Nederland verturkt

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Clawviper, 9 nov 2003.

1. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het de laatste tijd al steeds erger worden. Uit verscheidene onderzoeken bleek dat er in bepaalde steden meer allochtonen dan autochtonen wonen. Dit vond ik toch aardig ver gaan, maar is niet de reden van dit topic. Ik vond namelijk op een andere site de volgende berichten die mij toch wel aan het denken zetten:

en:

Nu willen ze dus eigenlijk het Nederlandse alfabet gaan wijzigen omdat er steeds meer buitenlanders in het land komen wonen. Ik vind dit toch wel een beetje ver gaan eerlijk gezecht. Daarbij vind ik het geven van Turks op middelbare scholen en het zelfs een 'verplicht' vak maken erg overdreven. Moet Nederland zich steeds meer gaan aanpassen aan de imigratie? Feedback please. :)

Laatst bewerkt: 9 nov 2003
  2. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben hier FEL tegen. Er wonen hier al tientallen jaren duizenden Chinezen en Chinees is geen verplicht vak ergens. Zij hebben respect voor de Nederlandse cultuur en leren de taal. Het is rondom BELACHELIJK dat Nederlandse scholieren de taal moeten leren van een volk dat zich weigert aan te passen en daarom met grote cultuurproblemen kampt.

3. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    HULDE!

helemaal mee eens.
    Eerst de grootste moskee van Europa in Rotterdam, en nu dit weer!
    What's next, een eigen turkse politieke partij die in de coalitie terechtkomt?
    En over 10 jaar zijn we zeker ook een islamitisch land...

4. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    TURKS ALS VAK INVOEREN!?!?!?!?!?!?!?

assimileren, ok...

maar dat gaat echt VEEEEEEEEL te ver :mad:

5. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, als VERPLICHT vak wel te verstaan!
    Dus met andere woorden, iedereen MOET het leren

6. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2

Word _O_

Verplicht vak.. Pleur toch op man:{

7. kierewietje

kierewietje Diehard

Leuk Bevonden:
    1
    verplicht vak is onzin... turks is toch geen algemene richting te noemen... ik denk ook niet dat het zo ver gaat komen, maar ik denk dat het een aktie is om aandacht te trekken voor de verschillen!
    dat er op paspoorts de namen correct komen te staan vind ik niet meer dan redelijk... dan maar een paar lettertjes meer bij de gemeente, want een naam is een naam!

8. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    WTF laten we meteen ook ff alle programma's in het arabisch / turks/ marrokaans / pakistaans /chinees ondertitelen dan. [:-

Ow.. dat gebeurd smorgens al.... te naar voor woorden dit..

9. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    mijn idee over turken e.d is heel simpel ze mogen hier best blijven maar ze moeten wel nederlands kennen/leren, aangezien in veel in de trein zit (School) hoor ik veel "rare" talen van zwarte, turken, chinezen etc....

het lijkt wel of nederland turkije wordt en andersom er komen hier steeds en steeds meer turken en e.d. (no offense of course) te wonen en wij moeten ons aan HUN aanpassen, eerder andersom lijkt me. kijk ik zeg niet vol = vol, maar we komen toch wel een beetje in de buurt van 40 % vane een plaats stad buitenlander etc.....

10. Sphinx

Sphinx Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Schijten...dat MOET je....

Maar geen Turks leren.
    Anders moeten we de "Govenator" te hulp roepen...

Whipe them all out Arnold... 8)

11. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Dit is echt te gek voor worden...gewoon niet meer normaal...over een paar jaar zijn er meer buitenlanders dan echte Nederlanders..er mogen best welw at buitenlanders zijn ik bedoel wij nederlanders emigreren ook naar een of ander land buiten eu of iets anders..maar het moeten niet te veel worden en het zijn met name vluchtelingen en wanneer er het er meer zijn dan normale nederlanders dan gaan ze dus de politiek in en willen ze allemaal dingen nvoeren zoals de ramadan of iets anders dergelijks en komen er moskee's in dorpen/steden omdat ze perse moeten bidden van hun God en zo nemen ze dus langzamerhand de nederlandse samenleving over en wordt het een buitenlandse samenleving oftewel DAT mag niet gebeuren en ik ben er dus ook FEL optegen en ik bedoel als de buitenlanders hier kiomen moeten ze maar an ons aanpassen en niet hun eigen taaltje behouden want wat doe je hier anders....

12. majidamarus

majidamarus »Sovjet Red Army«

Leuk Bevonden:
    0
    is egt het domste plan dat k heb gelzen de afgelopen maanden. al gaan ze op mijn school turks invoeren als verplicht vak ga k wel lekker naar n andere school of k spijbel dat vak wel maar the hell dat k me een beetje aan hun ga aanpassen.

13. OddGirl

OddGirl I'm Odd

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is toch te gek voor woorden!
    zij komen hierheen dus zij hebben zich maar aan te passen,maar nee dat vertikken ze dus laten wij ons maar aan hen aanpassen..:mad:

De mensen voelen zich nu ook al niet meer veilig in hun eigen land,en als ze ook nog Turks als een verplicht vak gaan stellen,dan wordt het uiteindelijk alleen maar erger!:{

14. hattrickrulez

hattrickrulez FootballFreestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Turks als verplichte taal op school WTF. Als dat bij ons gebeurt komt er een massale discriminatieactie op school man. Iedereen is hier al vrij racistisch en discriminerent en dat zal dan alleen nog maar erger worden. Alleen maar lege klassen bij turks.
    Kom je bij de sectorleider: Je hebt al 15 lessen turks gemist, ga maar ff 30 uurtjes corveeen.
    Ja Later, laat dat die turken maar doen dan als het zo nodig als verplichte taal op school ingevoerd moet worden.

15. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    kijk ik hb niks tegen buitenlanders maar dit gaat erg ver al een turk geen nederlands kan of wil leren dan moeten wij maar turks gaan leren HELLO wake up he dit is nederland en daar hebben ze heel lang geleden een taal bedacht het nederlands laten we die houden ik leer wel turks als ik daar ga wonen

16. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Idd, en ik weet zeker dat over 10 jaar het nog echt zo is, en is ingevoerd op alle scholen.. Ook zullen er overal moskees komen, en ook zullen onze Nederlandse toetsenborden alleen maar arabische tekens bevatten..

WTF IS ER MIS MET DIE MENSEN!?!?

Turks is een taal die veel wordt gesproken door TURKEN en niet door DE REST VAN DE WERELD.. dus totaal oninteressant om in te voeren..

Turkse letters op het toetsenbord is BULLSHIT.. Wij hebben toch ook geen franse letters opgenomen in ons alfabet, en die kunnen we toch ook gewoon typen dmv een algemene toetsencombinatie? ..

Nee, Nederland verandert steeds meer in een Allochtone gemeenschap, en hoe meer allochtonen er komen, hoe slechter het gaat met de economie.. Of is dat irrelevant? ^^

17. knut120

knut120 so far so Good

Leuk Bevonden:
    0
    je haalt de woorden uit mn mond :)

18. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Was onze lieve Pim er nog maar, dan hoefden we ons geen zorgen te maken :'-(

19. Phantom X

Phantom X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar hoe jullie zeggen lijkt het net als iedere buitenlander geen nederlands wilt spreken maar dat is niet waar want ik ben ook een buitenlander voor jullie maar ik spreek normaal ABN en alle buitenlanders kunnen gewoon nederlands hoor die hier in Nederland op school gaan of op school zijn geweest. ik hoop ook niet dat de turkse taal verplicht word. OK als je nou arabisch, hindoestaans of de chineze taal verplicht zou maken dan zou ik het wel begrijpen want veel mensen spreken die taal maar om nou de letters van de toetsenbord te veranderen :confused:.... Nou nee niemand komt aan mijn TOETSENBORD !!!

20. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    Dit gaat volgens mij echt te ver......

Je hebt helemaal gelijk OddGirl _O_

Dit is echt te gek voor woorden....

Ik zit al op een school die al helemaal gevult is met turken... maar er werd zoveel vernield, dat er al bewaking rondloopt. Ze hebben nederlandse les, maar wat hoor je ze praten: Turks... je verstaat er geen klap van... (misschien willen ze daarom die lessen turks geven :confused: ) Ik vind dat Nederland te makkelijk meegaat met andere culturen.

Deel Deze Pagina