Heb dan ook gemerkt dat Porsches hier echt kut zijn. Ik was van plan de game af te schrijven tot dat ik de volgende tier haalde en ik in een andere auto stapte. Toen bleek dat die andere auto wel gewoon bestuurbaar was.
Tja er word ook gezegd dat er betere instellingen zijn voor de besturing. Iemand hier nog tips en tricks voor? Zal de game vanavond weer eens proberen en zal dan eens de nissan GT-R kopen , hopen dat dat beter gaat
Ik had gelezen dat mensen hun hele auto hadden getuned maar veel vergaten er racebanden eronder te zetten. En dat dat ook een reden was voor de belachelijke slechte besturing van sommige auto's.
Wereld van verschil hoor. Maar je moet eens de WORKS ombouw doen van die GTR (dus niet de GTR V-spec, die heeft geen WORKS optie)...dan heb je pas een wagen Je krijgt dan een DTM/JGTC vorm van auto...als een magneet knalt dat ding over het circuit. Over Porsche, ik ben toch zeer te spreken over de handling...zolang je niks met het vermogen doet vind ik ze ook echt lekker rijden, heerlijk N/A motor gevoel. GTR Works.
Ik zal eens kijken vanavond. Heb op die porsche alle upgrades incl de banden , maar het ding is echt zwaar kut om te rijden. Je kan gewoon nauwelijks gas geven of je zwaait alle kanten op
Komt er een patch aan? Het zal wel tijd worden.. anders ga ik hem toch denk ik maar verkopen zodra FM3 er is.. beetje nutteloos om nu verder te spelen.
@Martijn NL Probeer even mijn settings die ik hier had geplaatst, als het dan nog niet goed is laat het me even weten. @Strapping young lad Patch komt eraan! De Porsches zijn inderdaad moeilijk te hanteren, maar dat vond ik ook in PGR4. De besturing is inderdaad erg wisselvallig en daar kom ik ook aan op een van de minpunten, De Audi's rijden als een droom maar de BMW's zijn dan weer heel lastig. Racebanden moet je zeker op je bolide zetten en maak je wagen altijd lichter, het heeft geen zin om alles puur op vermogen te gaan zetten met al die turbo's want dan is het gewoon niet meer speelbaar. Ben zelf nu ook bezig een setup te vinden voor mijn Chevrolet, want ze heeft veel last van overstuur en zwabber ik over de baan net als 'Cole Trickle' in begin van de film.
check je gevoeligheid qua besturingsopties hij staat standaard op 34 geloof ik die moet je op 15 zetten daaronder weet ik het uit mn hoofd niet. Het driften gaat dan ook heel makkelijk met die settings. Alles staat op het off nfs forum! Maar je moet dus wel het een en ander aanpassen dan gaat hij als een zonnetje
Porsche rijd juist wel lekker vind ik, aston martin vind ik juist wat minder rijden daar kom ik vaak mee naast de baan, de nissan gtr met works is denk ik het beste als je nog niet zo veel hebt gespeeld.
Ben benieuwd hoe het gaat, remmen kan wel nog beter qua gevoeligheid en voor sommige wagens nog steeds niet optimaal genoeg. Tja Shift word nu gedist in het Forza 3 topic, over het algemeen kan ik wel snappen waarom. Al zou Shift al deze bugs niet hebben, dan nog zou het spel denk ik ietwat achteraan de rij blijven hangen, en dat vind ik weer niet terecht. Need for speed heeft wel nog een lange weg te gaan, om zijn respect vanuit de good old days terug te winnen. De een wil weer een Hot pursuit, en de ander dan weer free roaming en dat laatste ben ik al helemaal klaar mee. Als ik mocht kiezen zou ik zeggen een nieuwe Hot pursuit, de landelijke en exotische parcouren weer terug. Aan de andere kant zou ik graag een Shift 2 of een opvolger willen zien, en ik denk dat dat ook gaat gebeuren.
Het is duidelijk dat Shift te kampen heeft met wat problemen/bugs. Maar nu ik de besturing wat aangepast heb en al heel wat uurtjes gespeeld heb, kan ik alleen maar zeggen dat ik het een zeer goede racer vindt. Tuurlijk, perfect is het niet. Maar een rondje over de Nordschleife met bijvoorbeeld een originele Lotus Elise 11r...wauw...die ervaring heb ik nog met geen één ander race spel gehad (op een console). Het geluid, die feeling...de sfeer eromheen..Shift heeft iets wat me erg aantrekt en vind het daarom echt één van de betere race games van de afgelopen jaren.
Het is ook gewoon een goede game punt. Het enige wat mij echt stoorde was de handling , maar hopelijk gaat het met deze instellingen en een andere auto wel goedkomen Forza is wel leuker door alles wat er omheen is. Auto's painten etc en de online mogelijkheden. Voor de shift2 zou ik wel graag wat meer variatie zien kwa races maar dat zien we dan wel weer. Het is iig 8005545x beter dan alle vorige nfs games!
Een kleine update over de tuning setting, wagens die teveel glijden kun je proberen de suspension meer soft in te stellen en bandendruk verlagen. Hierdoor vangen ze wat meer grip op en is het glijden iets minder, als je de suspension harder zet gaan ze juist meer glijden, althans mijn ervaring met de Chevrolet.
Ik denk dat je mischien weleens kan gaan verschieten. Ik heb de deadzone's etc. ook aangepast (via NFS forum) en dat scheelt wel heel erg veel. Op deze manier rijdt ik met bijna elke auto ''gecontroleerd''. Maar als je straat auto's gaat voeren met Turbo's en dergelijke, dat gaat vaak ten koste van de handling...je moet dan wel alles goed proberen in balans te houden. Soms is het gewoon beter om je meer te richten op wegligging,banden,ophanging,kooi constructie's etc....daar worden ze altijd beter op. Probeer eens met auto's te rijden die 4WD hebben (Bijvoorbeeld Lancer,Impreza,GTR) Die zijn echt heel makkelijk te rijden, maar ook wel een beetje saai.
Ik begrijp dat meer power de handling niet altijd ten goede komt. Alleen heeft een gt2 natuurlijk wel esp etc die dit wel zouden moeten controleren. En dat gebeurt nu dus echt niet
Een GT2 is standaard eigenlijk al optimaal gemaakt. Tunen heeft weinig nut met zulke auto's (vermogen) De auto is zo getuned voor dat gewicht/vermogen...ga je er Twin Turbo's opschroeven is gewoon alle balans weg...in het echt zou zelfs heel je electronica/timing onderdelen opnieuw ''getuned'' moeten worden. Ik rijd (wil niet opscheppen) met die GT2 zonder enige problemen (origineel gewoon) met alle electronische hulpmiddelen uit, mischien dat je probleem toch bij de instellingen liggen ergens...
Even voor degeen die wagen besturen zoals de Aston Martin die nog teveel wegbreken, hier de setting om deze als strijkijzers af te stellen. Ga naar car garage en hanteer de setting hieronder - Balance helemaal naar oversteer. Downforce 84 procent naar Grip.