1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Next Gen Xbox Rumours & Facts (Xbox 3, Xbox 720, Xbox Loop, Xbox 8, Xbox Durango)

Discussie in 'Games' gestart door Pimbech, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Rare bemoeit zich altijd toch al met mobile shit

    alles wat Avatar e.d gerelateerd is gaat toch via Rare. Dus die zijn ongetwijfeld ook betrokken bij bijvoorbeeld de Smartglass app e.d
     
  2. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Durango CPU overview: linkje

    Geen idee of dit nou goed of slecht is 8).
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Als dat de echte specs zijn, zijn ze wel duidelijk minder dan de PS4. Hoeveel verschil het nou echt gaat uitmaken, daar heb ik geen idee van. Het zou alleen nergens op slaan dat MS dit doet. Tenzij MS de boel zo kan tweaken dat het verschil nihil is en door de 'mindere' specs het systeem goedkoper kan maken....dat is natuurlijk geen verkeerd puntje :D
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    wel/niet ergens op slaan is niet een issue hier. Beide partijen hebben een pc like structuur en net als bij pc's kan je een low, medium en high end console hebben. Daarin switch je niet zomaar even in na jaren van R&D. Maar dit zijn slechts speculaties. Er zijn ook genoeg speculaties dat MS nog een konijn in een hoge hoed heeft, wie weet. Maar de kans dat MS nog iets gaat aanpassen nav de aankondiging van Sony lijkt mij echt minimaal. Dat is trouwens ook niet persé nodig. Wij vinden het interessant maar het gros van de gamers echt niet.

    In mijn omgeving voornamelijk PS3 mensen. Ik ben de enige van het stel die weet dat multi-plats vaak vele malen beter zijn op de 360.
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar die CPU overzicht is nog steeds van de Durango die geleaked is toch?
    Daarvan weten we dat die van begin 2012 is. Ze gaan nu niks meer veranderen natuurlijk. Maar van begin 2012 tot eind 2012 kan er heus wel wat veranderd zijn. :)
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Heb een pm ontvangen op de TeamXbox forum van iemand en hij zegt...

    Zegt natuurlijk niet veel, maar hij vind MS gigantisch zelf verzekerd overkomen tijdens die tweets en chats en bla bla. Hoe eerder we nu eindelijk bevestiging over alles krijgen,hoe beter.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    lastig om te beoordelen. Ik werk zelf in de IT en wij maken NU beslissingen over 2014 die niet zomaar terug te draaien zijn. Wellicht dat MS flexibeler is.

    Maar goed tis maar speculatie. De 8GB van Sony was ook onverwachts, MS kan natuurlijk met net zoiets aankomen.
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    En wat Hybrid natuurlijk ook zegt...het lijkt nog steeds om die oude gelekte Durango specs te gaan, dus eigenlijk is dit niets nieuws. Er kan genoeg veranderd zijn in die tussentijd. April 26 can't come soon enough.
     
  9. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk slaat het wel ergens op. Minder goede specificaties betekent lagere kosten, waardoor ze de console tegen een lagere prijs kunnen verkopen of Kinect er bij in kunnen bundelen. Ik zeg niet dat het gebeurd, maar het is zeker een realistische mogelijkheid. Waarom zou er nihil verschil moeten zijn?
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Multiplatform games? Als die echt duidelijk lelijker en minder goed draaien op de nieuwe Xbox...en veel beter en mooier op PS4, dan gaat iedereen die allebeide systemen heeft de games toch op PS4 halen? Dat kan me nooit de bedoeling van MS lijken?
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Zo onverwacht was die 8GB ook niet. Toen begon dit jaar de specs van Durango en Orbis uitlekte en de Durango 8GB leek te hebben en de Orbis 4GB, kwam een week later het gerucht dat Sony als reactie op de specs van Durango het geheugen verhoogt had naar ook 8GB.

    Dus als er enige vorm van waarheid in die geruchten lijkt te zitten, wat mogelijk wel is aangezien de PS4 effectief 8GB heeft (en Sony niet op eender elk gerucht zou besluiten hun duurder geheugen te verdubbelen), dan is het goed mogelijk dat MS geen konijn in de hoed heeft. Als ze dat wel hebben, is het slechts een kwestie van tijd voor dat het uitlekt (als het al niet "te laat" is).
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Wat aan de PS3's hardware was er nou echt 'beter' dan de 360? Waardoor je dus games zoals Killzone kreeg, die je gewoon vrijwel niet op 360 zag, qua graphics? Was dat alleen de cell-processor of de grafische kaart? Ik vraag me af hoe erg MS 'minder' zal zijn met DDR3 ram en geen DDR5. Misschien dat het allemaal erg meevalt.
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Yup, de Cell CPU. De GPU in de PS3 is zelfs iets minder goed als die van de 360.

    Naast het RAM, wat toch belangrijk is bij een console (vooral naar het einde van de generatie toe) scheelde ook de CPU en de GPU volgens de geruchten. Beide waren bij de PS4 toch wel wat krachtiger, in ieder geval groter dan het verschil tussen de PS3 en 360. Indien dat de echte specs waren van Durango kan MS niet veel meer doen dan de kloksnelheden wat opschroeven.
     
  14. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    De Orbis had maar 4 GB aan geheugen volgens de gelekte specificaties. De Durango had 8 GB. Toch kregen we een grote verassing tijdens de conferentie van Sony. Geen 4 GB maar 8 GB GDDR5! ;) Volgens berichten werkten developers met maar 4 GB aan GDDR5 geheugen, dus nog niet met 8.

    De Durango specificaties zijn van begin 2012 ... misschien zelfs wel eerder ook. Als ik de verschillende forums zo eens doorneem weet ik haast wel zeker dat Microsoft een aantal dingen heeft aangepast. Het enige wat we weten van de Durango is dat het 8 GB aan geheugen heeft. Dat kan een ontwikkelaar als Microsoft in de tussen tijd ( zelfs nu nog ) aanpassen om Sony omver te blazen. Sterker nog, ik geloof ook dat dat weer gaat gebeuren. Het is niet "des Microsofts" om iets uit te brengen wat minder is als DE directe concurrent.

    We gaan het zien. Ben heel erg benieuwd!
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Was niet echt een verassing want wat bij die geruchten al stond was dat er een grote kans was dat Sony naar 8GB ging. :)
     
  16. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Klopt. Het enige wat me opviel is dat developers enkel toegang hadden tot het 4GB model. Lijkt of Sony ook wel geschrokken is van de 8GB geheugen die Microsoft hanteerde... Meer een manier van "Oh shit! Moeten wij ook doen! ... maar veel beter!" ;)
     
  17. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Voor hetzelfde was het altijd al de planning om 8GB te gebruiken en was het gerucht dus gewoon fout :+
     
  18. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    De meeste gamers boeien de graphics niet ZO veel en de Xbox zal hoe dan ook nog steeds heel mooi zijn. Het wordt heus geen Wii <--> Xbox 360 verschil (Nextbox <--> Playstation 4). Door goedkopere/zwakkere onderdelen te gebruiken kan Microsoft de nieuwe Xbox goedkoper aanbieden (of Kinect toevoegen om kopers te trekken) --> resulteert in meer verkoop.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    het boeit ze wel, ze weten het gewoon niet :) En de prijs kan ook idd nog een factor gaan worden. Op Eurogamer las ik dat een videokaart met 6GB aan GDDR5 op dit moment 1000,- kost. Hoe gaan ze de prijs van de PS4 dan nog behapbaar houden?
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Denk dat Sony er voor kiest hun console met veel verlies te verkopen. Als hun strategie is om te winnen van Microsoft met specs (en dus in het eerste jaar games met mooiere graphics), dan snap ik dat nog wel. Moen ze vervolgens wel veel extra geld gaan verdienen aan extra content.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina