dit lijkt me echt een hele lijpe game, maar hoe is de battlesysatem eigenlijk .. is het ala oblivion of meer turn based als FF?
Goede vraag, heb t ff opgezocht.. De gameplay is hack n slash, dus realtime, maar niet zoals een God of War, omdat er meer RPG elementen bij komen kijken The battle system seamlessly integrates the swordplay and acrobatics with the magical attacks. And the best part is that this is all customizable. By using “Words” found throughout the world, the player can change the characteristics of their favorite swords and spells to better fit their play style or the immediacy of the encounter they are engaged in. If you are the type of player that likes to stomp in and crush enemies with your sword, you can add strength or health upgrades to your sword and equip some AoE magic spells for close combat. If, however, you want to battle from a distance, you can select a set of ranged spells and add additional magical power enhancements to your weapon for extra buffs. It’s up to the player at all times and the player can continually adjust to find what works best for them, personally. Read More http://www.wired.com/gamelife/2010/03/nier-interview/#ixzz0m0YTuD91 Voorbeeld van gameplay, dit is de eerste bossfight: [yt]B8pwWcUzWZ4[/yt]
Kwil niet echt zeiken ofzo, en ik ben van mening dat graphics niet het belangrijkste aspect van een game zijn, toch kan ik het niet laten om ff commentaar te geven op de graphics. Van alle filmpjes die ik tot nu toe heb gezien, vind ik het echt ver onder maat. Het lijkt niet eens op een first generation game van de huidige generatie consoles, maar meer alsof het makkelijk een PS2 game had kunnen zijn....:{
ziet er vet uit het gevechtsysteem, en geen lootsysteem als oblivion gelukkig tis dat ik nog vele games heb om uit te spelen eerst.. maar ik ga deze game later zeker halen
Contradictie noemen ze dat. Niet willen zeiken ofzo en graphics niet het belangrijkste vinden. Vervolgens toch zeiken over de graphics. Heb het spel zelf nog niet gespeeld maar de meningen zijn idd erg verdeeld. Met name de diverse gameplay-elementen worden in sommige reviews geroemd maar door anderen weer gezien als een "ratjetoe" van ideeën. Ik heb het idee dat de makers een unieke setting en sfeer hebben geprobeerd neer te zetten. Helaas voor hen weet niet iedereen dit in waarde in te schatten.
Haha, daar zou je wel gelijk in kunnen hebben Al ben ik op dit moment behoorlijk zoet met Borderlands. Blijft een toffe game..
Giantbomb heeft een gameplay video van ruim een half uur online gezet, erg nuttig als je wat meer over de look & gameplay te weten wilt komen: http://www.giantbomb.com/quick-look-nier/17-2411/
keuzes, keuzes ik ga van alle games die uitkomen/net uitgekomen zijn toch voor NIER. Echter ik kan geen vergelijkingen vinden tussen de ps3 en de 360 versie (beide Gestalt), iemand anders wel?
serieus niemand koopt deze game door die kut reviews, maar als je op justin.tv kijkt bijvoorbeeld vindt iedereen het vet en snappen ze die reviews niet, of op neogaf vinden ze het ook allemaal geweldig.
Vet en origineel verhaal, fantastische muziek, lekker vreemde setting..... die graphics boeien mij dan een stuk minder. Ik speel ook nog met liefde een ps2 spel als die goed is. Op amazon.co.uk is het spel voor een prikkie te koop. En idd iedereen is retepositief. Ik vind het dan wel weer wat hebben om een dergelijke 'cult-game-in-wording' te 'ontdekken'
Ik heb hier de PS3 versie liggen. Heerlijke game, ondanks de graphics. Mooie muziek en goede sfeer. Je moet er echter wel van houden en ik denk niet dat de game voor iedereen is weggelegd.
Toch ook maar weer gekocht. Voor die £15,- kon ik het niet laten. (tis je verdorie net 2 weken na de release... maar ik klaag niet. ) Die vrouw die zat te schreeuwen in de GT review overtuigde me. Goede voiceacting voor enkele hoofdcharacters. Alleen weer van die lulletje rozewater sidecharacters zoals dat joch of zo.
De game zou nogal gebukt gaan onder de nodige backtracking, kan iemand dat bevestigen of is het nog te vroeg daarvoor?