg je elke keer het leuke commentaar van Tom Tolbert: 'Man, they shoot the lights out' waar ik inmiddels helemaal ziek van word.
- 80% van de punten van de comp. worden in de paint gescoord. Alleen maar dunks en layups. Gister 125-105 zoiets verloren, 102 punten in de paint door computer. Van het woord driepunter hebben ze echt nog nooit gehoord
- Je kan geen normale spinmove maken of je krijgt al een offensive charge aangesmeerd
- Je kan geen normale fake maken of je krijgt een steal om je oren
- Computer is onmogelijk goed in rebounden, pakt altijd 15-30 rebounds meer
- Als comp tegenstanders omhoog gaan voor een dunk/layup zijn ze (bijna) nooit te stoppen, heeft niet eens zin om proberen te blocken dan krijg je alleen maar een extra vrije worp en een fout erbij
- Roster updates (niks met gameplay te maken) mogen nu wel is komen, want er zijn al behoorlijk wat grote trades geweest.
De moves enzo zijn allemaal goed uitgewerkt en de bewegingen zijn prachtig, maar door al deze dingen is het gewoon niet leuk meer om het spel offline te spelen. Het lijkt verdomme wel NBA Street elke wedstrijd.
Ik heb al geprobeerd om het verhelpen door de 'game sliders' naar beneden te zetten maar dit helpt helemaal niks. De gameplay is echt slechter dan in 2k3 vind ik.
Online is het nog steeds leuk om te spelen, maar offline is het gewoon totaal niet realistisch. basketbal-noobs maakt dit waarschijnlijk niet zoveel uit maar als je al langer b-ball games speelt wil je toch ook simulatie en dat is hier ver te zoeken. Als Microsoft volgend jaar een fatsoenlijke Inside Drive met goeie graphics en sound en al het andere af kan leveren stap ik over naar die reeks.
Laatst bewerkt: 7 jan 2004