1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Niet meer formatteren?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Tronky, 13 apr 2008.

  1. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Vorige week werkte mijn pc plotseling heel traag. CPU verbruik plots altijd 95% ofzo. Ik had dit vroeger al eens gehad nadat ik een windows serivce pack had geinstalleerd. Nu had ik helemaal nx gedaan:confused: heel vreemd!
    Gisteren heb ik de hele dag gewacht om alles op externe harde schijf te zetten( met cpu verbruik 99 duurt dat wel lang)

    Vandaag wou ik formatteren & hij sluit gewoon constant af als ik zo wil kiezen wat ik wil formatteren:lol:
    Ik heb ondertussen al een systeemherstel kunnen doen, maar zou hem toch graag es formatteren.

    Iemand die hier raad mee weet?
    Ik heb trouwens een ACER 5020.

    Alvast bedankt!
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2008
  2. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Alt-f10 bij het opstarten. Dan ga je terug naar fabrieksinstellingen.
     
  3. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Wil je ook windows eraf hebben?
    Als die op de zelfde schijf staat als je bestanden zou dat eigenlijk wel moeten.
    En probeer je hem vanuit windows te formatteren?
    Als windows namelijk op die schijf staat gaat dat niet lukken omdat windows laat maar zeggen al "runt" en kan hij hem dus niet verwijderen.
    Hiervoor zou je hem of met de windows CD op kunnen starten en dan kiezen voor windows opnieuw installeren+formatteren, of je start op in DOS mode en je typt format c: de eerste optie lijkt mij dus handiger, want dan installeerd hij gelijk windows al.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.


    Gr, Bas\o/
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Wat is nou precies je probleem? Je pc is inderdaad traag, maar schiet de pc opeens uit en wil ie het dan ff niet meer doen? Of start de pc alleen maar opnieuw op als hij afsluit?

    Is je CPU al vanaf het opstarten van je pc traag of komt dat pas na een tijdje? Valt hij enkel uit bij het formatteren of ook op andere momenten?
     
  5. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou eerst even naar de oorzaak van de traagheid gaan zoeken... kan iets simpels zijn, of wat complexer, maar als je dat niet weet...

    Voorbeeld.. mijn PC bleef om de 2 minuten telkens 10 seconden bevriezen... balen natuurlijk, maar wat bleek het te zijn? ik MOEST een DVD in mijn DVD speler doen, anders bevroor ie gewoon steeds 10 seconden om de 2 minuten.
    DVD erin en hup, hij deed weer normaal.

    Zoiets sufs kan het zijn.
     
  6. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Draai een keer hitman pro. hadden wij op deze pc ook. Zit waarschijnlijk iets op je pc ofzo
     
  7. O43 Master

    O43 Master Active Member

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoek anders neer AusLogics Disk Defrag op download.com . Dat is een goed en gratis defragmentatie programma. Fragmentatie is in ieder geval bij mij vaak de oorzaak van een trage computer.
     
  8. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Idd.. de uitspraak van: "Dan doe je toch gewoon Format C:/" is al jaren geleden achterhaald :)
     

Deel Deze Pagina