[XOne] Next Gen Xbox Rumours & Facts (Xbox 3, Xbox 720, Xbox Loop, Xbox 8, Xbox Durango)

Discussie in 'Games' gestart door Pimbech, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Mja, maar hoe nieuw is zijn pc en wat heeft die gekost, tegenover een console van pak en beet 8 jaar. Met een PC betaal je al snel een vermogen om een beetje up-to-date te blijven, terwijl een console veel minder kost en langer mee gaat. In dat opzicht vind ik het nooit gek dat gfx etc er op den duur steeds beter uitzien op de PC dan de console.
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik denk dat Skyrim als voorbeeld nemend Bethesda er een lieve duit voor over gehad had als de PS3 meer op de 360 had geleken :+

    Uitgevers willen gewoon zoveel mogelijk games verkopen voor een zo laag mogelijk ontwikkelingsbudget.

    Dan is het niet in hun belang als 1 van beide consoles veel krachtiger is dan de andere (of een heel andere architectuur heeft)

    Kijk naar Skyrim,

    http://www.statisticbrain.com/skyrim-the-elder-scrolls-v-statistics/

    59% sales op de 360

    dat is deels natuurlijk omdat het een westerse game is en in de US er nu eenmaal meer 360's verkocht worden. Maar het verschil is ook zo groot omdat de PS3 versie minder was qua performance

    En zelfs zo slecht geoptimaliseerd voor de PS3 dat ze de DLC er niet eens op werkend kregen

    Dat was niet gebeurd als OF Bethesda een bak meer geld en mensen op de PS3 versie had gezet ipv geprobeerd had te porten. OF de PS3 een meer PC-achtige architectuur gehad had

    Zolang er 2 concurrerende platformen zijn (PC versies even buiten beschouwing gelaten) is het in het belang van de devs dat deze min of meer gelijkwaardig zijn.

    Het is gewoon goedkoper en makkelijker en je hebt niet het verschijnsel dat je op 1 van beide platformen minder games slijt omdat dat zogenaamd de mindere versie van de game is

    Daarom geloof ik nog steeds dat de multi-plat games niet onderscheidend gaan zijn

    de verschillen gaan zitten in alle functionaliteit er omheen
     
  3. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Heb je dan niet binnen de kortste keren je hdd vol? Tenzij geleverd met enkele tb aan opslag?
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Een complete game nu is rond de 7gb. Zal wel iets meer worden de komende jaren nu de games ook groter worden. Maar de HDD groeit ook mee. Bij Next Gen krijgen we al rond de 500gb HDD
    En dat gaat ook wel meer worden tijdens de volgende generatie. Bij current gen gingen we ook van standaard 20gb naar 250gb HDD. Bij de Next Next Gen zullen we wel nog grotere HDD's krijgen. Als we dan niet al bijna alles opslaan op Cloud. :)
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Daar heb ik het niet over ;) Mijn punt was dat 1 en dezelfde game best behoorlijk kan verschillen van platform tot platform. Dus straks ook van ps4 naar xbox.



    Maar je laat de pc hier onterecht buiten beschouwing. De pc versie ziet er het beste uit en de console versie komt daar zoveel mogelijk (zoveel als de hardware restricties dat toelaten) in de buurt. De ps4 en xbox hoeven dus helemaal niet ontzettend veel op elkaar te lijken. De pc versie is immers ook veel beter en door Bethesda op de markt gezet.

    Punt wat ik probeer te maken: het verschil tussen pc en consoles is nu ook groot. De nieuwe consoles lijken komende gen weer meer op pc's qua architectuur (dit geldt vooral voor de ps4). Het is voor een dev dus prima mogelijk om dezelfde game met verschillende kwaliteit op de markt te zetten. Dat gebeurt nu immers ook al. Het wordt zelfs nog gemakkelijker tov de huidige gen omdat de ps4 nu ook beter aansluit bij de xbox en pc.
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ben ik deels met je eens want als je nu de next-gen zou bekijken als 3 vergelijkbare platformen (zeg maar 3 pc versies waarvan 1 niet voor een vaste configuratie is gebouwd) dan heb je dus het ontwikkelvoordeel al te pakken

    maar dan nog denk ik dat dat andere punt ook geld, je wilt als multiplat niet tussen de 2 concurrende consoles een groot performance verschil hebben.

    Gewoon omdat je game het beste verkoopt als hij op beide even 'goed' is

    Maar goed, volgens mij hebben wij al een wedje staan over ongeveer dit onderwerp :+

    Tijd dat MS eens met hun definitieve specsheet op de proppen komt
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Niet echt iets nieuws maar ja. ;)

     
  8. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Klinkt logisch
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Alle EA sport games alleen op de Xbox. :+
     
  10. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Beide console's lijken meer op PC's ... :) Alleen maar goed nieuws! Kom maar Microsoft, doe maar jullie laatste spec's lekken!
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Inderdaad. We krijgen gewoon heel veel van die timed exclusive dingen weer, hopelijk niet alleen maar van die shit tijdens E3 en de onthulling van de Xbox. Please MS laat ook zien dat je zelf nog met nieuwe games kunt komen.

    Trouwens in die EA link die ik plaatste zegt EA dat next-gen games hoogstwaarschijnlijk 10 dollar omhoog gaan in prijs en later dat het weer terugzakt zoals bij deze console generatie het geval was. Was dat uberhaupt wel het geval?
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Haha, dan is Sony echt klaar in de US en Europa

    Maar dat lijkt me niet reeel, denk dat MS daarvoor met een bedrag met minstens 9 nullen op de proppen zou moeten komen en zo gek zijn ze niet

    Ben wel benieuwd wat het is, want BF heeft altijd meer een link met de PS3 gehad

    en FIFA en Madden zijn te groot om 1 platform een voordeel in te geven denk ik. Lijkt me raar als EA daarvoor zou kiezen

    Maar wat is er verder nog voor interessants in de stal van EA wat echt een verschil zou kunnen maken?

    the Sims?

    De opvolgers van Mass Effect?



    Is er btw verder niemand die hier nogal van schrikt?

    Verder dunt EA zijn aanbod aan games voor de nieuwe consoles flink uit in vergelijking met deze generatie: van 85 naar 15 core titels.



    Of het 10 dollar was weet ik niet maar weet vrij zeker dat de launch titels voor de 360 in Nederland structureel ietsje duurder bij de meeste retailers lagen dan nieuwe Xbox games

    Kan het mis hebben maar was het niet iets van bijv 64,99 om 59,99 qua RRP?

    Dat wil niet zeggen dat je dat er overal ook echt voor betaalde, maar zo lagen de adviesprijzen wel ongeveer dacht ik
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2013
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Snap ik. Dit staat er ook. :)

    We zullen wel zien. EA is wel lekker druk bezig de laatste tijd in het next gen nieuws.
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Zolang we Budgetgaming hebben en die winkels niet al teveel gaan lopen veranderen aan die prijzen, zullen we nog altijd goed zitten, hopelijk. :)

    (Update: EA have clarified to Polygon that they’re talking about how games have gone from $59 to $49, and that everything was hypothetical.)
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2013
  15. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Als al die eerdere geruchten over de specs daadwerkelijk kloppen (Xbox) én de Playstation 4 is daadwerkelijk een stuk makkelijker om op te developen vergeleken met Playstation 3, dan is er een grote kans dat er een flink verschil is grafisch. Groter dan de Xbox 360 <--> Playstation 3.

    Nu zal de nieuwe Xbox nog steeds heel mooi zijn en de Wii U ver achter zich laten. Waarschijnlijk zal het een gemiddelde casual gamer niet eens zo opmerken. Ik weet niet alles precies exact, maar de Playstation 4 zou dan verschillende grafische voordelen kunnen hebben zoals: betere (hogere resolutie) textures, meer draw distance, meer npc's/particulars en hogere resolutie. MOCHT dit allemaal zo zijn, dan is er een hele goede kans dat Playstation 4 games wat mooier zullen zijn.

    Ik weet niet precies meer, maar het kwam er op neer wat mensen liever hadden als ze games kochten: fysiek kopen of digitaal kopen.
     
  16. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    Gamertag radio heeft zojuist de leaker/hacker SuperDAE geïnterviewd,
    best intressant en hij verteld ook waarom hij de next-gen xbox boven de ps4
    prefereert.

    De site van de podcast is offline, maar het filmpje staat eronder in de comments.
    Podcast
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    De waarom heb ik niet echt gehoord eigenlijk. Enige wat die zei was dat die de Xbox fijner vond om op te spelen? Maar vertelde ook dat de Durango een stuk eerder beschikbaar was dan de Orbis en ontwikkelaars meer tijd hebben gehad me de Durango. :)
     
  18. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    In de posts op de website die dat interview bevat staat ook duidelijk dat dit één van de eerste Durango KITS waren. Sony probeert nu met de 8GB geheugen wijziging een aantal mensen voor zich te winnen...

    In 'n jaar tijd is er een hoop veranderd! Dat merk ik wel :)
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja dat zei ik ook een paar dagen geleden dat die kit waarschijnlijk van begin 2012 is. En die van Orbis een stuk later kwam dus waarschijnlijk dichterbij de werkelijkheid zit. We zullen het wel zien. 8gb aan DDR3 klinkt prima maar ik ben een leek met dat soort dingen en vergeleken met de 360 is het al een grote stap. :)
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Vacature van Rare..

    http://forum.teamxbox.com/showpost.php?p=13902750&postcount=2797

    Kortom...Rare gaat zich ook bemoeien met mobile shit?
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2013
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina