Ik twijfel om het aan te schaffen.. Laatst bij een maat gespeeld die nog niet erg ver was in de Single Player. Enkele minpunten die mij opvielen: - De gewone races tegen andere CPU's zijn verschrikkelijk nep door het onzichtbare touwtje, net als vele andere delen uit de NFS serie. - De optie om de auto die voor jou rijd af te schieten met een soort van elektrische schok werkt niet echt lekker, er gebeurt namelijk weinig met die auto?
Ik denk dat meneer veel F1 2010 heeft gespeeld, maar ik snap wat je bedoeld hopelijk ziet het bij Shift II wat beter uit.
De minpunten die ik noem hebben niets met arcade of simulatie te maken Het gaat er om dat ik het niet goed uitgewerkt vind. Het is prima dat NFS veelal arcade is, maar als je zelf goed rijd is het vaak frustrerend dat de AI altijd binnen een bepaalde afstand achter mij rijd.. En daarnaast is het frustrerend dat die elektrische schok maar weinig effectiviteit heeft.. Maargoed, misschien verandert dat wel naarmate je verder komt in het spel?
Meestal blijft de AI idd erg dicht achter je , ook als ze crashen zijn ze binnen no time weer bij je. Als je zelf crasht duurd dat veel langer. Ook vaak dat je kilometers aan de leiding ligt en ze je op de laatste kilometer voorbij komen en winnen met 0.1 seconden Dat gebeurde mij 2 a 3 keer bij de 70 km race.. De EMP werkt prima hoor , je moet ht leren gebruiken en ook geluk hebben natuurlijk. Door de schok zijn ze ff onbestuurbaar , als je het gebruikt net voor een bocht heeft het veel meer nut dan op een recht stuk. Helemaal als ze onbestuurbaar worden en op een tegenligger of wegafscheiding knallen
Eens maar als je kilometers aan de leiding ligt en ze komen je het laatste stukje voorbij en niet bij te houden zijn dan is het niet zo leuk helaas. Vooral als je slipstreamt en vol de nitro aan hebt en maar niet dichter bij komt. Maar uiteindelijk is het allemaal wel te doen gelukkig.
Die EMP werkt inderdaad zo als hij moet werken. Tijdens de laadschermen krijg je ook tips te zien, 1 van die tips is: Gebruik de EMP vlak voor een scherpe bocht. Ik zelf gebruik hem eigenlijk alleen als auto's 2 streepjes of minder hebben, dan zijn ze meteen wrecked/busted. Over die Catchup, het geeft wat extra spanning, maar zoals Martijn NL al zei, als je net 5 minuten aan de leiding gereden hebt en de A.I. knalt je letterlijk voorbij, zonder enige vorm van boost te gebruiken.... Sjah, dat vind ik wat minder geslaagd...
Je eerste minpunt slaat in deze game echt nergens op, het heet niet voor niets Hot Pursuit, als je 8 kilometer voor ligt op de rest is er geen fuck meer aan, juist in deze game is de rubberband AI gewoon nodig. Ook je 2e minpunt snap ik niet, die auto staat nml. eventjes stil door je EMP.
Maar dan moet het catching up zich beperken tot de politie. Nu is het soms inderdaad idioot om te zien hoe AI rijders zonder problemen langs je heen fietsen zonder dat ze boost gebruiken. En als catching up gebruikt wordt om de races spannend te houden, dan moet het voor zowel de speler als de AI gelden. Na een crash zijn AI auto's zo bij je, crasht de speler dan wordt deze opgescheept met een achterstand van zeven seconden dat haast niet dicht te rijden is.
dat laatste wat jij zegt is ook niet waar. Je hebt zelf ook catchup. kijk maar eens hoe je altijd zo richting het einde van de race richting de koppositie komt.
Tuurlijk moet dat erin zitten, dit spel gaat om de actie en dat is er volop. Je kan de overige racers juist tactisch gebruiken om je nitro op te laden door in de slipstream te gaan rijden, ook voor het afhouden van de politie zijn ze perfect. Als ik ze 3 km niet meer terug zo zien, dan zou dit me uiteindelijk seconden van mijn eind tijd kosten...
Ik ben ook niet gek op rubberband AI. Maar de meeste arcade racers maken daar nou eenmaal gebruik van. En toegegeven, er zijn momenten geweest dat het in dit spel mij even irriteerde. Over het algemeen echter houdt het de races spannend en komt het ook soms goed uit bij de politie achtervolgingen. En het gaat twee kanten op. Verder is het gewoon een heel vet spel. En de autolog is leuk erin verwerkt en zorgt er voor dat je races opnieuw doet om tijden van anderen te verbeteren. En de totale speelduur om alle races uit te rijden is al best flink en autolog en online geeft alleen nog maar extra speelduur. Ik moet zeggen dat ik burnout paradise nog steeds de beste arcade racer vind. Maar deze zit toch echt wel in mijn top 3/4. De need for speed naam had voor mij zijn glans inmiddels wel verlorgen, ondanks dat shift best een prima spel was. Ik was ook wel sceptisch over HP, maar het is een hele toffe racer geworden.
ook nieuwe achievements met dlc of alleen maar 3 auto's? edit: ja dus, net t filmpje gecheckt;-) Wel gruwelijk dikke wagens