Ik denk dat Skyrim als voorbeeld nemend Bethesda er een lieve duit voor over gehad had als de PS3 meer op de 360 had geleken
Uitgevers willen gewoon zoveel mogelijk games verkopen voor een zo laag mogelijk ontwikkelingsbudget.
Dan is het niet in hun belang als 1 van beide consoles veel krachtiger is dan de andere (of een heel andere architectuur heeft)
Kijk naar Skyrim,
http://www.statisticbrain.com/skyrim-the-elder-scrolls-v-statistics/
59% sales op de 360
dat is deels natuurlijk omdat het een westerse game is en in de US er nu eenmaal meer 360's verkocht worden. Maar het verschil is ook zo groot omdat de PS3 versie minder was qua performance
En zelfs zo slecht geoptimaliseerd voor de PS3 dat ze de DLC er niet eens op werkend kregen
Dat was niet gebeurd als OF Bethesda een bak meer geld en mensen op de PS3 versie had gezet ipv geprobeerd had te porten. OF de PS3 een meer PC-achtige architectuur gehad had
Zolang er 2 concurrerende platformen zijn (PC versies even buiten beschouwing gelaten) is het in het belang van de devs dat deze min of meer gelijkwaardig zijn.
Het is gewoon goedkoper en makkelijker en je hebt niet het verschijnsel dat je op 1 van beide platformen minder games slijt omdat dat zogenaamd de mindere versie van de game is
Daarom geloof ik nog steeds dat de multi-plat games niet onderscheidend gaan zijn
de verschillen gaan zitten in alle functionaliteit er omheen
Klik om te vergroten...