Zozo, in de late uurtjes nog maar even de memorycard gepakt waarop onder anderen een usa account staat.
Wat worden wij europeanen weer belazerd zeg.
* Spotlight veranderd van nutteloos naar best interesant met een usa account.
* waar zijn bij ons de community games gebleven (Niet dat het mij veel kan schelen want je moet ervoor betalen.)
* wij hebben geen 'inside xbox' en 'events'.
* Netflix krijgen we niet. dat begrijp ik wel, maar waar blijft de video marketplace ??? (Dat duurt nu al veel te lang, dus kom niet meer met licentie en rechten smoesjes. We zijn tegenwoordig europa)
* waarom laat de EU het eigenlijk toe dat microsoft ons zo hard zit te belazeren?
Ander puntje waar ik ook niet vrolijk van word.
Ik heb mijn xbox360elite aangesloten op mijn monitor (hp w2228h) met de hdmi kabel die bij de 360 zat en kon voor de update enkel kiezen uit 480P, 720P en 1080I of 1080P.
Nu met NXE kan ik hem ook laten checken naar de optimale resolutie,
Dan gaat ie naar 1680x1050 (de native resolutie van de monitor) en daarna gaat ie 50 hertz testen, wat niet werkt maar vervolgens behoud hij de resolutie wel.
Echter alle grijze vlakken trillen dan, en als je de guide oproept trilt de hele achtergrond.
Lijkt mij dat dat niet hoort en ook niet al te best is voor mijn monitor.
Heb nu dus 2 opties:
* de xbox instellen op 720P, Want ook bij 1080P heb ik dat soort trillingen (welliswaar minder erg)
* Of de xbox aansluiten met een VGA kabel, Maar daar heb ik uiteraard geen elite voor gekocht.
Van bijde opties word ik echter niet al te happy, maar ik moet het er maar mee doen.
Zal goed kunnen dat het aan mijn monitor ligt.
Misschien over een maand of 2 een nieuwe kopen speciaal voor het xbox360 en deze voor de pc gebruiken.
---
Voor de rest ben ik wel tevreden over de nieuwe look.
Avatars had van mij niet gehoeven, maar ik heb er geen moeite mee dat ze er zijn.
Mocht iemand nog op zoek zijn naar zijn of haar download history (die vroeger bij marketplace stond)
My Xbox > je gamercard > Manage Account > Download history.
Of je kijkt op xbox.com daar kan het ook.
---
En dan nog even snel een niet NXE gerelateerde vraag:
Als je je gamertag verandert,
Wat gebeurt er dan met je oude naam?
Blijft die voor jouw gereserveerd staan mocht je hem toch ooit terugwillen,
Of ben je hem kwijt en kan iedereen jouw oude naam dan gebruiken?
Laatst bewerkt: 20 nov 2008