Uitgespeeld + uiteindelijke mening
Met uitgespeeld doel ik er op dat ik het dan eindelijk 1000/1000 heb. Wat een spel, een spel met een slechte eerste indruk via de demo, hoogtepunten via het spel, dieptepunten en dan een redelijke anti climax aan het einde.. Alhoewel dat ook kan worden gezien als een rustige uitloop naar de finish.
Demo
Vol verwachting startte ik de demo, ik dacht aan de mooie races van de eerste paar need for speed games. De exotische tracks met exotische autos. Wat ik terug kreeg waren exotische tracks en autos maar een besturing die alles behalve fijn was. De auto's konden nauwelijks de bocht om, en het speelde zo raar. Maarja, toen ik de andere race had geunlockt in de demo werd het al snel leuker...
Het spel... de eerste uren
Wat mij al snel opviel was dat de fullversion gewoon erg tof was, maar waar ik de eerste 10 uur wel erg veel moeite mee had was het inschatten of een bocht nou wel of niet in drift vorm moest worden genomen. Iets dat ik misschien wel gedurende het hele spel had. Later ging het steeds beter en vooral de gas los en dan vol gas was een goede drift techniek voor mij..
De hoogtepunten
Hoogtepunten waren het toen ik een mooie tijd had neergezet in een time trial, met veel geknok de politie had ontweken na een achtervolging van de politie of dat ik met hoge snelheid door het verkeer over de snelweg ging waar ik als het mee zat soms een auto ontweek zonder dat ik het door had. Ik ging gewoon even naar links en dan ontweek ik net een auto... Snelheid, en dat in combinatie met een aantal leuke nummers van EA, leukste vind ik toch wel Chiddy bang! Prachtig..
De dieptepunten
Dieptepunten had dit spel ook voor mij, hot pursuit races waarbij de politie alleen achter mij aan kwam. Racers die ineens 10 keer zo snel gingen, maar ook frustrerende races in de nacht. Het idee is leuk, maar zorg dan bijvoorbeeld voor minder verkeer, of geef mij meer tijd. De laatste race vond ik ook onzin, bijna 15 minuten met hoge snelheid door het verkeer gaan en dan ook nog eens ai die ineens versnelt richting de laatste 10 kilometer...
Het spel van de kerst vakantie
Ik heb het spel op mijn verjaardag gekregen en het was ondanks de liefde en haat toch wel hét spel van de afgelopen kerst vakantie. Een spel waar ik tevreden naar terug kijk. Grappig was dat ik bij de racer missie moest knokken om de laatste paar missies te halen en dat de politie campaign eigenlijk stukken makkelijker was. En dan ben je level 16 met de enforcer en dan hoef je alleen maar nog level 20 te worden. En dan is het eens achterover hangen en rustig wat hot pursuit races doen...
Na circa 70 uur ben ik in elk geval even uit geraced . Het is de eerste Need for Speed die ik volledig heb uitgespeeld, en dan ook nog eens alles heb geunlockt. Bij de eerste NFS games speelde ik misschien 10-20 uur. Dit is dus mijn favoriete Need for Speed game...
Voor mij hét nummer van deze NFS game:
Laatst bewerkt: 2 jan 2011