1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Next Gen Xbox Rumours & Facts (Xbox 3, Xbox 720, Xbox Loop, Xbox 8, Xbox Durango)

Discussie in 'Games' gestart door Pimbech, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik zou het allemaal prima vinden, zolang de focus op games niet verzwakt. Ze moeten de focus niet verleggen, maar verbreden.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Lijkt mij ook zeker tof. Maar ik heb vraagtekens bij de haalbaarheid. Je bent toch afhankelijk van de aanbieders waar MS een contract mee sluit, van codecsupport wat tot nu toe drama is en eventuele DRM beperkingen.

Maar mijn zegen hebben ze. Ik stuur nu mijn popcorn aan met mijn telefoon, maar ik wil best roepen naar mijn xbox wat ie moet spelen.

3. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Verwacht niet dat ze divx etc afspeelbaar maken voor de nieuwe xbox. Ze willen immers geld verdienen aan het huren van films. Maar zou wel tof zijn als je xbox ook je mediacenter wordt.

4. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Damn wat zijn mensen negatief hier. Misschien zie ik het allemaal te positief in dan? Nah...ik zie het allemaal wel. Ik heb er wel vertrouwen in dat MS met toffe games gaat komen. Die game van de nieuwe Black Tusk studio moet iets groots gaan worden, iets wat zich kan meten met Halo, nou dan ben ik gelijk al benieuwd. Ik blijf het zeggen, ze kunnen de echte gamers niet laten zitten want dan snijden ze zichzelf alleen maar in de vingers. Veel mensen op NeoGAF zien dat 'always on-always connected' als 'internet is required for system to function' maar ik zie dat helemaal niet zo. Ik kan me niet voorstellen dat het ding niet zou werken als je geen internet hebt. Er zijn vandaag de dag nog steeds mensen die geen internet hebben...kom nou.

Kinect boeit me niet heel erg, maar wie weet wordt het nu wel heel erg tof en is het behoorlijk verbeterd. De geruchten dat de specs minder zouden zijn dan de PS4 stammen wel weer af van oude documenten en er gaan dus nu ook verhalen dat de echte specs gewoon nog niet gelekt zijn. MS lijkt zich ook alles behalve druk te maken en dat kan een goed teken zijn...of slecht...en dan falen ze misschien. We gaan het zien, ik vind de docs zelf allemaal wel meevallen.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    hier word ik dan wel weer heel blij van

dat is nog eens achteruit rijden :D

6. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Ik ben heel erg positief. Koop de nieuwe xbox blind :D.

7. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Hahha, maar komt dit naar iets van MS of wat is het precies? Dit is toch niet die Occulus Rift?

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ow sorry, dit is wel OR.

de dev kits worden atm bezorgd.

9. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ik snap niet dat iedereen negatief doet over de mandatory installatie,
    met een Pc doe je precies hetzelfde, en de ps3 had er ook al een handje van,
    als er een schijf van 500gb in zit is er toch niks aan de hand. Als je schijf vol zit,
    haal je er toch wat van af, de installaties zijn onder het gamen, dus je merkt het niet eens.

Ik wacht al die rumours wel af.
    Alle info stamt uit begin 2012 wat we tot nu toe hebben gezien,
    xbox zal net als ps4 ( die eerst 4 gig gddr5 had ) het een en ander hebben aangepast.

(ik denk dat microsoft hun RAM gestacked heeft op de GPU)

10. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Maar het is nog niet echt interessant voor ons consolegamers, toch? Ik kan me een interview met de maker van de OR herinneren waarin hij zegt dat het nog voor AAA games lang niet interessant is en dat het ook nog niet echt gaat werken. Dus je kijkt denk ik wel naar vrij simplistische games met dit ding.

11. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Aangezien er al geruchten waren dat MS van tweedehands spellen af wil is dit wel een manier om dat te doen. Dus dat zou ook inderdaad betekenen dat je een disc niet meer kan uitlenen. Tenminste zo lees ik het tussen de regels door.
    Als dit klopt (als) en je denkt even verder door dan betekent het gewoon dat je niet kan gamen als je geen online connectie heb. Simpelweg omdat dan het anti-tweedehands niet zou werken, omdat het dan te omzeilen zou zijn door offline te gaan.

Maar goed, dit is oude info. En wat dat betreft ben ik het wel met BigKabuto en baszs eens, eerst maar even kijken wat er straks waarheid is.
    Echter moet ik er ook wel bij zeggen dat als deze geruchten op waarheid gebaseerd zijn er bij mij geen xbox-durango-next komt.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik moet zeggen ik geloof wel MS erover na heeft gedacht. Daar zie ik ze wel voor aan.
    Maar dat het uiteindelijk geschrapt is. Omdat het er nog niet de tijd voor is. En ze ook de enige console makers zijn die het dan gaan doen. Ik ziet dit wel bij de next next gen gebeuren als alles echt digitaal word voor alle consoles.

Goed artikel imo waarom het niet gaat gebeuren. Daar zegt die ook dat het verschil tussen de 360 en de PS3 nu al zo klein dat zo radicale beslissing dodelijk is voor MS. En dat iedereen dan makkelijk overstapt. Dan maar niet die paar exclusive titels zegt de gamer.

http://www.forbes.com/sites/insertc...soft-cannot-kill-used-games-on-the-next-xbox/

Laatst bewerkt: 20 mrt 2013
  13. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Het is de vraag natuurlijk of het geschrapt is. Het is wel een intressant artikel overigens. Alleen is het ook een maand oud en gebaseerd op de geruchten van toen. De gelekte info is weliswaar ook oud, maar het lekken zelf is recentelijker dan dit artikel. Ik vraag mij af of de schrijver nog steeds zo vast in zijn standpunt zou staan als hij papieren voor zijn neus heeft waarin blijkt dat MS daadwerkelijk hiermee bezig is/was.
    Inmiddels weten we ook dat de PS4 dit niet zal krijgen dus is het vanuit een concurrentie oogpunt niet slim van MS om dit alsnog door te voeren.
    Wat niet is kan nog komen denk ik overigens. Het is wel iets (als altijd online en de verplichte installatie klopt) wat via een simpele software update alsnog in een later stadium geintroduceerd kan worden.
    Op één punt maakte de schrijver wel een foute gedachte imo.
    Dit lijkt mij niet, om de simpele reden dat de Wii U weliswaar gezien kan worden als een next-gen console, maar het geen echte grafische sprong maakt vergeleken met de 360 en PS3. En gamers zitten denk ik gemiddeld gezien meer te wachten op een grafisch sterkere console dan op een grappige extra besturings mogelijkheid.
    Hoe dan ook, we zullen het allemaal wel merken wanneer MS het ding echt introduceert.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    klopt, pas dan kunnen we er echt wat over roepen. MS zorgt echter op dit moment voor een shitload aan negatieve publiciteit. Maar ik kan me voorstellen dat dat percentage mensen die er zo over denkt op de hele gamingpopulatie nihil is en voor een groot deel wel weer om te krijgen is. Ik ben echter geen analist.

Het compleet verbieden van used games zie ik ook niet gebeuren. Wat mij nog wel mogelijk lijkt is dat je voor een tientje een activatiecode oid moet kopen. Daarmee wordt de feitelijke waarde van het 2ehands spel in de verkoop lager omdat de koper de code nog moet kopen.

15. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Dit soort geruchten, gelekte documenten en de stilte van MS hiermee zorgt alleen maar voor meer olie op het vuur.
    Nou ja we zullen zien. Ik kan mij voorstellen dat zeker ten tijden van een crisis iemand niet echt te porren is om een dure nieuwe console te kopen voor zijn zoontje als er dus geen 2e hands spellen op gespeeld kunnen worden. Buiten eventuele bezwaren om tegen het altijd online, etc.

Dat is ook een optie, dit is nu al min of meer het geval met de online pas natuurlijk.

16. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Misschien dat ze beginnen met alleen een (online) pass en dat ze later, misschien naar 2 - 3 jaar langzaam overstappen op een non-used game model.

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=50895966&postcount=2309

18. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Om dat systeem te laten werken hoef je niet steeds internet connectie te hebben. Enkel een connectie bij de eerste maal dat je een game insteekt zou voldoende zijn. Tijdelijk geen internet connectie hoeft ook niet te betekenen dat je je nieuwe game niet kunnen spelen. Zonder de activatie zou je bijvoorbeeld in demo mode kunnen spelen.

Natuurlijk is dat systeem niet veel beter maar gezien het grootste deel van de afzet markt wellicht wel stabiel internet heeft (het hoeft niet snel te zijn) is het in dat opzicht redelijk realistisch.

Het grootste probleem is het vraagstuk of de markt wel klaar is om 2de handse games volledig te verbannen. Indien de markt dat niet is en MS brengt zo'n systeem uit, dan zie ik vooral de verkoop van de games inzakken en niet zozeer de verkoop van de hardware. Voor piraterij is de hardware namelijk nog altijd nodig.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    zijn er mensen die dat verkeerd interpreteren dan? Natuurlijk hoeft de console niet altijd aan te staan. Dat zou wat zijn, als ik de stekker er uit trek gaat ie echt wel uit.

Wat ws wel gaat gebeuren is dat de Xbox op basis van wat het XBL netwerk hem voedt zelf actie gaat ondernemen: updates etc.

Persoonlijk zit ik daar niet op te wachten. Helemaal niet als ik ook nog eens verplicht ben om Kinect aangesloten te hebben. Ik hang aan het internet als ik dat wil :) Maar dat is verder geen gebash van mij op de 360. Ik heb ook geen slimme meter, geen data-abo op mijn tel, de routers staan thuis uit als ik er niet ben etc.

Een eerste keer een internetverbinding hebben zoals Pegas beschrijft klinkt best aannemelijk. Echter daarmee sluiten ze nog steeds een behoorlijk aantal mensen uit. Kinderen zonder internet, plekken op de wereld waar weinig/geen internet is etc

20. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik heb mijn oude originele Xbox ook nooit aan het internet gehad. Ik was daar te jong voor volgens mijn ouders. Zo zullen er inderdaad zat kids zijn die met de nextbox niet mogen/kunnen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina