Tussentijdse review/mening:
Negatief
Het spel heeft erg veel potentie. Alleen jammer van de vele slordigheidjes.
In sommige events komt de auto niet van de startlijn af.
Op sommige tracks onverklaarbaar gestuiter.
Op road america met manufacturers race tier 4 in de Pagani op het 2e rechte lange stuk framedrop als het raceveld met auto's dicht op elkaar zit.
Rij je met een voorsprong is dit verdwenen en reageert de auto veel beter.
Op sommige tracks kloppen de rempunten niet.
Op silverstone gp in de Mclaren F1 aan het begin van de slinger voor de finish een rare hobbel die de Mclaren lanceert. (weet niet of dit een gesimuleerde hobbel is van werkelijke hobbel)
Op moeilijkste AI- level wordt er hersenloos gebeukt, zelfs bij cleane overtake, door de AI waardoor lekker racen onmogelijk wordt.
AI heeft een te wisselvallige sterkte op verschillende circuits.
Jammer dat de repalys van de online races niet gesaved kunnen worden.
Positief:
Het positieve is toch echt wel de drivers-experience en het echte race gevoel met spectakel. Het geluid van de auto's vet.
Replays aardig.
Het rijgedrag van de meeste auto's is erg lekker alleen sommige tracks en auto's voelen vreemd aan.
Ik race met een MS-wheel.
In sommige events een groen lampje met best time.
Kortom een vette game met schoonheidsfouten die kunnen worden opgelost door EA als zij hun gamers/klanten serieus nemen.
Het voordeel is dat het spel alleen maar beter wordt worden met te verwachten patches.
Ik moet zeggen dat hoe verder je komt met de career en meer online overwinningen haalt, de vergelijking tussen Shift met Forza3-demo(let wel demo ervaring) een overwinning is voor Shift op race-experience. Forza3 demo racen kwam wat klinisch/steriel bij mij over.
Natuurlijk als de full game van Forza3 uitkomt geeft voor mij de livery-editor en groter aanbod van de auto's de doorslag naar Forza3.
Mogelijk wordt het voor mij painten in Forza 3 en racen met Shift (af en toe ook nog GRID).
Mijn persoonlijke mening. Dus je hoeft mij niet te overtuigen dat het anders is.
Laatst bewerkt: 2 okt 2009