1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Need for Speed: Shift [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Chorus, 25 sep 2009.

1. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    De demo heb ik niet gespeeld, maar ik geloof graag dat deze zal tegenvallen wat ikzelf ook heb met sommige demos algemeen. De physics zijn gewoon in het begin heel erg wennen, maar ik vind het echt geweldig kan er niets aan doen. Misschien komt het omdat ik veel racespellen gespeeld heb en de uitdaging miste, en dat ik dit daarom zo cool vind i don't know.

Maar ik begin het spel steeds leuker te gaan vinden, ook de foutjes die de CPU rijders maken vind ik erg tof gedaan. Ook als je een race restart loopt het altijd anders, en is het niet zo scripted gemaakt.

2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Inderdaad, erg cool om recht voor je neus ineens een CPU wagen de grindbank in te zien vliegen. Of elkaar inhalen etc.
    Ik persoonlijk vind Shift erg goed!

3. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Vreemd,. Ik zie namelijk deze klachten geheel niet terug in het spel zelf.
    Nou op de remgeluiden misschien na dan. Dat had wel iets beter gemogen.
    Maar delay in sturen, slippen bij elke bocht e.d. totaal niet.
    Nu is het wel zo dat ik met het MS stuurtje speel. In het volledige spel zijn de standaard controller settings ook niet ideaal. Een paar pagina's terug heeft iemand een lijstje met aan te bevelen controller settings gepost. Misschien moet je dat eens proberen.

Zelf ben ik normaal helemaal niet zo'n nfs fan. De laatste paar delen vond ik ook behoorlijk tegen vallen. Maar deze is mij tot op heden alleen nog maar positief meegevallen.
    Geheel foutloos is het niet, maar ik ben nog niets tegen gekomen wat voor mij het spelen ansich verpest. Foutjes wat ik gezien heb is b.v. een pitspoes die in je auto staat inplaats van erachter.

4. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    ik vind hem wel aardig alleen kun je de controls niet instelen zodat je met A bijv. gas kunt geven.

Kan dat in het volledige spel wel?

5. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Tussentijdse review/mening::x

Negatief
    Het spel heeft erg veel potentie. Alleen jammer van de vele slordigheidjes.
    In sommige events komt de auto niet van de startlijn af.
    Op sommige tracks onverklaarbaar gestuiter.
    Op road america met manufacturers race tier 4 in de Pagani op het 2e rechte lange stuk framedrop als het raceveld met auto's dicht op elkaar zit.
    Rij je met een voorsprong is dit verdwenen en reageert de auto veel beter.
    Op sommige tracks kloppen de rempunten niet.
    Op silverstone gp in de Mclaren F1 aan het begin van de slinger voor de finish een rare hobbel die de Mclaren lanceert. (weet niet of dit een gesimuleerde hobbel is van werkelijke hobbel)
    Op moeilijkste AI- level wordt er hersenloos gebeukt, zelfs bij cleane overtake, door de AI waardoor lekker racen onmogelijk wordt.
    AI heeft een te wisselvallige sterkte op verschillende circuits.
    Jammer dat de repalys van de online races niet gesaved kunnen worden.

Positief:
    Het positieve is toch echt wel de drivers-experience en het echte race gevoel met spectakel. Het geluid van de auto's vet.
    Replays aardig.
    Het rijgedrag van de meeste auto's is erg lekker alleen sommige tracks en auto's voelen vreemd aan.

Ik race met een MS-wheel.
    In sommige events een groen lampje met best time.

Kortom een vette game met schoonheidsfouten die kunnen worden opgelost door EA als zij hun gamers/klanten serieus nemen.

Het voordeel is dat het spel alleen maar beter wordt worden met te verwachten patches.

Ik moet zeggen dat hoe verder je komt met de career en meer online overwinningen haalt, de vergelijking tussen Shift met Forza3-demo(let wel demo ervaring) een overwinning is voor Shift op race-experience. Forza3 demo racen kwam wat klinisch/steriel bij mij over.
    Natuurlijk als de full game van Forza3 uitkomt geeft voor mij de livery-editor en groter aanbod van de auto's de doorslag naar Forza3.
    Mogelijk wordt het voor mij painten in Forza 3 en racen met Shift (af en toe ook nog GRID).
    Mijn persoonlijke mening. Dus je hoeft mij niet te overtuigen dat het anders is.:+

Laatst bewerkt: 2 okt 2009
  6. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Er zijn veel mooie gemaakte circuits in het spel, met name Donington en Spa (replay camera's zijn erg mooi daar) zijn toch wel mijn favoriet om op te rijden en de Nordschleife. Van de steden vind ik London het mooist, Tokyo is erg cool! :)

Ben nu even wat met die bestickering bezig, je kunt toch best leuke dingetjes maken hoor. Oke het is verre weg geen Forza, maar ik vind deze beter dan welke NFS dan ook gemaakt.

Laatst bewerkt: 2 okt 2009
  7. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    De game heb ik op de hard drive opgeslagen, en er zijn wel wat voordelen merkbaar. Laadtijden zijn net een tik korter, de menu's lopen ook iets meer smood wat me direkt opviel. De replays lijken ook wat meer gelikter, heb zelf een Audi nu en op sommige parcouren als ik een witte kleur had gegeven, vielen de textures soms lelijk van de wagen af en dat blijkt nu minder te zijn. Weet niet, maar speelt toch wat fijner.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zit dat glijden ook in de demo? Want ik ben met een drive Fx stuurtje door London heen geracet en had nergens last van! Sterker nog ik ben een belabberde racer en mijn auto staat in de demo van FM3 vaak genoeg verkeerd om, bij NFSS nergens last van.

9. Rezne

Rezne Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm de mening van Forza-adepten doet wel veel. De sfeer en presentatie zijn echt super. Je zit er echt in.
    Als ik de filmpjes van Hybrid zie, denk ik echt wauw.

@Hybrid, jij speelt op de pc of op de Xbox? Zit daar veel verschil tussen? Thx

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    De filmpjes van Hybrid zijn van de PC.

11. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Op het ogenblik pluis ik de besturing nog wat uit om te perfectioneren, de 'steering dead zone' heb ik op 14 procent staan. En 'steering sensitivity' op 18 en geen glijden meer te bekennen. De wagen (Audi) is nog volledig standaard, heb mijn vorige verkocht. De rijstijl die ik heb is Precision, je weet wel netjes insturen en de curbs gebruiken, remmen voor de bochten en bij het uitkomen weer op het gas. Gaat echt super, alleen het remmen moet ik nog wat aan doen.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    PC idd. Verschil is er niet echt. Misschien grafisch is het iets beter maar het scheelt niet veel. :)

13. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Hoe verder ik in het spel kom met de Tiers, hoe meer ik me ga ergeren aan de AI. Die lui beuken maar raak, en soms rijden ze je keihard voorbij terwijl ze in dezelfde auto's rijden (zelfs op easy :mad:). Bij Tier 3 begon het, en nu in Tier 4 is het helemaal erg 8)

Maargoed, ik zal en moet alle events afkrijgen voordat ik aan die laatste event begin :D

Edit:

Iemand dit trouwens al meegemaakt?

Op een enkeling na stopte iedereen met rijden, was makkelijk winnen zo :D.

Laatst bewerkt: 3 okt 2009
  14. BartW

BartW Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weird, wel lekker voor je punten ook om ze allemaal ff aan te tikken!

Heeft er iemand al gemerkt dat de Corvette blijft staan in de Manufacturers races in serie 3? Ik kom gewoon niet vooruit. Het schijnt een bug te zijn maar ik weet niet of het al verholpen kan worden

15. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    De AI vind ik juist eigenlijk stiekem meesterlijk, omdat de andere rijders soms betaald worden met hun eigen stommiteiten. Net op Spa beukte eentje tegen me aan en beide belande we in de grindbak, maar omdat hij terug op de baan kwam knalde het veld tegen hem aan waardoor ik net kantje boord eromheen kon rijden eenmaal terug op de baan. Dat is de race dynamiek, heb dat echt gemist. Die bug zal ik opletten, heb wel een keer gehad dat enkelen vlak voor me op de rem trapte toen ik een spin maakte in plaats dat ze me beukte.

Deze game heeft me wel in zijn greep zeg, al een hele lange tijd niet meer zo fanatiek gegamed!

16. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Haha, idd gratis punten he :D

Ik heb het probleem met die Corvette niet gehad, maar in 1 van de stickies op het NFS shift forum van EA staat wel een tijdelijke oplossing voor de meeste problemen. Dit probleem staat er wel tussen, maar met andere auto's.

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/310751.page;jsessionid=CD2E025C895CD5AF4218CA8926A22206

Laatst bewerkt: 3 okt 2009
  17. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb net voor het eerst de demo gespeeld.

Mensen die zeggen dat de graphics tegenvallen, adviseer ik om onmiddelijk een goede tv te kopen zeg!
    Ik heb veel racegames liggen (pgr3/pgr4/most wanted/carbon/forza2/midnight run/race pro), maar dit slaat echt alles.

Ik had nooit gedacht dat dit nog uit de xbox gehaald kon worden! :thumbs:

18. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Idd, de grafische klachten snap ik ook niet. Maar de fouten in het spel zelf, daar kan ik me helemaal in vinden. Het is gewoon een super game in mijn ogen! Maar hij is wel irritant op bepaalde tijden :9

19. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Wat je zegt, en vooral Silverstone ziet er heel erg realistisch uit net als vele andere tracks. Mijn broer die ook heel kritisch is qua games, kon niet geloven dat het allemaal ingame was.

Alleen het spel heeft wat texture problemen, met name op de wagens dat de frames van de omgeving op de auto's wat vertragend renderd. En inderdaad, de bugs zijn erg zonde maar voor de rest Topgame!! _O_

20. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Wie heeft er zin in wat tijdrit sprints, gewoon voor de roem? ;):cool: Je mag zelf weten welke track en wagen, en voor wie zin heeft of diegeen het daartegen wilt opnemen en dan hier de tijden post.

Hierzo mijn tijdrit schema -

Parcour/circuit - London River
    Best lap time - 1:41.570
    Wagen merk - BMW M3 E92 (standaard)
    View - Cockpit

Deel Deze Pagina