Nederland boksland!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kaneda, 7 jan 2009.

1. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met nieuwe sensatie-sporten als K1 en UFC, zou je bijna denken dat boksen niet meer bestaat. Vooral in Nederland lijkt het wel uitgestorven. Vroeger was dat wel anders, toen hadden we bijvoorbeeld Bep van Klaveren die tegen de echte wereldtoppers bokste.

Later hebben we nog meer bekende namen gehad als: Don Diego Poeder, Arnold van der Leyden en dan nog dat kleine mannetje die zijn vrouw in elkaar sloeg(kan ff niet op zn naam komen).

Ik boks nu zelf sinds 2 jaar in Rotterdam bij RBV Crooswijk en boksen is een stuk interessanter dan jullie zullen denken. Op het eerste gezicht lijkt het maar op een test van wie kan het hardste slaan, en een hoop aan elkaar gehang(vooral bij zwaargewichten). Maar naast kracht maak je vooral gebruik van snelheid, uithoudingsvermogen, techniek en strategie. Ik ben zelf voornamelijk een out-boxer, wat betekent dat ik ervan hou mijn tegenstander op een afstand te houden. Dit doe ik dan door een hoop jabs(korte, snelle stoten met je voorste vuist) richting de andere boxer te gooien, hiermee meet ik continu de afstand tussen mij en hem. Als ik merk dat de ander te dichtbij kom kan ik een rechtse directe gooien, waarbij ik mijn lichaam in de stoot gooi zodat die tik hem ook echt afschrikt. Ik kan ook een snelle hoek gooien en tegelijk die kant opdraaien om zo hem in zijn flank te kunnen aanvallen. Ik ben nog maar een beginner en dit is een heel simpel voorbeeld van een strategie. Je hebt boxers die zich vooral richten op counters(je tegenstander raken op het moment dat hij eigenlijk net jou wilt gaan slaan, hier heb je veel concentratie en inzicht voor nodig). Je hebt in-fighters, die vooral dichtbij willen komen om je een paar flinke hoeken en/of opstoten(uppercuts) te verkopen. Sommige boxers houden graag een stevige verdediging met een armen en handschoen om te blokken terwijl anderen liever als een ballerina langs je stoten heen lijken te zweven. Dan heb je ook nog de southpaws die met hun rechtervoet en vuist voor staan ipv links.

Ik vraag me af of er nog meer mensen op dit forum boksen of wat de gemiddelde gamer nou van boksen vind.

2. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Bep heeft toch ook een keer zn vrouw knock out geslagen? Heerlijk die boksers :cool:

3. dudeer82

dudeer82 Hit-Girl

Leuk Bevonden:
    0
    "it's not about how hard you can hit, it's about how hard you can get hit" ;)

citaat uit/van Rocky Balboa (VI)

ik persoonlijk vindt boksen heel leuk(om te kijken) en dan zeker om eens met de hele (mannelijke,omdat dat bij ons de vrouwen niet echt interesseert) familie. Maar eigenlijk vind ik K1 een beetje cooler omdat het ook met je voeten en al is en aan UFC vind ik totaal niks, die gaan dan zo opelkaar liggen net of het 2 homo's zijn(op sommige momenten) :+

mijn lievelings bokser alertijden is toch M. Ali gwn door z'n houding en manier van boksen.

Laatst bewerkt: 7 jan 2009
  4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    "'Its about who strikes the hardest, not who strikes first"

Canibus - 2nd round KO.

5. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Regilio Tuur?

6. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bingo!:thumbs: Om de een of andere reden vergeet ik zijn naam altijd.

''Clay swings with his left, Clay swings with his right,
    Look at young Cassius carry the fight.
    Liston keeps backing, but there's not enough room,
    It's a matter of time till Clay lowers the boom.
    Liston is still rising, now Clay lands with a right,
    What a beautiful swing, and the punch raises the Bear clean out of the ring.
    Liston is still rising and the ref wears a frown,
    For he can't start counting till Sonny goes down.
    Now Liston is disappearing from view,
    The crowd is going frantic,
    But radar stations have picked him up,
    Somewhere over the Atlantic.
    Who would have thought when they came to the fight?
    That they'd witness the launching of a human satellite.
    Yes the crowd did not dream, when they put up the money,
    That they would see a total eclipse of the Sonny.''

Muhammed Ali

Fantastisch hoe Ali van tevoren dit soort gedichtjes opdreunde.

7. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Zelf heb ik 2 keer gebokst. De eerste keer was op school en ik was helemaal gesloopt daarna. De 2e keer is nog niet zo lang geleden, 2 maanden denk, en vond ik echt heel erg leuk omdat het echt in een boksschool was. Dat was in Wassenaar met Harry van der Hulst.
    Ik vond het vooral de 2e keer echt super leuk om te doen en dit kwam ook doordat ik mijn oefeningen deed met iemand die al 4 jaar bokst en dus extra uitleg gaf waar ik heel veel aan had:) Ik zit er nog steeds over te dubben om het ook te gaan doen. Ik zou alleen echt niet weten waar ik het zou moeten gaan doen. Heb geen zin om ver te reizen ervoor.

8. Greathoudini

Greathoudini Guido's & gangsters

Leuk Bevonden:
    0
    boxen is vet :cool:

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    die gast heeft een keer mijn pa in elkaar geslagen 15 jaar geleden :lol: mijn pa wist niet dat hij het was en die regilio tuur was heel aggresief bezig tegen mijn ma dus mijn pa denkt die gast pak ik ff aan (pa zat zelf ook al jaren op boksen). Helaas kwam hij daarna pas achter dat het Regilio Tuur was, huppa kaak gebroken 8)

zelf wil ik over 2/3 maanden aan Thaiboksen beginnen, boksen heb ik een paar jaar gedaan en vond ik erg leuk maar wil wel weer een nieuwe uitdaging.

10. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet Rudie Lubbers niet. Hij heeft in '73 tegen Muhammad Ali gebokst. Hij werd weliswaar totaal overklast, dat terzijde.

Hier wat beelden van die partij:

[yt]NcLFhXV3ixs[/yt]

Persoonlijk houd ik echt van boksen. Heb de gehele Muhammad Ali collectie in mijn bezit. Hij is dan ook mijn favoriet. George Foreman en Smokin' Joe Frazier vind ik ook nog steeds geweldig om naar te kijken. De jaren 70 waren dan ook duidelijk de gouden jaren voor het zwaargewicht boksen. Tegenwoordig is er geen hol meer aan.

11. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Badr Hari!! (of was dat K1?)
    Die kerel trapte iemand die op de grond lag, werd gediskwalificeerd en zei toen:

naja, ik heb iig het publiek vermaakt

12. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wel een hoop documentaires gezien, maar vind het maar moeilijk om echt footage van al zijn wedstrijden te vinden. Alleen hier en daar een paar slechte youtube filmpjes. Hij was zo goed toen hij jong was.
    Echt bizar om te zien hoe Rudie Lubbers totaal de controle over de wedstrijd kwijt is. Een leek zou denken waarom doet die idioot niks, maar hij merkt zelf dat ie gewoon geen kans maakt en durft niks meer.

Die is inderdaad van K1. Het is echt jammer dat ie geen manieren heeft, want hij is wel een taaie vechter.

13. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Dat was K1 ja.
    Dat ging helemaal nergens over. Die 'iemand' was Raymond Bonjaski.
    Hari vond dat Raymond niet aan het vechten was. Normaal vind ik hem een hele goede sporter, maar dit ging nergens over (maar opzich wel leuk om zo eens te zien :+).

Overigens vind ik K1 wel leuker dan boksen.
    Bij K1 komen verschillende technieken tegenover elkaar te staan en dat vind ik mooier dan boxen alleen.

14. Wii

Wii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    K1 vind ik echt 10x leuker als boksen, veel meer actie en ook bijv de vliegende knie van bonjaski vind ik heel vet. NL is dan ook wel heel goed in K1 met bonjaski, schild enzo en nog al die kerels die in die in nederland traine zoals zimmerman, hari enzo :thumbs:

15. Greathoudini

Greathoudini Guido's & gangsters

Leuk Bevonden:
    0
    het is remy :+ maar die Hari heeft zijn lesje wel geleerd, hij ging heel stoer bij een free fight gevecht de ring in en vertelde dat ie hun pussy's vond met dat knuffelen op de grond8) en dat hij elke freefighter in zou maken op k1 regels.
    nou die partij is er dus gekomen tegen Alistair overeem, een hele goede mixed martial arts(mma) vechter en Alistair heeft hem wel ff mooi weg gezet zeg, 1e ronde KO. Na de partij zei Alistair ook dat het voor de vechters was die respect belangrijk vonden, na aanleiding van de respectloze acties van Hari.

maar om ontopic te blijven over boksen:
    ik kijk de laatste tijd wel meer na boksen, ken nog niet al die vechters en weet niet echt wie de toppers zijn maar dat geeft niet\o/ vind vooral de wat lichtere mooi om te kijken, maar dat komt omdat ik zelf ook lichtgewicht ben met karate8)

16. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk alleen cage rage op tv, verder heb ik er niet zoveel mee.

17. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    ,./

Laatst bewerkt: 6 feb 2009
  18. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik merk tijdens de bokstrainingen dat vooral het sparren me uitput. Eerst gaan we touwtje springen en combinaties oefenen op elkaars handschoen, dat is dus vooral warming up en techniek. Maar tijdens het sparren tegen meer ervaren boksers ga ik helemaal kapot. Omdat er het risico is van flink geraakt worden als je ff niet oplet, ben je continu geconcentreerd. Als ik thuis een uur ga hardlopen en dan ongeveer 9-10 km ren, ben ik nog niet half zo moe als op het einde van de bokstraining. Ook het feit dat we continu een bitje(mondschermer) en 16 oz handschoenen dragen maakt het geheel uitputtend.

19. mitch afca

mitch afca New Member

Leuk Bevonden:
    0
    en dan nog dat kleine mannetje die zijn vrouw in elkaar sloeg(kan ff niet op zn naam komen).

hhahaha zeker grappig!

regilio tuur was dit ventje

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Volgens mij heeft hij gewoon dat vliegtuig uit de lucht geslagen.

Deel Deze Pagina