1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Niet tevreden met Xboxlive

Discussie in 'Games' gestart door vibuthi, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier wringt voor mij nou net de schoen: ik vind het hele sociale gebeuren van friends , chatten en invites overbodig, ik gebruik het niet. Dus als ik dan een keer online wil gamen ben ik afhankelijk van matchmaking, zolang het niet druk is, en ik geen games van meer dan 8 man zoek, gaat dat nog wel. Maar in weekends krijg je voortdurend "restarting search" meldingen. Of vind de server de laatste speler niet, waardoor ie na verloop van tijd ook weer opnieuw begint. Hier word momenteel erg veel over geklaagd in de halo games, vooral big team battle is op drukke avonden nagenoeg onspeelbaar.
    Halo lagt ook niet altijd, zeker de kleinere games lopen als een zonnetje maar als de host ermee kapt, en er een andere host word aangewezen begint de ellende. (helaas gebeurt dit zeer regelmatig)
    Diegenen die hier maar blijven volhouden dat het aan mijn instellingen moet liggen zijn waarschijnlijk de mensen met WEL een uitgebreid sociaal netwerk op hun 360, dan is dit vrijwel niet van toepassing, omdat je dan gewoon bij een friend aanhaakt, waarvan je gewoon weet dat deze een goede/nette game zal hosten.
    Dit is ook een beetje de kern van mijn klacht: Xbox live is veel teveel gericht op hard core gamers, mensen die zelf wel regelen met wie ze spelen.
    Een andere mogelijke oorzaak zou kunnen zijn dat ik op nogal afwijkende tijdstippen speel, meestal tussen 3en 5 uur snachts, waardoor ik vaak in Amerikaanse games terechtkom, en dan heb ik gewoon een stuk vertraging.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2008
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Maar goed kan je nog antwoord geven op mijn vragen? Ik ben het niet met je eens dat live voor de hard core gamer is. Wat is je gamertag? Zit je wel bij de goede zone? Post eens wat meer info over je zelf. PS3vs Xbox 360 kan je beter in de versus thread posten
     
  3. The Disco Mole

    The Disco Mole Active Member

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    0
    Gast dan hebben jij en de beginner van de thread een kutverbinding, sry maar ik w8 nooit langer dan 3 minuten.:+
    en voor de opzetter van de thread, je hebt een kutvebinding over xboxlive valt niet te klagen=(

    Edit,
    Luiter eens naar die knappe moderater boven me die heeft ook een goed punt, kijk eerst eens naar je instellingen
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2008
  4. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou niet weten hoe, ik heb zelf mij netwerk niet ingesteld, dat doet een vriend van me die werkzaam is in die sector, ik heb daar alle vertrouwen in.
    Dat het aan mijn netwerk zou liggen, of aan instellingen acht ik uitgesloten, dan zou ik er ook last van moeten hebben als ik wel een keer een game speel die door een friend gehost word.
    Daarbovenop heb ik al xbxoxlive zolang als het bestaat, en heb ik het probleem langzaam erger zien worden nagelang de populatie toenam, eerst toen mensen zonder creditcard werden toegelaten (bedoel ik niet zo elitair als t klinkt, maat het aantal schelders, kickers, stadpadders, glitchers etc etc, is toen explosief toegenomen, en later nogmaals met de introductie van de 360). Mijn verbinding is alleen maar sneller geworden (hoewel ik wel minder spelers kan hosten in dezelfde games, een duidelijk teken dat de boel aan het dichtslibben is), en mijn NAT tja, zou ie versleten zijn langzaam ofzo?
    Ik heb dit inmiddels herhaaldelijk aangegeven, maar het lijkt niet echt binnen te komen hier.
    Ik probeerde een discussie op te starten met een kritische noot richting xbox live, mensen laten betalen voor een systeem wat word geteisterd door de onhebbelijkheden die voortkomen uit mensen zelf hun games laten hosten: lag doordat mensen hun verbinding overschatten, games die niet starten omdat men liever in de lobby scheldkannonades uitwisselt, hosts die games verlaten omdat ze dreigen te verliezen, "online" games die niet online speelbaar zijn omdat er simpelweg geen servers voor zijn enz. enz. enz.

    Kennelijk is dat hier niet mogelijk, "het ligt aan mijn verbinding" "het ligt aan mijn NAT"
    Prima als jullie niets kritisch willen horen, houd ik mijn mond verder wel.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2008
  5. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik geef het op....
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Kan je naar de system blade gaan --> Network setings--> test xbox live. Wat staat er bij NAT? Welke provider heb je? Hoe snel is je internet? Ben je aan het downloaden tijdens het gamen? Hoe zit je netwerk in elkaar?

