Wat ik gisteren wel allemaal niet heb moeten doorstaan toen ik mensen vertelde dat ik een Xbox gekocht had. "Hij is te groot", ja jezus misschien omdat hij drie keer zo snel is als jou PS2 en er zit een harde schijf in. "De controller is niet fijn", nou die van de PS2 is chill zeg, of de GameCube dan :r ik vind de triggers wel erg chill op die van de Xbox, zeker als je een shooter speelt. "De exclusives van console [*] roeleren gewoon 100% over de suXbox", ja dat kan best maar ik hoef echt geen lamme console rpg te spelen, ja fijn dat jij uit je dak gaat van Stuntman op de PS2 ik ga weer Halo spelen, nee ik hou niet van mario of zelda, moet dat? Natuurlijk ging dit allemaal gepaard met "Hahahaha sukkel, dat is 110 procent dom rare kwast, wat een idioot ben jij zeg weggegooid geld", en waarom? Nou dan krijg je van die halfzachte dingen als daarboven, of... "ik heb mijn PS2 omgebouwd en heb nu al 25 spellen!", fijne support voor je consoleproducent en de spellenmakers zeg, uitzuiger. Nou zijn de gasten die dit zeiden m'n vrienden niet maar ik vond de apathie tegenover de Xbox toch wel typerend.
Dat soort reacties hebben ze meestal niet zelf verzonnen maar van anderen overgenomen. Ze kunnen het gewoon niet hebben dat de Xbox technisch superieur is. En dat al die techniek meer ruimte inneemt vind ik prima, hij is kleiner dan de videorecorder, dus past ie prima in het audio/video meubel. Zo'n gekke kubus zou er waarschijnlijk niet eens in passen en staat erg raar bij de rest. De controller is prima, alleen mensen met mini handjes hebben er problemen mee. De Xbox controller voelt stukken beter/bestuurbaarder/robuuster aan dan zowel PS2 als GC controllers vind ik. De spellen zijn puur persoonlijk, Mario en Zelda fans raad ik dan ook aan om alsjeblieft een GameCube te kopen, dan krijgen we niet vraag naar van dat soort suffe games op de Xbox. En een omgebouwde PS2 met 100 spellen voor weinig, ja das voor sommigen een voordeel vinden ze, maar eigenlijk natuurlijk een nadeel. Maarja, als het dan ook per se illegaal moet, dan kan dat op de Xbox ook wel. Wie het laatst lacht lacht het best, en dat ben jij dus, want jij speelt nu op je Xbox, en zij op hun oude PS2 of hun Gamecube met Mario XXI, Donkey Kong 6 en Zelda VII ofzo. Dus voor jou zijn er eigenlijk geen problemen toch?!!
ja na 100000 delen mario heb je het wel gezien. mario sunshine (bijv) is precies het zelfde als mario 64 alleen heeft ie een sproeier op z`n rug
daar hebbe we het al over gehad, dat Nintendo al hun games herbruikt :r Kobold had daar erges een link van naar een leuk artikel, maar k weet het nimeer
Ach, wat maakt het ook uit. Dat domme afgezeik is voor pubers! Als je de controller niks vind koop je er toch een kleinere bij! Dat is allemaal allang geregeld. Het voordeel is ook dat je met een harde schijf geen gekloot hebt met memorycards en dat soort shit. Als je bij de ps2 een hard disk koopt heb je 2 dingen naast elkaar staan! En de gamecube? Die kan niet eens dvd's afspelen dus die mag helemaal niet meedoen. Als e nu de eerste screens van Halo 2 bekijkt zie je al dat het nog veel mooier is dan het begin, en dat terwijl Halo 1 ook al mooier is dan het mooiste spel op de ps2/gc... Dus...
De Veronica gids...... Ja, daar is mij ook iets in opgevallen: Eens in de twee weken staat er een gamechart in van: Nintendo, Playstation, PC en.....uh.... GEEN Xbox Dat vind ik echt raar, vooral omdat ze de spellen WEL reviewen en zonodig afkraken....
Ik denk dat het probleem een beetje zit in het feit dat Microsoft nummer 1 is op software gebied. Dat vinden een heleboel mensen niet fijn. Het bekende "mijn cpu loopt vast !!!", dat komt waarschijnlijk omdat die mensen niet weten wat ze met hun pc doen. Die idioten moeten dan lekker met een msdos systeem gaan draaien, dan weten ze zeker dat het mis gaat. Daarnaast komt er bij dat elke game gek een playstation(2) heeft staan. Omdat dat simpelweg de beste was (voor de xbox). Niet iedereen kan een xbox aanschaffen, zeker jongeren niet die een ps(2) hebben staan en afhankelijk zijn van ouders. Het enige wat ze dus kunnen doen om zich niet klote te voelen is de xbox afkraken. De pers en de media? Dat zijn veelal idioten die geen moer verstand hebben en alleen maar informatie verzamelen en daar een verhaaltje over schrijven. Omdat hun tekstverwerker steeds vastloopt wegens shared dll's die ze zelf hebben verwijderd tijdens uninstall van een ander programma... Anyway.... Waar maak ik me druk om zit ik me opeens te bedenken... Moraal van het verhaal... Fuck em all De xbox is net uit, en kan al lopen. Volgens mij is er nog nooit een baby geweest die meteen kon lopen, billyboybox wel
tja wat ik nu ga zeggen is misschien wel logisch maar het hoeft dus ECHT NIET. op cube*****.nl hebben ze nu in een nieuwsbericht het nieuws over turok(dat je je naam moet veranderen)nou daar krijg je dus een xbox bij en meteen krijg je reacties ''ik doe het niet en zeker niet voor een K*T xbox'' ''balblala k*t xbox'' waarom moet de xbox meteen worden uitgescholden worden? ik snap dat niet...
Ik snap 't niet... Ik denk alleen aan die mensen als ik op de wc zit, als ik klaar ben kijk ik ff naar beneden en denk... "weer zo'n antibillyboybox freak in de pot", ff afvegen en doorspoelen... En daarna weer fijn voor de tv, met een billyboybox controller in mijn handen. Kijk, ik heb een xbox, ik hoef de gamekubus niet af te kraken, ik hoef de ps2 niet af te kraken. Dat is allemaal nergens voor nodig. Het nare van die ettertjes is dat je er best wel vaak mee geconfronteerd wordt. De pers en media zijn zo ie zo anti microsoft. De echte computerbladen hebben altijd wel iets te zeiken, zeker als ze weten dat hun ps2 lezers daarop geilen (meer ps2 lezers dan xbox lezers, omdat meer mensen een ps2 hebben). Dus die zielige elementen moeten de xbox wel dissen, want als hun blad dat niet doet raken ze ps2 lezers misschien kwijt. Power unlimited doet het wel goed vind ik, die zeggen gewoon waarop het staat (over het algemeen). Enne... Nee, dat was het, ik ben klaar met kotsen.
Hoort dit topic zo langzamerhand niet in "Console Wars" thuis? Het begint nu meer te lijken op een niet-XBox afzeik topic... Maar mijn bijdrage: wees gewoon blij met wat je hebt en laat de rest met rust...
.::: Een paar dagen in de winkel staan doet wonderen om te weten wat er leeft onder de mensen; PS2 verkoopt GC verkoopt af en toe XBX verkoopt niet Dit is gewoon wat ik merk en daar valt weinig aan te veranderen. Het grootste gedeelte speelt gewoon PS2 omdat eht de nieuwe huis- tuin en keuken naam is, en geef ze eens ongelijk. In de winkel kan je mensen moeilijk een XBX of NGC aansmeeren als Klaasje met alle geweld Gran Turismo wil spelen. NGC loopt iets beter voornamelijk door zijn achterban, die (geloof het of niet) al vanaf de NES Nintendo spelen en dus onbeinvloedbaar zijn van buitenaf. Tevens hebben NGC eigenaren over het algemeen een 2de console. Xbx... ja ik weet het, prachtig apparaat, maar het ding mist nou eenmaal titels die mensen aanspreken. Iets wat zeker wel kan worden tegengewerkt. Een hele dag Gun Valkyrie laten demo draaien en ik kreeg alleen maar lovende reacties te horen (en dus het bewijs dat GV niet de lastige besturing heeft die iedereen het toebedeeld). Maar uiteindelijk hebben Nintendo en Sony op het moment titels die bekend zijn en mensen zullen kopen. En ja, dat zijn idd GT, FF, Mario, Zelda en de hele baggerbende. Waarom denk je dat ebdrijven jaren spenderen om een merk neer te zetten zoals Dreft, Volkswagen en noem maar op. Mensen kopen wat ze kennen en vinden daar vertrouwen in. Wat ik altijd vreemd vind is dat de meeste Xbx-eigenaren deze game verafschuwen, maar ondertussen wel HALO, PGR e.d. door iemands strot proberen te rammen (beetje tegenstrijdig). In short; het apparaat is genoeg in het nieuws gekomen, nu de games nog. Want alleen Dead or Alive 3 als bekende titel helpt niet. En al die nieuwe titels zijn prachtig, maar ik denk dat XBX pas interessant wordt voor Jan Patat als MGS2 eindelijk uitkomt (en zelfs dan moet je hem nog overhalen zijn GT achter te laten). PS: Vraag me af hoeveel serieuze reacties hier op komen. Heb meestal slechte ervaringen met dit soort posts.
jij lult uit je nek.. jij zegt dat mensen een nintendo ding(of playstation) kopen omdat het nintendo is omdat het dan wel goed zal zijn. of omdat m`n buur jongen ook een PS/GC(Of n64 ofzow) heeft. mensen kijken niet verder.. als je een beetje verder kijkt als 10000x mario of 10000000x zelda of 20x GT dan zie je xbox met vernieuwende titels als: -blinx -project ego -splinter cell(dies toch exclu xbox ?) -project gotham (mooier als GT dus who needs GT ) etc etc
Hij lult niet uit zijn nek, zo is de werkelijkheid. Slechts een heel klein gedeelte van de gamers koopt daadwerkelijk magazines en leest op internet wat ze allemaal precies te wachten staat. Ze kijken naar wat er in de winkel ligt en baseren daarop hun mening en ja, dan valt de Xbox nog een beetje tegen. Eind dit jaar zal daar waarschijnlijk inderdaad verandering in komen. SPlintercell en Blinx zullen de verkopen in Europa sowieso boosten en als je een paar marktanalyses bekijkt ziet het er opzich wel redelijk gunstig uit voor MS. Mensen kopen nu een PS2 of NGC omdat ze een N64/ PSX hebben gehad, die goed vonden en dus vertrouwen hebben in de toekomst van de console omdat de vorige ook beviel. Omdat Microsoft nog niet eerder een console heeft gehad geld dat dus niet. De PSX begon ook pas echt goed te verkopen toen Gran Turismo en Metal Gear SOlid kwamen, remember that.
Pro nintendo kiddys zeggen dat de xbox suckt omdat ie niet verkoopt. weet je waarom ie MINDER verkoopt? om het dood simpele feit dat veel van die gasten zien dat de xbox niet verkoopt (huh?) dus wat moeten we er aan doen? gewoon een xbox kopen en dan gaat het wel beter!
Hij lult niet uit z'n nek. Heel veel mensen kopen idd een NGC omdat het Nintendo is. Hetzelfde geldt voor de games van Nintendo. Iedereen kent Mario, die naam is al heel oud en heeft dus de tijd gehad om opgebouwd te kunnen worden. De games op de Xbox zijn voor het grootste gedeelte nieuw en hebben dus tijd nodig. De massa kijkt niet verder zoals je zelf zegt. Zij gaan naar de winkel, zien een nintendo console en denken: "Hee die naam ken ik". Dus kopen ze een NGC. Zo gaat het ook met de playstation.