Hij loopt wel stabieler als de demo. De demo shockte nog wel eens, daar heeft het spel zelf geen last van. Verder is hij wel realistisch, je moet alleen wat aan de instellingen veranderen.
Waarop NBA Live voornamelijk afgekraakt wordt, is dat er niet zoveel opties inzitten. Je kan een seizoen spelen met alles erop en eraan (trade, statistieken etc.), maar geen Franchise en streetmode. Het spel zelf is erg goed, ziet er mooi uit en speelt lekker. Het commentaar is top en de statistieken tijdens de wedstrijd worden mooi bijgehouden en weergegeven. Wat ook een groot nadeel is volgens de bladen, is het free-throw systeem. Het is idd erg lastig om er eentje in te gooien, maar het is een kwestie van wennen. Je moet het even doorhebben.
Als je deze punten even links laat liggen, dan is het gewoon een topbasketbalspel.
Toch doe ik hem zelf weg, omdat ik graag een heel seizoen (simulatie) speel met een basketbalspel en een wedstrijd duurt lang. Ik heb tegenwoordig niet zoveel tijd om te gamen en dus al helemaal niet om 4 x 12 minuten te spelen, voordat ik weer kan saven. Ik kom er gewoon niet aan toe.
Laatst bewerkt: 20 jan 2006