1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Ni No Kuni II: Revenant Kingdom

Discussie in 'Games' gestart door Burt Macklin, 11 feb 2017.

  1. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Iemand hier het verhaal al uitgespeeld?
    Ben zelf op dit moment bij chapter 6.3 en ben vooral side quest en errands aan het doen.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  2. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ja, ik heb hem uitgespeeld :)
     
    Burt Macklin en Zifnap vinden dit leuk.
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    En hoe was de game?
     
  4. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    En of je de game nu nog speelt of was je er na het verhaal wel klaar mee? :)
     
  5. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Het was een leuke game, heb er 40 uur over gedaan maar was er toen ook wel klaar mee. Dat was meer persoonlijk. Ik keek enorm uit naar een goede JRPG, maar deze was minder goed dan ik gehoopt had.
    Heb de game inmiddels verkocht want dan heb ik al een zakcentje voor God of War :)
     
  6. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Iemand tips voor die skirmishes? Echt een gruwelijke hekel aan, dat verneukt voor mij de hele game..
     
  7. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Er is wel een manier om je units vrij snel up te levellen, dan wordt het een stuk makkelijker. Zie de spoiler.
    Anders investeren in je Barracks en Training Grounds in Evermore.

    An easy, cheap way to level up all your troops without working too hard. You know how we said to make sure the units under your command are of a high enough level before heading into battle? If you just want to grind for levels, you can forget about all that and pay attention to what we're about to tell you.

    Go ahead and find the highest level skirmish you can in your area. When you head into an encounter, any enemies that you happen to kill and any levels you gain will carry over even if your entire army is wiped out.

    Yes, that's right - you don't have to worry about this even if you Game Over. All you will end up losing is any Kingsguilders you spent bolstering your forces before battle. If you die, all that happens is you return to the flag with all your progress saved.

    I gained several levels by doing this, so don't feel afraid to do this yourself. This is also perfect when you have way more KG than you know what to do with, and especially useful in the later part of the game where Skirmishes become front and center.
     
    Yellow 13 en NuclearGoat vinden dit leuk.
  8. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.649
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ik moet helaas constateren dat ik klaar ben met JRPG's :'-( Heb er simpelweg de tijd en energie niet meer voor... Had al mijn hoop op Ni No Kuni 2 gezet maar zelfs deze JRPG kan me niet meer bekoren. Het is gewoonweg te veel van hetzelfde en ik heb het allemaal wel gezien heb ik het idee... Heb nu zo'n tien uur gespeeld maar ik merk dat ik eigenlijk helemaal niet vermaak. Jammer hoor :mad:
     
  9. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Thanks!
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Dit.

    Leuke game, waarin vooral het bouwen van je nieuwe rijk verslavend is. Het verhaal is totaal niet hoogstaand en eigenlijk vallen de locaties ook best tegen. Zou de game een 8/10 geven, omdat ik er toch plezier aan heb beleefd.

    Op pure JRPG schaal zou het daarentegen een 6/10 zijn. Bijna geen verhaal, te weinig unieke locaties, bijna geen dungeons, etc.
     
    Davey666 vindt dit leuk.
  11. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Verhaal uitgespeeld! Vond het echt een toffe game.
    Nu nog wat side-quests en skirmish missies doen.

    Zijn er eigenlijk nog andere JRPG games die aan te raden zijn op de PS4?
    Dit was de eerste die ik speelde en het smaakt naar meer!
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Straks Dragon Quest XI uit mijn hoofd, die lijkt mij naast deze ook erg tof. :)
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  13. LuckyLuciano

    LuckyLuciano PS5: LuckyLuciano__NL | Xbox: LuckyLuciano NL

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    30

    Misschien Persona 5? Is wel heel anders dan deze game, niet makkelijk met iets te vergelijken. Anders iets traditionelere Final Fantasy 15 of 12 remake?

    Vond Ni No Kuni 2 wel een erg gave game, moeilijkheidsgraad vond ik wel vrij laag liggen. Maar toch erg goed mee vermaakt. Nog eventjes doorzetten tot de platinum.
     
    Burt Macklin en Zifnap vinden dit leuk.
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Wanneer je van real time combat houdt (zoals in deze game), zou je eens FFXV kunnen proberen. Heb mij er prima mee vermaakt, maar de stijl is wel een stuk serieuzer als deze titel.

    Turn based combat = Dragon Quest XI, komt dit jaar uit. Of Persona 5. Maar deze titel is echt anders qua gameplay. Geldt eigenlijk wel voor meer titels. FFXII remake ligt ook nog in mijn bakje met te spelen JRPGs, maar zelfs deze titel valt weer niet te vergelijken met de hierboven genoemde deel XV. JRPG is tegenwoordig een heel losse term, waarbij de games nog niet eens altijd meer komen uit Japan (de "J" van JRPG).

    @Killamonkey: tijd voor jou om een tijdje JRPGs of gaming op een laag pitje te zetten. Anders brand je inderdaad helemaal uit op het genre. Verwacht niet teveel verandering; dit is juist onderdeel van het genre.
     
    Burt Macklin en Yellow 13 vinden dit leuk.
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Game ook gekocht. Voor het eerst in jaren weer eens een JRPG proberen, voor zover je deze game nog zo kunt noemen. Wel jammer dat er weinig gesproken word in de game, maar dat is dan niet anders. Ik wilde al een tijdje weer eens iets totaal anders proberen qua games. Zo direct installeren.
     
  16. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    O ja die game moet ik ook nog verder spelen. Tot zover vind ik het een heerlijke game, maar moet er even de tijd voor vinden.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  17. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ik heb de game sinds launch.Tot chapter 3 gekomen, maar daarna ben ik er niet meer aan toe gekomen. En juist na chapter 3 wordt het leuk zeggen ze. Binnenkort maar weer aan beginnen.

    Persona 5 staat ook nog in de backlog. Pfff

    P.S. Dachten jullie ook eerst dat Evan een chick was ? :eek:
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  18. LuckyLuciano

    LuckyLuciano PS5: LuckyLuciano__NL | Xbox: LuckyLuciano NL

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    30

    Hahaha ja dacht eerst ook dat t een chick was hahaha
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  19. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Thanks voor de tips! Zal Dragon Quest XI in de gaten houden en mezelf eens verdiepen in Persona 5.
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Inmiddels een stukje gespeeld van de game. Blijf het apart vinden dat bijna niets ingesproken is, maar tot dusverre wel een toffe game. Vrij simpel voor een JRPG om te begrijpen en het speelt ook best lekker.

    Enige minpunt vind ik de camerasnelheid, die heb ik dan ook op vier staan. Het gaat erg snel allemaal, waardoor je regelmatig in een half cirkeltje loopt. Misschien dat ik later de camerasnelheid nog eens wat lager zet.

    Verder grafisch top op de PS 4 Pro. Kleuren zien er erg goed uit en ik hou wel van het redelijk simplistische menu systeem, wat ook best wel kort en bondig is. Beetje niet zeiken, door gamen, zo nodigt het spel je ook wel uit.

    En inmiddels ook al een paar elite muizen verslagen, waarbij ik ook tot de ontdekking kwam dat het vechten echt heerlijk en op gepaste snelheid gaat. Nu al zin in de rest! :)
     
    Zifnap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina