Heb mijn bevindingen hieromtrent al ooit op ons eigen forum (Oldskool NL) gepost gehad....maar hier nu ook op XBW :
Heb al een reply van Xbox gekregen maar dit sloeg werkelijk nergens op (zie onder dit bericht)...maar ben voor mijn eigen "onderzoek" weer wat wijzer geworden.
Naar mijn idee heeft het niets met de regio te maken...maar met de grootte van de gebruikte profile.
Even uitleggen :
- Standaard profile die ik gebruik is Prime NL, deze is maar liefst 16 MB groot.
- Waarom is deze file zo groot vraag ik mezelf ook af, zal te maken hebben met alle gegevens die in de loop van de tijd zijn bewaard qua achievements, download verleden...etc..
- Naar mijn weten word deze profile ook online opgeslagen tbv. recoveren e.d.
- Als ik nu mijn andere regio profiles bekijk (US, JAP) zijn deze rond de 650 kB groot.
Wat kwam ik nu achter wat op onze regio slaat :
- Gisteren logde mijn vrouw in onder haar profile, een NL profile zogezegd.
- Daar ze niet zoveel speelt onder deze profile is deze "nog" maar rond de 650 kB groot.
- Surf ik nu onder haar profile op de NL Marktplaats zie ik dat alle info windows e.d. supersnel inladen.
Mijn vermoedens :
- Elke keer als je onder je main profile gebruik maakt van de Marktplaats worden er gegevens hieruit/hiervan gelezen o.i.d.
- Vanwege het feit dat dit een flinke file is duurt dit elke keer vrij lang om te laden...en dan doel ik niet het laden van de profile van de HD maar het laden van de profile van het net daar ik mijn router druk bezig zie om data ergens van op te halen.
Mijn vraag :
- Word er dus elke keer profile gegevens van het net opgehaald welke noodzakelijk zijn voor het "bekijken" van de Marktplaats ?
- Kan iemand mijn bevindingen verifieren met zijn account/accounts ?
Reply van Xbox :
Geachte XXX van XXX,
Bedankt voor uw e-mail aan de Xbox klantenservice en voor uw suggesties en opmerkingen
Wij voelen ons verplicht om de belevenis "Xbox" voortdurend te verbeteren. Opmerkingen van onze klanten zijn een essentieel en waardevol onderdeel van deze ontwikkeling. Daarom danken wij u voor uw bijdrage.
Oftewel...geen antwoord....duh...
Laatst bewerkt: 14 dec 2008