NBA Inside Drive 2004 vs ESPN NBA Basketball vs. NBA Live 2004

Discussie in 'Algemeen' gestart door Sonic 87, 25 aug 2003.

  1. GUnit 020

    GUnit 020 Coochie Crook

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je ESPN grafisch al vind tegenvallen dan staat je nog wat te wachten bij Inside Drive.
     
  2. GUnit 020

    GUnit 020 Coochie Crook

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Shitttt mann die LeBron James vind zichzelf echt moeilijk.
    Na die zege tegen 76'ers had ie 36 punten zei hij dit:

    'My team is coming to me now. They know that I'm a natural-born leader and I like to lead my team. I've always been a leader. That comes from being an only child. I'm a natural-born leader and it shows.'

    Hahaha, doe normaal man, iedereen kan winnen en 36 punten scoren tegen de 76'ers als Iverson niet meespeelt.
    Kijk naar Carmelo Anthony, die blijft tenminste gewoon.
     
  3. jasnba

    jasnba Active Member

    Berichten:
    671
    Leuk Bevonden:
    0
    triest ventje hoor die james ...als die dat flikt tegen de lakers krijgt die pas props van me ....
    @ sonic de ingame gfx van espn zijn altijd nog beter dan die van id drive
     
  4. GUnit 020

    GUnit 020 Coochie Crook

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja inderdaad, ik dacht ook al...

    wat is dat voor onzin?
     
  5. DMX

    DMX X gonna give it 2 ya

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    espn is zekers de beste van de drie. Ik heb ze nu alle drie gespeeld en dan is inside drive toch wel de minste van de drie. Vooral omdat de spelers zich verschrikkelijk houterig bewegen. Ze kunnen bij micro nog veel leren van Sega!
     
  6. Sonic 87

    Sonic 87 Punk Rock

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    2
    lmfao veel plezier met 2k4.. :'-(:D:'-(

    jullie "mogen" pas oordelen als je de game daadwerkelijk hebt gespeeld, ik heb 2k4 gespeeld en vind het teveel op 2k3 lijken..
    Inside Drive 2004 is de game die ik 24/7 speel, en dat doe ik omdat IK vind dat ie het lekkerst speelt, anders benadeel ik mezelf als dat niet zo is..
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2003
  7. iverson

    iverson Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu ook ESPN en NBA ID 2004, maar ik moet zeggen dat ook ik inside drive het betere spel vind.

    Grafisch maakt het elkaar niet zo veel uit, al zijn de cutscenes in ESPN mooier. Ingame zie ik weinig verschil.

    De gameplay van Inside drive is naar mijn mening echter veel beter. Het spel geeft je meer een echt basketball gevoel, meer controle. Je kunt bijvoorbeeld een bal eerst wegtippen en dan pas rebounden, vette blocks tegen het bord maken, geen pointguards die alle ballen afdunken. Ook de special moves met de rechterstick zijn veel beter uitgevoerd in Inside drive.

    Ik vind het echt vreemd dat deze game zo'n matige reviews krijgt. Zeker gelet op de online optie (die in europa zuigt voor ESPN) is Inside Drive gewoon het betere spel.
     
  8. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb ID nog niet gespeeld, maar ik vind zelf eerlijk gezegd de controls van NBA Live 2004 wel heel erg lekker.

    De freestyle control is écht heel goed uitgewerkt dit jaar, geeft je ontzettend veel controle over je moves / akties. Zowel in de verdediging als in de aanval. ISO-motion van ESPN vind ik veel minder nauwkeurig.

    ESPN heeft er een geduchte concurrent bij in mijn ogen :) Jammer dat NBA Live niet echt Live kan, want het spel spettert van je scherm. Misschien wat meer arcade als de andere 2, maar het gaat toch om fun in een game? Ik heb zelf denkik tot nu toe meer fun met NBA Live als met ESPN...
     
  9. DMX

    DMX X gonna give it 2 ya

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan veel zeggen over ID, maar de spelers lopen er wel als stijven harken bij!
    ESPN is niet echt veel anders vergeleken met 2k3. Hij is gewoon nog uitgebreider, maar grafisch lijkt de game wel achteruit te zijn gegaan. Maar al met al vind ik het toch de beste titel van de drie.
     
  10. GUnit 020

    GUnit 020 Coochie Crook

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar zonder Live optie is er na een tijdje niet veel meer aan.

