[XOne] Next Gen Xbox Rumours & Facts (Xbox 3, Xbox 720, Xbox Loop, Xbox 8, Xbox Durango)

Discussie in 'Games' gestart door Pimbech, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind dat ze vroeg waren om maar per se de eerste te zijn. Daarom ook geen console op de reveal. Wat ik gewoon een groot gemis vond. Denk dat MS gewoon heeft besloten op de reveal te doen als ze dat ding ook kunnen showen. Daarom ook die grappige tweet van Major Nelson.
    En dat April/Mei de reveal is. 360 was ook in Mei.

    Btw die spec geruchten kunnen ook al zo oud zijn. Sony heeft het ook nog aangepast.
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Precies. Overal gingen de verhalen dat de PS4 4GB zou krijgen en ineens is het 8GB. Wie weet hadden ze wel eerst echt 4GB voor ogen. Ik blijf het niet begrijpen waarom zoveel mensen ineens verwachten dat MS met een veel zwakkere machine kwamen. Ze kunnen misschien de casual markt willen aanspreken, dat zegt niet dat ze gerust van hun 'echte' gamers fanbase af willen en door met een zwakkere machine te komen en dus duidelijk de mindere third party games te krijgen, gaat zoiets wel gebeuren. Bij deze generatie kon MS niet anders, zij hadden hun console al uit en toen kwam PS3 die alleen qua cell processor wat krachtiger was dacht ik, maar er is geen enkele goede reden om met veel mindere specs te komen. Ik geloof daar echt niets van..hopelijk krijgen jullie ongelijk :D

    Een goede video van IGN? De wonderen zijn de wereld nog niet uit..want normaal vind ik ze echt 3x niets.

    [yt]0XrSENzs9sc[/yt]

    Echt goede punten.
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2013
  3. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is alleen dat je niet je complete hardware kan omgooien als je al heel ver in de development bent, omdat alles op elkaar afgesteld is. Nu zijn en blijven het natuurlijk geruchten, maar die wijzen toch zeker wel op een zwakkere console (en laten we eerlijk zijn, heel veel geruchten over de Playstation 4 bleken ook te kloppen). ZwakKER betekent niet zwak, het is alsnog een gigantische sprong vanaf de huidige generatie. Maar het kan zeker wel een groot verschil worden. Tussen 8gb DDR3 en GDDR5 ram zit een vrij groot verschil. Zo zouden de Playstation ports beter kunnen zijn. Denk aan zaken zoals 1) betere/meer textures 2) meer npc's/explosies :cool: betere AA / belichting etc.
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Tja ik zou dat gigantisch stom van MS vinden hoor, want ze hebben deze generatie flink lopen teren op de third party, zeker nadat Kinect uitkwam. Third party en exclusieve DLC(tijdelijk exclusief) voor games als CoD enzo. Er wordt door andere bronnen weer beweerd dat die specs van het jarenplan hardstikke oud zijn en dat de huidige specs sterker zijn dan PS4. Althans...dat zou de dude beweren die een Durango devkit te koop zette op Ebay en de oude specs lekte.

    Maar wie weet is het wel waar en misschien heeft MS een manier gevonden om 'anders' te gamen. Wat dat in godsnaam moet zijn is afwachten. Misschien is Kinect 2 wel zo goed dat we er straks allemaal aan zitten? ;)
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Toen die leaked specs op internet verschenen waren die specs wel gebaseerd op info van 9 maanden oud (dus rond begin 2012) Tuurlijk ze kunnen helemaal niks veranderd meer hebben maar de optie dat ze dat wel gedaan hebben is er ook nog. :)
     
  6. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Het lijkt mij sterk dat MS niet rekening heeft gehouden dat er het 1 en ander veranderd kan gaan worden; zelfde reden dat Sony nog geen PS4 heeft laten zien; technologie gaat zo snel op dat gebied, dat ze de optie open willen houden stuff aan te passen om zo dicht mogelijk bij het perfecte model te komen.
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd daarom moeten we ook niet teveel waarde hechten aan rumours want zoals je zegt het kan ook zo veranderen. Zeker van specs uit begin 2012. :)
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Sowieso vind ik dat Sony best een gewaagde stap neemt met de PS4. Ik heb begrepen uit artikelen dat DDR5 alles behalve goedkoop is en als ze de console dan ook nog niet duur gaan maken voor de klanten, gaan ze dan niet gigantisch verlies lijden? Zoals iemand op GT forum zegt :

    Terwijl MS alles behalve in zo'n positie zit. Dus wat MS juist moet doen is met een vergelijkbare machine komen of zelfs beter...damn, ik zou het wel weten hoor. Then again..hoe duurder en fancier je specs, hoe duurder het voor ons gamers ook zal worden verwacht ik.

    Sowieso best interessante gesprekken op de GT forum. Iemand zegt dat als het waar is van DDR3 ram in de nieuwe Xbox, dat MS het echt wel getweakt heeft zodat er weinig verschil zal zijn. Ook dat het overdreven is om sowieso gigantische verschillen te verwachten als het niet getweakt zou zijn...specs klinken allemaal zo prachtig, maar kijk naar 360 en PS3...zo weinig verschillen.
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2013
  9. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik verwacht dat de Playstation 4 $449 gaat kosten. Met geluk $399 maar $499 zou me ook niks verbazen. Waarschijnlijk gaat Sony Playstation+ ook uitbreiden ('Playstation World') voor een groter bedrag. Eventueel om verlies per unit te compenseren, mochten ze die met verlies verkopen.

    GDDR5 is vrij prijzig ja. Maar ik ben bereid €50 extra te betalen daarvoor. En over GT: De mensen roepen daar wel leuk maar hebben er vaak weinig tot geen verstand van. Ik geloof niet dat de Playstation 4 Sony gaat maken of breken, al speelt het wel een hele grote rol. Ze hebben nog wel enkele tientallen miljarden geloof ik hoor (maar dat weet ik niet zeker).
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2013
  10. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Is het voor MS mogelijk om in zo een laat stadium van ontwikkeling van DDR3 naar DDR5 te switchen of moeten dan ook alle andere componenten er op aangepast worden? Geloof best dat Sony van 4 naar 8 gig naar is gegaan maar als het hetzelfde type geheugen blijft lijkt mij dat niet zo moeilijk. Dit is trouwens denk ik ook de reden dat Sony de grote van de HDD niet heeft aangekondigd. Dit lijkt mij iets wat ze vrij laat kunnen bepalen en ik denk dat ze ook eerst kijken waar MS mee aankomt
     
  11. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    het probleem is dat er geen DDR5 bestaat. Je hebt DDR3 voor systeem geheugen. Dan heb je GDDR3 voor grafisch geheugen en GDDR5 grafisch geheugen.

    Dus als microsoft momenteel DDR3 heeft en ze willen naar GDDR5 gaan ze dus van normaal systeem geheugen naar grafisch geheugen. Zo'n stap is nooit gedaan in een pc voor zover ik weet. PC's gebruiken GDDR3/GDDR5 alleen voor videokaarten.


    Toen ik mijn pc ging samenstellen wist ik niet zo veel over pc componenten dus ging ik zelf op zoek naar wat voor geheugen ik nodig heb. En toen las ik op een: 'GDDR and DDR are different. It's like trying to stick a gorilla into a kangaroo pouch it just isn't happening'
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2013
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik las op Eurogamer dat een nvidia kaart met 6GB aan GDDR5 nu 1000,- kost. Dat is nog 2GB minder dan wat er in de PS4 komt te zitten. Ik ben heel benieuwd hoe ze dat betaalbaar gaan houden. Maar toch, ik betaal liever 100 meer voor de sterkste console.

    Vraag is wel hoe de devs er mee omgaan, want veel multi-plats komen er toch wel. Ontwikkelen voor het de sterkste en dan porten naar de minder sterke? Om juist andersom?
     
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb zojuist dit artikel gevonden van Kotaku over SuperDae. De schrijver zou volop contact gehad hebben met de hacker en nadat hij bezoek van de politie had gekregen had ie de Kotaku schrijver laten weten dat hij niets te verliezen heeft en dat hij gewoon over hem mocht schrijven.

    Super is die gast die de 720's specs EN die van PS4 lekte. En zoals dit artikel beschrijft, waren de gelekte PS4 specs die van SuperDae kwamen 100% echt, precies wat Sony onthulde tijdens hun show....dit is echt een interessant iets om te lezen folks!

    Het is duidelijk dat die SuperDae verschrikkelijk veel wist/weet, want anders stuurt Microsoft niet even de politie op je af en haalt je hele huis zowat leeg. Ook van die Epic Gears of War 3 poster is cool. Lijkt er dus op dat hij eerst de huidige specs van de Durango had, en later achter de echte specs kwam. Waarna hij tegen PS4 fanboys gezegd zou hebben "if you only knew#LOL" toen zij hadden gezegd dat PS4 veel beter is.

    http://kotaku.com/5986239/the-rise-...-most-unusual-video-game-hacker?post=57715008

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2013
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb je daar een link van? :)
    En wat een figuur btw. Al zal niet alles waar zijn wat in het artikel staat.
     
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Plaatje staat eronder :)

    Enneh..hier komt het vandaan

    https://twitter.com/superDaE/status/298904320550768640

    Ook interessant dat het hele always only DRM gebrabbel wellicht onzin is. And the plot thickens...tja...call me crazy, ik hou van dit soort speculatie. Zeker wanneer iemand het zegt die de PS4 specs precies goed had.
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.693
    Leuk Bevonden:
    17.901
    MS, Sony gelijk denk ik. In Europa heeft de PS3 meer verkocht dan de 360. 360 enkel meer verkocht in Amerika. Daarnaast koopt niemand de 360 in Japan. Nintendo heeft gigantisch veel cash geboekt met de Wii, evenals de DS en deels de 3DS die nu een beetje op stoom begint te raken.
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    De twitter link zelf werkt niet meer..maae toch.
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    We zullen het wel zien. Het kunnen die specs zijn maar het kan ook aardig veranderd zijn.
    We zullen moeten wachten. :)
     
  19. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Homefront 2 exclusief voor de nieuwe Xbox zou wel dope zijn, mocht Crytek die exclusief releasen. Homefront 1 was echt een toffe game alleen te gehaast afgemaakt, maar in potentie een hele goede online shooter.
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik vond het concept van het verhaal ook wel tof, maar de shooter heeft me niet genoeg kunnen boeien helaas. Maar let wel...misschien is het onzin over Homefront 2 he, want hij beweert dus ook Sleeping Dogs gezien te hebben. Dus eigenlijk aan de ene kant een bigmouth die graag van alles roept...en ook met waarheid is gekomen, zoals de PS4 specs en die Gears 3 shit.

    Maar het zouden sterke exclusives kunnen zijn, zowel Ryse (kinect+controller) en Homefront 2.
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2013
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina