net een belletje gepleegd naar bol.com... toen werd er mij gezegd: wat is je factuurnummer ? 61....... en toen zei die dat er bij hun most wanted (classic) stond als bestelling en toen zei ik dat ik een email - ontvangstbevestiging had gekregen van het spel nfs Carbon..toen zei die je kunt het spel retourneren kosteloos ( moest er nog is bijkomen dat het iets kost ) maar hun zouden niet automatisch een nieuwe bestelling 'plaatsen dus... simpel gezegd.. ik stuur het spel terug en ontvang €31 en kan daarna het goeie spel weer bestellen voor €63 EIKELS !!!
hahahaha, nou gaan ze hier denken dat ik een dappere strijder ben (weet je wel Mars, van dat mooie lied... "fier en koen" ) Ik ga kijken wat ik kan doen. Ik ken idd iemand die rechten heeft gestudeerd. Maar of diegene ook weet waar we met dit verhaal naar toe moeten?? Zowiezo zat ik te lezen in meerdere threads, maar degene die Most Wanted hebben binnen gekregen zijn degene die m nog niet hebben betaald geloof ik. Die kregen er allemaal een acceptgiro bij. Ik heb de mijne al betaald en heb daar ook het betaalbewijs van en daar staat ook NFS Carbon op. Even afwachten dus. Wordt vervolgd (en Mars, bedankt voor t vertrouwen )
Als mensen die hem al wel hebben ontvangen (most wanted) nou eens bol gaan bellen en gaan melden dat ze graag willen dat bol de overeenkomst naleeft. Ik heb trouwens nog niet betaald (accept giro) en ook nog niks gehad. Als je op de bol site leest zie je ook dat nfs most wanted momenteel in backorder staat. Ze hebben er dus gewoon op dit moment geen meer om te versturen. Ik heb wel zin om bol te mailen, maarja, als ik nog niks gehad heb is het een beetje zinloos.
Best een handige oplossing die iemand aar bedacht heeft, lekker sluw Maareh: het spel gewoon meespelen met ze, en droog bellen dat het verkeerde is geleverd, en wanneer je alsnog het product dat je bestelde (en wat dus ook bevestigd is in je bevestiging) kunt verwachten......
inderdaad. Als ze slim zijn stoppen ze nu ook meteen met leveren van NFS: Most wanted, en belt of mailt iedereen die dat spel gehad heeft dat ze het door hun bestelde product alsnog verwachten. Ennuh, als je het spel kostenloos terug moet sturen, doe dan wel retour afzender, of vraag op z'n minst hun de verzendkosten te laten vergoeden, als ze dat niet willen komen ze het spel zelf maar bij je thuis weer opahalen (je hebt er in eerste instantie niet om gevraagd of z het naar jou wilden sturen, als ze het terug willen doen ze er maar wat moeite voor.
Ik heb hem ook met iDeal betaald, juist om te voorkomen dat Bol na de bestelling zou roepen "Oep, foutje!" en de oorspronkelijke bestelling zou annuleren. Door direkt te betalen heb ik een koopcontract en zij een leververplichting. Tenminste, dat had ik gedacht, want ik heb net als iedereen NFS:MW en bol.com houdt zich dom en wil alleen maar het geld terugstorten.
Dat is dus knap klote als jij m ook al wel had betaald/ Maar jij zegt bol.com houdt zich dom?? Als jij een gesloten koopoverheenkomst heb, dan zijn hun verplicht om m te leveren! Heb je ze gesproken ofzo?
Nee, twee keer gemaild. De eerste keer meldden ze alleen dat ik de verkeerde titel terug kon sturen, dat ik mijn geld kon terugkrijgen om opnieuw te bestellen (maar dus niet dat ze zelf alsnog de juiste titel zouden opsturen). De tweede keer schreven ze terug:
Ik had net ook nog een mail gestuurd, nog een beetje dreigen dat er een legale koopovereenkomst gesloten is, maar het werkt toch niet. Krijg hetzelfde antwoord als hierboven. Ik heb dus verzocht om mijn bestelling te annuleren. Je wacht nu in principe tot Most Wanted op de deurmat verschijnt. Ik heb geen zin in verder gezeur
Krijg net een mail van bol.com Aantal Prijs Titel ---------------------------------------------------------------------- 1 EUR 29.99 Need For Speed, Most Wanted ------------------------------- EUR 29.99 Subtotaal EUR 1.95 Verzendkosten ------------------------------- EUR 31.94 Totaalbedrag Is verzonden Ik ben bezig met emails en juridisch advies aan het inwinnen om toch Carbon te krijgen
IK hebn ze ook gemaild met wat gebrabbel over de overeenkomst met ongeveer de volgende strekking: ze mogen of nfs carbon opsturen, of ze komen de overeenkomst waaraan ze zich gebonden hebben niet na en wijzigen die eenzijdig. Als ze dit van plan zijn mogen ze de order van mij cancellen maar voel ik mij genoodzaakt een klacht over de gang van zaken in te dienen bij thuiswinkel.org. kijken hoe ze reageren. ennuh, aanklagen voor 30 euro kost ook weer zo veel he, en ik denk niet dat mijn rechtsbijstand dat serieus neemt. klagen bij brancheorganisaties is dan wat simpeler. enventueles klachten kan je hier kwijt: Klachtenformulier thuiswinkel.org
ik wacht even tot morgen, heb een paar instanties gemaild en mijn oom is ook juridisch, dus mail ik hem dan ook wel morgen
jullie staan gewoon in je recht. Je bent de overeenkomst aangegaan voor carbon + 30 euro. Als je betaald hebt en je hebt een betalinsbewijs waar duidelijk opstaat dat t 30 euro is en dan je carbon zou moeten ontvangen hebben ze geen poot om op te staan\o/
Iemand weleens nagedacht dat er ook gasten van bol.com die ook misschien deze site lezen? Ben benieuwd hoe die hierop reageren. Misschien kijken ze wel hoe snugger wij hiero zijn. (p.s. Ik heb m trouwens nog niet binnen en ik heb nog geen mail gehad met dat ze "most wanted" hebben opgestuurd die Mars (?) wel hebt gehad)
Ja zou kunne, dan zou ik zeggen FUCK BOL.COM WIJ NAAIEN JULLIE DUBBEL ZO HARD TERUG \o/ Dit krijg ik als tip in deze zou ik eerst een formele klacht indienen bij Bol.com. Bol.com is aangesloten bij Thuiswinkel.org (zie: https://beheer.thuiswinkel.org/waarborg/index.asp?bedrijfid=Bolcom040729093756). In de voorwaarden van Bol.com staat weliswaar dat je pas "na aflevering" een klacht kunt indienen, maar ik zou toch een klacht deponeren bij en via Thuiswinkel.org. De klacht bij Bol.com en bij Thuiswinkel.org (kan in één handeling) kan via de volgende link: http://www.thuiswinkelwaarborg.nl/o...dex.asp?kolomA=3948&kolomB=&navid=7&soort=lid.
Ik heb dus ook vanmiddag dat mailtje gehad van bol.com dat dus naar mij ook NFS Most Wanted is verstuurd. Wat kan ik dus op dit moment doen?, ik heb zeg maar via Acceptgiro gedaan. In mijn bestelorder staat NFS Carbon en niet NFS Most Wanted, Dit kan toch niet zomaar. Zijn ze nou niet buiten de regels getreden ? Kan ik hem zo maar terugsturen als ik hem ontvangen en zo ja hoe gaat dit dan in z'n werking en waarnaar toe verzenden