1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Next Gen Xbox Rumours & Facts (Xbox 3, Xbox 720, Xbox Loop, Xbox 8, Xbox Durango)

Discussie in 'Games' gestart door Pimbech, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Bijna al hun games zijn van andere devs. Games worden door die devs gemaakt alleen heeft EA voor de grote beslissingen de touwtjes in handen. Dus als Dead Space meer actie en minder horror wordt, hoeft dat niet door de dev te komen, maar door de input van EA.

2. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Heb jij de taak op het forum van MrX overgenomen? Beetje de boel opnaaien waarna het toch weer tegenvalt? :+

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Visceral is toch gewoon eigendom van EA, is niks externs aan.

Net als Bioware, Maxis Mythic, Criterion etc etc

Laatst bewerkt: 15 mrt 2013
  4. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Infinity ward is ook van Activision. Infinity Ward maakt een product, Activision brengt het product naar de markt. Activision houdt zich niet direct bezig met de productie van een project, maar sturen, vooral in de design fase, de richting van een project. De algemene doelgroep, het genre. Dat soort zaken houden de publishers zich wel mee bezig.

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik ging in tegen je uitspraak dat bijna al hun games van andere devs zijn en de link met dead space.

Want het meerendeel van hun games word gemaakt door eigen studios

Dat een uitgever bij studios die volledig eigendom van ze zijn nogal een vinger in de pap heeft lijkt me niet meer dan logisch.

6. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Visceral is eigendom van EA dat klopt. Maar Visceral is dan de dev en EA slechts uitgever / geldschieter. Mensen zeggen dan vaak 'nieuwe NFS door EA', terwijl het niet door EA wordt gemaakt maar slechts wordt uitgegeven en dan gemaakt intern of externe dev onder andere naam (Dat bedoelde ik met andere dev). Zelfde als microsoft. Turn 10 is ook intern en compleet van Microsoft, maar toch doet Microsoft alleen marketing / publishen.

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dan verstaan wij allebei iets anders onder 'andere devs' :+ , Dead Space 3 is imho wel degelijk gemaakt door EA.

Ja, het onderdeeltje van EA wat het maakt heet nu Visceral games (voorheen EA Redwood shores, die een eigen naam hebben gekregen omdat Maxis bij ze in t gebouw werd gezet :+).

EA heeft daar VOLLEDIGE zeggenschap over wat er gemaakt word en hoe.

Games van andere devs die zelfstandig werken en waar EA alleen (de consoles releases) voor uitgeeft en distribueert zijn bijv Crysis 3 (van Crytek) Portal 2 (van Valve) etc

8. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ahaa. Ik ken de geschiedenis van Dead Space / Visceral niet eigenlijk.

9. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Nu noem je games die zeker nooit exclusive zullen make. EA zal nooit een game exclusive maken, op zijn best timed-exclusive maar in deze tijd van DLC zie ik zelfs dat nog nit gebeuren. Kortom, een deal met EA kan nooit boeiend zijn :+.

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Hangt er maar net vanaf hoeveel MS bereid is te betalen :+

11. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Las op Teamxbox dat Giantbomb tijdens een video na de PS4 meeting iets gezegd hadden over dat veel developers de support van Sony veel beter vonden dan die van MS voor next gen. Begin er wel een beetje van te balen, de toch best vele negatieve geruchten en verhaaltjes over MS en dat bijna ge-ass kiss op de PS4, wat maar niet lijkt te stoppen.

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    blablabla eerst zien dan geloven

MS heeft in de huidige generatie ALLE lof gekregen van multiplat devs over hun tools en ondersteuning

en dan zou dat bij de volgende gen ineens ondermaats zijn? lijkt me nogal stug

13. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Architectuur van de console is ook niet alles hè. Microsoft is een bedrijf dat het beste development environment ter wereld maakt (Visual Studio), Sony heeft hier helemaal geen ervaring of wat dan ook mee.
    Zulke tools maken het schrijven en debuggen van de code toch een stuk fijner.

Ik heb bijvoorbeeld wel van een dev gehoord dat de documentatie van de Wii echt bagger is. Veel stukken zijn gewoon nog Japans, waar je dus niks aan hebt als westerse dev. Ik weet niet hoe dit met Sony zit.

Laatst bewerkt: 15 mrt 2013
  14. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik vind het ook maar een raar verhaal hoor. De 360 stond juist bekend om het gebruiksgemak voor developers...en dan ineens met de nieuwe zou dat volledig veranderen? We gaan het zien...hopelijk april.

15. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ter vergelijking met de ps4 ( pc architecture ) en de aankomende Durango ( custom/near pc architecture) is de ps4 nu peanuts, Maar dat wil niet zeggen dat het moeilijker is om nu met de durango te werken, want de x360 had ook een custom architecture alleen was die in verhouding tot ps3's cell vele malen makkelijker om mee te werken.

Bovendien heeft microsoft de beste tools, het enige nadeel is nu, dat met de ps4, de developers heel erg makkelijk hun eigen toolset kunnen gebruiken, en niet "worden gedwongen" om een bepaalde toolset van sony te gebruiken.

" Het enige vervelende voor een developer is als de leaked-specs echt waar zijn, dan moeten developers de ram's en cpu/gpu data delen met het vaste besturing-systeem van de xbox3 "

Laatst bewerkt: 16 mrt 2013
  16. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Standaard gelul. Is tijdens elke console release.

Sony is beter want ...
    Microsoft is beter want ...

Dat blijf je nou eenmaal houden.

Laatste berichten is dat NVIDIA de PS4 maar 3x niks vind ... geloof dat iemand dat al gepost had? NVIDIA is juist meer te spreken over de nieuwe XBOX ... waarom dat is mag Joost weten :+

17. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Waarschijnlijk omdat de PS4 een AMD gpu heeft en de nieuwe Xbox Nvidia? :+

18. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Waar heb je dat gelezen dan? Nvidia heeft zich toch alleen uitgelaten over de PS4?

Ander nieuwtje van een site waar ik nog nooit van had gehoord:

19. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Nvidia vergelijkt ps4 et low end pc

en dit is ook intressant

20. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Ja dat had ik gelezen, maar Nvidia zegt toch nergens dat de nieuwe Xbox beter zou zijn?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina