Website: http://www.t-a-h.nl Groepnaam: Xbw Alternate Reality Game T-A-H is een nieuwe Alternate Reality Game waarbij realiteit en fictie door elkaar lopen. De kern van dit spel is het achterhalen van wat er in de nacht van 28 mei op 29 mei in Amsterdam is gebeurd. Je jaagt hiervoor op aanwijzingen die op de raarste momenten opduiken in e-mails, internet, radio, kranten en televisie. Aan jou de taak om die aanwijzingen te ontrafelen, om een stap verder te komen in de game. Dingen zijn vaak niet zoals ze lijken... In deze game draait het om intrige, geheime files, onverklaarbare gebeurtenissen en keiharde nieuwsfeiten. Zodra je een aanwijzing hebt ontrafeld zonder gebruik te hebben gemaakt van een aangevraagde tip, moet je die zo snel mogelijk posten door in te loggen met je naam + wachtwoord. Alleen de snelste en beste jagers winnen uiteindelijk de game. Goed om te weten: als je wel het spel wilt spelen, maar niet aan de jacht wilt meedoen, dan kun je gewoon de clues verzamelen op je eigen tempo als je vastloopt, of als je gewoon wat minder tijd hebt, klik dan op ‘contact’ en zet in de subjectline van je mail het woord ‘tips’. Je krijgt dan de tip van die periode per mail toegestuurd zodat je nooit achter loopt. Hoe vaker je ‘tips’ gebruikt, hoe minder kans om uiteindelijk te winnen, maar het spel kun je dan wel zonder veel tijd spelen. Belangrijk om te weten Om het spel te kunnen spelen moet je je e-mail adres en je mobiele telefoonnummer opgeven. Zoals je kunt zien bij de 1e keer inloggen, wordt deze informatie alleen gebruikt voor de game, en ook niet doorgegeven aan anderen. deze game kost je niets, behalve behalve tijd, geduld, doorzettingsvermogen en goed denkwerk. Je betaalt dus nooit voor sms-jes die je van de game masters ontvangt! je bepaalt zelf hoeveel tijd je besteedt aan dit spel en of je wilt meedoen aan de jacht. Je kunt deze A.R.G. met minimale inspanning spelen door steeds gebruik te maken van tips, of met meer inspanning spelen door mee te doen aan de jacht, en de clues helemaal zelf te ontrafelen. Beelden beveiligingscamera uitgelekt Op YouTube zijn beeldopnamen geplaats die een ‘aanslag’ laten zien op het Museumplein in Amsterdam, in de nacht van 28 op 29 mei. De opnamen zijn een knappe montage tussen uitgelekt bewakingscameramateriaal, van de camera’s die op het Museumplein staan opgesteld, en beelden van 2 Japanse toeristen die daar toevallig aan waren om het Concertgebouw en het Rijksmuseum ‘by night’ te bekijken. De opnamen van de beveiligingscamera kwamen waarschijnlijk in handen van een Amsterdamse hacker, onder de naam WallFly. WallFly heeft herhaaldelijk geprobeerd aandacht te krijgen voor het gebrek aan publiekelijke schuilkelders in Nederland. Hij verklaart op diverse blogs dat hij handelt uit zelfverdediging door veel onderzoek te doen naar gevaren voor het publiek bij een (nucleaire) aanslag, maar dat hij met deze bewuste ‘aanslag’ niets te maken had. Opmerkelijk is dat er niemand gewond is geraakt tijdens de ‘aanslag’, die door de toeristen werd omschreven als ‘een lichtflits, een knal en wat rook’. Er is een uitgebreid (forensisch) onderzoek begonnen. [yt]zdUF06tzw6I[/yt] Links en Hints Hier komen nuttige weetjes. Wie doet er mee van XBW? Fardo
Ik ook alleen dan moet ik eerst me eigen telefoon nummer gaan opzoeken ( ja ik weet het omfgwtfbbqsauce, maar ik ben altijd al slecht geweest in nummers inthouden )
Hehehe ik zag dat ownage al heel veel informatie had ontdekt ... Ik kwam gister pas onder mijn steen vandaan