1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Next Gen Xbox Rumours & Facts (Xbox 3, Xbox 720, Xbox Loop, Xbox 8, Xbox Durango)

Discussie in 'Games' gestart door Pimbech, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    De nieuwe Xbox gaat dé brug tussen Windows PC, Windows Phone, Xbox, Zune et cetera worden. Een game- en multimedia-apparaat met veel mogelijkheden buiten gamen.

Zo voorzie ik het tenminste.

2. Forsythia

Forsythia Darkling

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop toch echt dat ze de HDD's een stuk groter maken de volgende keer. Nu is de max 320 GB, maar met al die XBLA en GoD games zit ook dat zo vol. Minstens 1 TB aub. :p

3. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    En Bluray ondersteuning graag, nu dat de HD-standaard is :)

4. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Dat zie ik niet gebeuren, Bluray is nou eenmaal van Sony. Ze zullen wel iets moeten doen met cloud services. Ik denk dat we de kant op gaan dat we een spel kopen met 1 disc en dat je de rest download.

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Blu-ray is zo goed als een zekerheid. Voor enkel cloud is het nog veel te vroeg en DVD gaat gewoon te klein zijn. Dus het wordt dan BR of MS moet een proprietary disc voor de nieuwe Xbox ontwikkelen maar dat zie ik niet direct gebeuren.

6. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Sowieso iets met cloud service ja, dat komt toch in de komende update voor de 360 al?

Maar het zou imo een enorme flop zijn als de nieuwe Xbox geen Bluray speler krijgt. Waar heb je vandaan dat Bluray 'van' Sony is? Sony ondersteunt BRD heel erg maar dat betekent nog niet dat ze de eigenaar zijn toch? DVD is (was?) toch ook van niemand? En ookal is het van Sony, over 3 / 4 jaar is Bluray gewoon de nieuwe standaard en dan heb je net de nieuwe Xbox met z'n DVD'tjes... Dan zal Microsoft toch overstag moeten. Er zijn nu al steeds meer games die gewoon niet op 1 disc passen, krijgen we dan straks L.A. Noire 2 op 7 discs?

Laten we maar even +/- 10 jaar terug in de tijd gaan, toen kwam de PS1 uit met "revolutionaire" CD-technologie en Nintendo met de N64 weigerde daarop over te stappen en bleef bij cartridges. Kijk eens hoe ze dat verlopen is :+

7. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Wens: Goede hardware ipv een xbox die regelmatig op vakantie gaat in Duitsland. De 360 was gewoon crap in het begin ( al 7x op vakantie geweest in het verleden ). Voor mij persoonlijk DE reden om een jaar, wellicht 2, te wachten voordat ik me er 1 haal.

8. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja én? Er vanuit gaande dat je het met "dingen" hebt over hardware: er is op dit moment ook veel geavanceerdere hardware op de markt?

Ja, verhaal early adaptors t/m laggards / life cycle ben ik bekend mee.
    Natuurlijk wordt een nieuwe generatie consoles bij de release voor een hogere prijs verkocht dan dat de huidige generatie op dit moment kost.

Maar dat hoeft niet te betekenen dat een console €600 - €700 gaat kosten bij de release (noem maar wat).
    Ergens zit een grens van prijs, anders wordt je groep "early adaptors" kleiner.

Kon het zo even vlug niet vinden, maar de Xbox Original ging volgens mij ook richting de €500 bij de release?
    Anyway, een releaseprijs voor een volgende Xbox lijkt me tussen €400 - €550.

Xbox Original games waren, in ieder geval vanaf 2004, ook al €59,95?

Zelf ben ik met de Xbox Original en ook de 360 laat ingestapt, maar wil met de volgende generatie consoles wel eerder instappen (niet direct bij de release, wellicht een half jaar tot een jaar later).

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Blu-ray is ontwikkeld door Philips/Sony en Pioneer. Maar dat wil niet zeggen dat het alleen maar gebruikt mag worden door Sony.

10. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    Wens: backward play bijv X360 games op de nieuwe console.
    Zou wel erg zonden zijn als dat niet zou kunnen.
    En ook dat je de X360 nog kan gebruiken want ik wil eerst is wat reviews over de nieuwe console voordat ik m haal.

11. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Dan heb ik dat verkeerd begrepen :+

12. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Dat hele RROD verhaal heeft MS een hoop geld gekost (dacht dat ik laatst ergens las dat het zo'n 15 miljard dollar was), dus zo'n fout zullen ze niet nog eens maken denk ik :+

13. Emileu

Emileu Active Member

Leuk Bevonden:
    33
    release in de VS zal wel weer iets eerder zijn dus dat komt wel goed.

Verder is het sws altijd wel verstandig om te wachten. De launchgames zijn vaak spellen die nou niet echt het potentieel van de nieuwe console laten zien. Het betreft meestal opgepoetste versies van current gen-games.

14. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Eensch, behalve met het laatste deel. Ik koop mijn next gen games ook voor € 50,00. Vroegah betaalde ik FL. 140,00 voor een PS1 game of een SNES spel. De xboxgames waren ook gewoon € 60,00 in de gemiddelde gameshop of speelgoedwinkel.

En nu verkopen zoveel verschillende winkelketens ook games, dat ik niet denk dat de prijs omhoog gaat. Die winkels gaan elkaar gewoon beconcurreren en de prijs zal niet veranderen. Een game gaat geen € 70,00 kosten.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    normaliter zou ik hier mee eens zijn. De ps2 was ook iets van 1400 gulden in het begin oid?

Echter de casual markt is tegenwoordig een gigantische markt geworden en die willen ook 'casual' prijzen. Daar op inspelen heeft Nintendo geen windeieren gelegd.

Iaw ik denk niet dat de consoles meer dan 400 gaan kosten en ws zelfs nog wel iets minder.

Overigens zou de volgende xbox met de kinect 2 worden gebundeld

http://tweakers.net/nieuws/78390/kinect-2-krachtig-genoeg-om-te-liplezen.html

Persoonlijk zit ik hier (nog?) niet echt op te wachten. Ik vind Kinect totaal niks voor mij en met een bundel laat MS zien dat ze hun aandacht meer gaan richten op Kinect-achtige spellen.

Toch haal ik ws beide consoles en ook direct bij launch. Dit vanwege de simpele reden dat ik dan nog het meeste krijg voor mijn oude consoles :)

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    ^^ Wat Kevf zegt. De game markt is veel te casual geworden om veel te hoge prijzen te vragen. 400 max denk ik dat het gaat worden. MS is ook niet dom.

17. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Wat is veel te hoog dan? Een tablet kost ook belachelijk veel, en toch worden die dingen als warme broodje verkocht. Entertainment is hot, daar willen we best voor betalen. Een gevolg van de normalisering van het digitale entertainment kan dus ook zijn dat de prijzen hoger kunnen liggen. Er is nu eenmaal veel vraag naar.

Dus waarom niet de console voor € 600,00 op de markt zetten, de innovators vast meenemen, even wachten wat je concurrent gaat doen en dan met een prijsverlaging komen om de volgende groep (de early adaptors) aan te spreken. En als die groep ook is uitgeperst, dan gaan voor de casual mensen. duur. Die strategie werkt, en MS zou gek zijn om dat niet te doen. Het gevolg kan dus ook zijn dat de groep casuals bereid is om meer te betalen, juist vanwege de normalisering van het digitale entertainment.

Ik denk dat zowel MS als Sony haar console voor minstens € 500,00 op de markt gaat zetten. De goedkoopste versie that is.

Laatst bewerkt: 29 nov 2011
  18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Gaat denk ik niet werken. De early adaptors zijn namelijk een andere groep mensen qua behoefte dan de casual markt die daarna zou volgen.

De ea groep wil een hardcore console en moet je dus ook met een dergelijk imago over de streep trekken. Dus Halo 4, sterke launch, super graphics etc.

Met dat imago wordt ie vervolgens bekend, ook bij de casual markt. Later de casual markt aantrekken door je imago aan te passen werkt nauwelijks tot niet. Kijk maar naar Kinect. Dat kan je dan beter direct in het begin doen zoals bij Nintendo.

De Wii stond op dag 1 bekend als DE console die je voor je famillie moest halen.

Die weg gaat MS denk ik ook inslaan. De Kinect 1 is een experiment geweest en met Kinect 2 willen ze daar de volgende stap in gaan zetten.

edit: mbt je vergelijking met een tablet: daar geldt dat dus niet. De ea's en latere mensen hebben voor een veel groter gedeelte dezelfde behoefte alleen de 1 is bereid meer te betalen om die functionaliteit eerder in huis te hebben

19. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Er gaat ook wel een gerucht rond dat MS een goedkopere console gaat releasen met Kinect 2 die gericht op de familie/casual doelgroep. Daarnaast komt een duurdere (en krachtigere) console (ook met Kinect 2) die zich richt op de "hardcore" markt.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    gelezen idd, maar daar geloof ik niet zo in.

Het kleine verschil wel hd/geen hd is al vervelend genoeg geweest voor MS. Dat gaan ze echt niet nog een keertje doen alleen dan nog ingrijpender

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina