Nick Berg

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Glue, 12 mei 2004.

  1. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Een tijdje terug heb ik beelden gezien van iemand waarvan zijn strot werd doorgesneden. Ik was toen heel sceptisch of het wel echt was, omdat de beelden zwart-wit waren en omdat het leek alsof het in scene was gezet.
    Nu ik de beelden heb gezien van Nick Berg, kan ik moeilijk ontkennen dat mensen elkaar dit aandoen alleen maar om een statement te maken.
    Dit soort beelden moeten ons laten beseffen dat een oorlog nooit schoon kan zijn en dat een oorlog slechts gevoerd mag worden als er geen andere optie meer aanwezig is.
    Aangezien deze oorlog een keuze was van Bush en co. vind ik dat zij ook verantwoordelijkheid dragen voor wat Nick Berg is overkomen.
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2004
  2. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Er is niemand anders verantwoordelijk, dan degene die uiteindelijk besloten heeft
    om tot deze gruweldaad over te gaan. De manier waarop jij redeneerd zou betekenen dat deze persoon zelf verantwoordelijk is omdat hij zelf naar Irak is gegaan.
    Uiteraard had hij dit niet verwacht en daarom vind ik ook dat de enige die verantwoordelijk is, de man met het mes is.
     
  3. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Even een omgebouwd spreekwoord:

    "Wie kwaad doet, kwaad ontmoet"
     
  4. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Wie is nick berg dan?



    offtopic: Rinus....waarom jat je mijn mooie zin?


    Vrouwen zijn als moderne kunst, prachtig om naar te kijken maar niet te begrijpen"



    lal naab :D
     
  5. Robbertus

    Robbertus X B O X

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    11
    ik vind het de schuld van beide bush is gewoon dom met zn oorlog slaat eg nergens op, uiteindelijk heeft hij de wereld voor de gek gehouden. En ik vind dat je niet iemand onthoofden mag
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  6. Fusion

    Fusion Someone unfreeze me!

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien deze oorlog een keuze was van Bush en co. vind ik dat zij ook verantwoordelijkheid dragen voor wat Nick Berg is overkomen.

    Vind ik een beetje vreemde redenatie aangezien Nick Berg
    helemaal zelf gekozen heeft voor een militaire carriere.
    Zelfs dán nog is de schuld alleen te leggen bij de gene die het
    mes ten handen nam, zoals Blaauw al zei.
    Vind het trouwens wel verschrikkelijk om de beelden te zien...
    (niet van die gruweldaad zelf, dat wil ik voor geen GOUD zien!!!)

    Edit:
    "offtopic: Rinus....waarom jat je mijn mooie zin?"
    Rinus : Join Date: 12-03-2002
    Tijgernootje : Join Date: 18-03-2003
    Lijkt me duidelijk :D
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2004
  7. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    @ glue, ben je niet helemaal wijs ofzo? Dit zijn dus echte rasterroristen die alles goedkeuren onder allahs bewind. Wat zij hebben gedaan is gruwelijk, marteling 1e klasse. Wat die amerikanen doen is een geintje vergeleken met dit. Dit doe je niet met een 'gevangene'. Dit is geen oorlog. Dit zijn irakezen zoals je ze zag in falluja. SMEERLAPPEN! dit zijn de gasten die ze om dienen te leggen. Ik heb nog nooit zoiets lafs als dit gezien. En dan merika de schuld geven? idioot.
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  8. matje

    matje Soco Socoo!!!

    Berichten:
    302
    Leuk Bevonden:
    0
    Weten jullie waar ik dit filmpje kan zien?
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ik heb zojuist filmpje gezien en het is gruwelijk, maar zij zijn niet de enigen die het doen, Amerikanen hebben ook gemarteld, in Afrika wordt ook gemarteld (las nog een brief in de krant waarin een Afrikaanse de dood door steniging kon krijgen), heb zat filmpjes gezien met martelingen, soms omdat iemand een fout heeft began, soms uit wraak. De wereld is niet altijd wat je wil dat het is. En als Irak platgebombardeerd is en nu pas serieus iets terug doet met kleine aanslaagjes vind ik het nog meevallen. Het had me niks verbaasd als Irak volop Amerika zou bombarderen.
    www.neukia.nl staat ergens een link naar het filmpje.
     
  10. Overjoyed

    Overjoyed XBW Die hard

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Laf, heel erg laf, ik heb 't gezien in de krant, zoals hij daar zat in een oranje overal, met 5 Islamitische belagers achter zich, met hun hoofd verborgen in een doek.
    Met de woorden "Allah is groot" sneden ze hem zijn keel door.
    Dit leid alleen maar tot discriminatie van de Islamiten over heel de wereld, natuurlijk mag dat niet, maar dat gebeurd wel.
     
  11. Leo

    Leo R.I.P. Proof

    Berichten:
    238
    Leuk Bevonden:
    2
    Dit vind ik zo erg. zo gruwelijk. En wat ik nu gaat zeggen kan bij sommigen misschien verkeerd vallen, maar het zijn alleen moslims die dit doen. Weliswaar extremisten, maar toch moslims. Mensen van een andere cultuur doen zoiets niet. (hooguit primitieve stammen in afrika of een dergelijk land). Je kunt dit soort dingen eigenlijk ook niet bestrijden, maar op 1 manier, en die is misschien even gruwelijk als de moord op Nick Berger, maar een dergelijk misdrijf zal dan nooit meer voorkomen.
     
  12. Tha Divinity

    Tha Divinity Multi-Playa Genius

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    7
    Slaat helemaal nergens op. Er zijn genoeg andere volken die dit soort dingen ook doen.. te beginnen bij de Amerikanen het zijn echt geen lievertjes hoor, alleen zij proberen het verborgen te houden.
     
  13. ruud87

    ruud87 Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    hij was een zakenman en geen militair
     
  14. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    ik ben het met hem eens. Het zijn (toevallig) altijd weer die moslims. Fout om te zeggen, maar van hun zie ik het de laatste tijd zo vaak. En nu dit weer, hij kwam om iets op te bouwen voor ze. Een electricien. En die gore allah homos doen dit! ik ben de hele dag al pissed off. En dat duurt denkik nog wel even. Ik ga denk ik ff afkoelen. Ieredere keer als ik het weer lees wordt ik gewoon boos.

    @ da davinity, gast, je moet echt eens weten wat je zegt. Wat die amerikanen deden kan idd niet voor een beschaafd land. Maar het is echt niets vergeleken met de gruwelen van deze mafketels en die van falluja.
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2004
  15. MieZ

    MieZ Avaholic

    Berichten:
    638
    Leuk Bevonden:
    8
    religie is de oorsprong van al het kwaad...
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Idd, hij had een electronica winkel in Philadelphia.
    Ik heb het filmje inmiddels gezien in kleur en met geluid. Ik was echt zo kwaad en geschokt dat ik er gewoon helemaal van zat te trillen. Zoiets als dit hoef ik ook nooit meer in mijn leven te zien.

    Mijn gedachte gaat uit naar de ouders en de familie van Nick.
    Het zijn gewoon niks anders dan een stelletje laffe honden die extremisten!
    Moeten die Amerikanen eens bij hun gaan doen. Kijken of hun het leuk vinden! Hun onthoofden terwijl ze worden vastgehouden door een groep Amerikanen die het filmen zodat de rest van de Irakezen + zijn familie hem kan zien en horen gillen! Kijken of hun dat leuk vinden!

    Het meest zieke van alles vond ik dat nadat nick onthoofd was, dat ze zijn hoofd optilden en het aan de camera lieten zien, en dat ze daarna nog effe de romp waar het hoofd van af was lieten zien.
    Stelletje zieke extremistische moslims!

    Ben ik met je eens.
     
  17. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    interessante stelling miez. Beetje kort door de bocht, maar er zijn inderdaad miljoenen levens over de kling gejaagd door religie. Misschien een goede voor een nieuw topic?


    @ wouter, ik hoor je man. Codoleances, alhoewel ze toch geen nederlands spreken, zijn vader schijnt dit filmpje te hebben gezien. Mijn diepste medeleven!
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2004
  18. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    SykeS1 Dat is gewoon onzin. Nu zijn het de moslims. Maar de russen deden dit soort geintjes ook in afghanistan en amerikanen excuteerde vermeende vietcon in vietnam ook wel eens op deze manier.
    Maakt dat dit minder erg. Natuurlijk niet. En ik hoop ook echt dat ze deze gasten te pakken krijgen.

    Dit zijn gewoon terroristen. Niet meer en niet minder. Maar het gaat wel te ver om te beweren dat alleen de moslims dit soort praktijken hebben.
     
  19. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    heb je gelijk in nemesis. Die russen zijn daar als beesten tekeer gegaan. Maar misschien is het nu niet het juiste moment om dat te debateren. Ik heb zon megahaatbui door deze facking onzin vandaag.
     
  20. Argus

    Argus Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    1
    Jullie mogen het mij oneens zei, maar toch wel grof gezegd zijn de moslims bij een heleboel oorlogen betrokken.

    - Indonesië
    - Irak
    - Israël
    - Afghanistan
    - India/Pakistan
    - Terroristische aanslagen...
    - Rusland/Tsjetsjenië

    Nee, ik begin me af te vragen hoe tolerant we moeten zijn voor een intolerante cultuur.
     

Deel Deze Pagina