Ned. vlag per direct van tas verwijderen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door [2k], 31 jan 2005.

1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Wat las ik zojuist in de krant (telegraaf):

--
    Een jongen moest van de schooldirectie per direct de drie-kleuren vlag (de Nederlandse vlag) van zijn tas verwijderen.
    De 16 jarige jongen wilt graag het leger in en loopt daarom vaak in legerkleding en heeft dan ook een legertas met een Nederlands vlaggetje erop en bedoelt er niets racistisch mee. Volgens zijn vader (als ik me niet vergis) zouden allochtonen jongeren op de school de druk er bij de directie opgezet hebben, om ervoor te zorgen dat de vlag van zijn tas verwijderd moest worden.
    --

Waar slaat dit op. We wonen gvd in Nederland. Buiten zie je Nederlandse vlaggen hangen. We dragen oranje en Nederlandse kleuren met feesten (als koninginendag) en voetbal (Europees of wereldwijd). Maar een Nederlandse vlag van een jongen die in Nederland woont en graag het leger in wil, om zijn land te helpen mag niet. En wie maken er een probleem van? De allochtonen op die school (niet racistisch bedoelt tegenover allochtonen). Dat slaat toch nergens op. Ze komen naar Nederland maar willen geen Nederlandse vlag zien. Mogen wij als autochtoon zijnde ook gaan klagen, omdat we iemand met een bijv. een hoofdoek zien lopen. Mogen we dan hoofdoeken verbieden. Nee, want dan zijn wij weer de racisten.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen racist, maar dit is toch te gek voor worden. De haat tussen autochtoon en allochtoon wordt er alleen maar groter op en dat is niet de bedoeling lijkt mij. Ik weet niet of iedereen het met deze beslissing eens is en verwacht dat er ook allochtonen zijn die het overdreven vinden.

Straks mogen we geen Nederlandse vlag meer buiten hangen, geen oranje shirts meer dragen met voetbal of feesten, geen sticker met 'NL' meer op onze auto hebben, niets meer wat met NL te maken heeft, omdat we dan racistisch zouden overkomen. Nu zal het voorlopig niet zo zijn en zal het ongetwijfeld niet zover komen, maar waarom blijft er zoveel haat en nijd tussen allochtoon en autochtoon. We leven in een van oorspron een blank bevolkt land dat langzamerhand een multicultureel land is geworden. Niks mis mee, maar we moeten toch wel gewoon met elkaar kunnen leven zonder iemand neer te knallen of scholen op te blazen?

2. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    Als het nou een runen s of een hakenkruis was, okay.
    Maar onze driekleur verbieden te dragen? Is dat geen landverraad?
    Ik vind het te bespottelijk voor woorden, ze -diegene die dit niet accepteren- moeten maar beseffen dat we in Nederland wonen. We gaan hier niet ons land ombouwen zodat het geschikter wordt voor immigranten, bovendien is een vlag niet eens kwetsend :confused:
    Als iemand er trots op is om een Nederlands staatsburger te zijn moet hij dat gewoon uiten, en dat mogen-ik heb zelfs liever- dat jongeren die als allochtoon worden gezien dat ook doen.

3. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Nee dit gaat me inderdaad ook (weer eens) te ver.
    Hoeveel mensen zie je ook niet lopen met de Jamaicaanse vlag op hun tas of op een tshirt.
    Mensen mogen toch best trots zijn op hun land.. kijk als die jongen nu een brandende buitenlandse vlag op zijn tas had staan, dan was het kwetsend.
    Die mensen zijn in feite gewoon rasistisch tegen die jongen!!!

4. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    K vindd het ook beetje dom van die direktie....maar mayb doet die NL gast wel veel meer....nou ja, denk het niet...

5. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Vind het ook een schande, zo lang die jongen er geen foute bedoelingen heeft, maakt het toch geen zak uit :confused:. Dan kan ik op mijn beurt ook tientallen zaken opnoemen die dan verboden mogen worden.

6. NL_Wouter

NL_Wouter The_Guardian

Leuk Bevonden:
    4
    hun (allochtone jongeren) lopen ook soms wel eens met een polsbandje van turkije om hun arm.. hoofddoekjes en al die shit. Dat zouden hun dan ook af moeten doen.. Maar doen ze dat? wel nee

Nederlandse vlag van je tas halen.. wat een grap

Laatst bewerkt: 31 jan 2005
  7. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26

Jamaicaanse vlag? Ik dacht altijd dat dat stoners en Bob Marley fans waren *) ;)

8. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die gasten wonen hier in nederland, maar hebben problemen met de nederlandse vlag. Ze zijn hier naartoe gekomen omdat ze dat willen dan moeten ze ook de nederlandse vlag erkennen. Die gasten die geklaagt hebben zijn verkeerd bezig. Je bent hier in nederland dus je mag toch wel een Nederlandse vlag dragen?
    Op de kerk hier hing vandaag ook een nederlandse vlag, dus nu is de kerk ook verkeerd bezig? Nee dit gaat echt te ver.
    Wat is er nou kwetsend aan een nederlandse vlag? Als het nou een vlag was met een hakenkruis erop ofzo dan kan ik het begrijpen, maar dit gaat weer nergens over.

9. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Een beetje schoolt kent zijn leerlingen. Als die jongen graag het leger in wil en daarom een vlag op zijn tas draagt is er helemaal geen probleem. Als hij het met de vlag met een racistisch tintje zou dragen, zouden ze hem er al veel eerder op hebben aangesproken. Ik kan echt niet begrijpen dat de directie hem ook echt die vlag laat weghalen :{:{

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    We gaan met z'n allen klachtmailtjes sturen naar de betreffende school. :+
    Iemand enig idee welke school het is? :p

Kan er niet over uit dat ik dit een zeer trieste beslissing vind van de directie. Die lieten zich vast bedreigen.

11. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    OMG. Elke week is het tegenwoordig wel raak met zoiets belachelijks. Hoe de neuk kan dit... Ik kan er echt met m'n pet niet bij. Echt Uber rare directie daar op school. :mad:

12. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    als dit echt zo is; afschuwelijk! ook al wil die jongen in nog geen 100 jaar het leger in, wat is er focking mis met een nederlandse vlag op nederlandse bodem...
    dan moet je mensen met een broekman tas die ook verbieden aangezien het heel misschien wel voor het amerikaanse beleid in irak staat...of omdat het voor kapitalisme staat...of voor vrijheid en democratie etc

13. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    En hoi hoi hoi, thread nummer 60.021 waar het weer zal gaan uitlopen op "jij bent een racist-nietus-wellus-nietus" - antwoorden _0/

14. BoneCrusherrr

BoneCrusherrr Cold SynerGy

Leuk Bevonden:
    0
    Dan mogen ze bij ons een stuk of 20 vlaggetjes van jassen verwijderen...diverse kinderen lopen ook met de Ku-Klux-Klan vlag...ook daar word niks tegen gedaan..

Nederlandse vlag op je jas / tas kan gewoon simpel nationalistisch zijn wat dus niets met racisme te maken heeft..vandaag hangen er ook nederlandse vlaggen uit omdat beatrix jarig is..waarom mag dat wel dan ?

15. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En jij voegt geen waarde toe aan deze thread.

Ik vind het echt niet kunnen hoor. Ik denk dat ik maar een nederlandse vlag op m'n tas druk.

16. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    is dat zo?gefeliciteerd bea!

17. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Hoe ziet een KKK-vlag eruit eigenlijk?

18. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarschijnlijk kkk teken: [​IMG]

19. BoneCrusherrr

BoneCrusherrr Cold SynerGy

Leuk Bevonden:
    0
    Nee..dat is het WPWW teken..White Pride World Wide.

[​IMG] .. alleen zonder de zwarte tekst erop.

Laten we wel niet tever van het onderwerp afwijken oke ?

20. NL_Wouter

NL_Wouter The_Guardian

Leuk Bevonden:
    4
    dukes of hazard :cool:

Deel Deze Pagina