    Bij 2K3 was ik na een vol seizoen (82 wedstrijden) in de franchise mode wel een beetje uitgespeeld. Alleen maar tegen computer tegenstanders spelen wordt gewoon saai.

    Elk spel dat ik in de winkel koop is bijna Live-enabled. Bij mij gaat de hele xbox eigelijk om online spelen. Ik zou er niet over denken om een basketbalgame te kopen die niet online kan.

    Ach ja, misschien koop ik wel ff snel een kopietje van Live, kan toch niet online :p
     
  11. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    hmmm ben ik het niet helemaal mee eens (wel een stuk hoor). Bij MotoGP 2 zou ik bijv zonder Live mezelf vrij snel gaan vervelen. Bij Project Gotham Racing 2 totaal, maar dan ook echt totaal niet. De Live races en scoreborden geven het spel wel nog die extra boost, maar zelfs zonder is het spel subliem en uitgebreid.

    Met de franchise mode kan het toch bijv ook leuk zijn om op het moeilijkste niveau van een slecht team een winning team te maken over de jaren?
     
  12. iverson

    iverson Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat we gewoon nog een jaartje moeten wachten op een echt goede basketball game...

    Inside drive valt online toch ook enigszins tegen. Verdedigen is bijna onmogelijk. Als je een kans wil maken zit er eigenijk niets anders op dan alleen met de langste man onder het bord voor blocks te gaan. 1 tegen 1 defense is bijna onmogelijk.

    Ik vind dat een echt goede sportgame zeker online speelbaar moet zijn. Bij basketball is het anders na een week al niet meer leuk. Schotfake, dribbel en dunk....Bij topspin is het ook alleen de online optie wat het spel zo verslavend maakt.

    Heb dit weekend meerdere keren geprobeerd een wedstrijdje ESPN te spelen op Live, maar er is gewoon niemand! Ik denk dat ik dit spel zo snel mogelijk ga verkopen/ruilen, zodat ik Links kan halen. Lijkt me wel een relaxerend spelletje....
     
  13. GUnit 020

    GUnit 020 Coochie Crook

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, zonder online opties had ik Top Spin al lang weer weggeflikkerd.
     
  14. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Tja, dat zuigt inderdaad. In NBA Live 2004 kun je met de freestyle control je defense heel goed neerzetten.

    Rechterthumbstick naar rechts of links en je speler zal proberen een steal te maken, rechts of links. Rechterthumbstick omhoog en hij zal zich uitstrekken tegen een center die staat te posten of een speler die een schot / jumper wil gaan maken en als je de rechterthumbstick naar beneden doet, zal de speler door zijn knien zakken tijdens zijn defense en wordt hij veel moeilijker te passeren. Op die manier kun je spelers afstoppen, of heel goede spelers in iedergeval afremmen en kun je een double team aanvragen.

    Het werkt niet altijd perfect, maar in het 'echt' zal je ook niet elke aanval af kunnen stoppen... Het geeft je wel veel meer controle over je defense als in bv ESPN waarbij je met de 'reach knop' de bal kunt proberen te stealen.

    Volgens mij wordt NBA Live een beetje ondergewaardeerd, al is het natuurlijk een grote misser dat hij niet online gespeeld kan worden.
     
  15. jasnba

    jasnba Active Member

    Berichten:
    671
    Leuk Bevonden:
    0
    @ iverson ....ga naar het leaderbord.....daar staan ruim 200 gamertags ....voeg gamertags toe van mensen die veel wedstrijden gespeelt hebben.....en je kan altijd online wel een potje spelen....bij mij werkt het :p
     
  16. iverson

    iverson Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de tip!

    Het is wel raar dat hij via Quickmatch niks kan vinden. Hij zou dan toch alle beschikbare wedstrijden moeten laten zien:confused:
     
  17. DragonNL

    DragonNL ^^

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb NBA Street Vol.2 en die speel al niet echt vaak meer. Hoef ik ook niet nog eentje bij te halen...
     
  18. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb ESPN eindelijk...ff dagje oefenen, daarna speel ik graag tegen 1 van jullie
    @ dragon NL...NBA street is qua gameplay niet te vergelijken met een basketball sim
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2003
  19. D-STR.com

    D-STR.com Evil RaCoon

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben erg tevreden over NBA Live 2004.. de grafix hadden wel wat beter gekund..
     
  20. jasnba

    jasnba Active Member

    Berichten:
    671
    Leuk Bevonden:
    0
    is goed magico kom maar op :D
     

Deel Deze Pagina