    Je NAT kan op strict/moderate staan en dat geeft de connectie problemen die je beschrijft. De zone is ook van toepassing. Als je underground hebt geselecteerd krijg je meestal eikels. Bij family kinderen. Recreation vaak relaxte spelers (kan een mix zijn)

    Mogelijk ligt het ook aan je attitude. Hoe ben jij als je aan het gamen bent? Aardig of doe je mee met de pret?
     
  7. The Disco Mole

    The Disco Mole Active Member

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    0
    nee man zo was het niet bedoelt, ik zei gewoon dat je je verbinding en netwerk eens goed moet/ of moet laten nakijken, online gaming is fragile en moet onderhouden worden
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Vandaar de 5 vragen.

    1) Hoe is je Xbox 360 aangesloten
    2) Wat staat er bij NAT
    :cool: Hoe snel is je download/upload/ping (provider)
    4) Welke Zone zit je in
    5) Ben je aan het downloaden tijdens het gamen (bijv. Torrents)
     
  9. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0

    NAT: open
    Planet adsl comfort (snelheid weet ik zo niet, maar mijn vriend die mijn netwerk heeft ingesteld is jaloers, omdat ik in een nieuwbouwwijk zit met glasvezel haal ik er het maximale uit)
    Gewoon een kabel van de modem naar de xbox.
    Downloaden doe ik niet, ik koop nog LP's.... (serieus)
    Ik heb recreational als zone geloof ik, en ik ben zelf een relaxte, eerlijke, misschien wat stille speler, ik wissel van teams als ze ongelijk zijn, ik vloek nooit, ik scheld nooit, ik val geen spelers aan die afk zijn, verontschuldig me als ik iets stoms doe...

    @Zteffan: Ik vond psnetwork ook niet perfect, zeker het hele friends/chat gedeelte was wat onderontwikkeld, maar de dedicated servers voor warhawk en resistance en het feit dat het gratis is maken xboxlive nu wel erg moeilijk te verteren...
    Het was gewoon veel geschikter voor een casual potje gamen: ding aanzetten en binnen 3 minuten zit je in een potje warhawk, waar je pas uit hoeft als jij het wil. Ik heb al eerder gezegd dat ik best begrip heb voor mensen die het hele sociale gebeuren in xboxlive wel belangrijk vinden, maar voor mij zit het alleen maar in de weg.. (nog al zoiets, je hebt eindelijk een game gevonden, krijgt een berichtje van een friend, opent het en je 360 slaat vast)
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2008
  10. Ztefann

    Ztefann Do we Care

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Is mijn post nou verwijdert of heb ik zelf iets verkeerd gedaan?
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @Ztefann - je hebt niets verkeerds gedaan hoor, maar een versus thread modereren is meer dan genoeg :+

    NB dit topic gaat over "Niet tevreden over Xbox Live" als je een discussie wilt PSN versus Xbox Live gelieve te posten in Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13] dan houden we het centraal ;) off-tropic posts worden verwijderd.

    @vibuthi - Vaag - Heb je het altijd of alleen 'snachts 3-5? Heb je een Nederlands dashboard?
     
  12. Ztefann

    Ztefann Do we Care

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik post juíst ontopic en dan is het nog niet goed -_-'
    Ik ben namelijk ook niet tevreden over Xbox Live en nam als vergelijking het PSN erbij wat ook wel andere doen in dit topic. Maar omdat mijn reactie een beetje tegen XBL was wordt ie natuurlijk meteen verwijdert. Blijkbaar zijn de Mods hier ookal fanboys.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nee, maar 1 versus thread is meer dan genoeg ;) ... dus je mag daar vrij uit posten .. Misschien dat we deze thread sluiten en een special Xbox Live versus PSN versus Wii netwerk kunnen maken :+

    Maar hier kan je voor als nog je ei kwijt: Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]
     
  14. Ztefann

    Ztefann Do we Care

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, misschien was mijn reactie iets te uitlokkent voor een XBL vs PSN discussie wat nutteloos is. Sorry daarvoor.
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Maakt niet uit, maar we hebben de laatste tijd erg veel last van Xbox, PS3 en Wii fanboy discussies. Vandaar dat we het even in 1 thread willen stoomlijnen. Vandaar het strenge optreden. Ik overleg straks even wat we het beste met deze thread kunnen doen :)

    De Openings Post lokt ook uit tot fanboyism, vandaar dat de reacties nu zo heftig zijn. Dat is ook geen goede bodem voor een goede discussie. Op zich is het namelijk wel erg leuk om over de nadelen en voordelen van Live, PSN en het Wii netwerk (eventueel ook EA's netwerk staat er ook los van), PC, LAN gaming te praten.
     
  16. badname

    badname Active Member

    Berichten:
    389
    Leuk Bevonden:
    0
    Hostvoordeel in gow en halo3 is makkelijk op te lossen door dedicated server toevoegingen ala rainbow6 vegas.
    Een host client die op pc kan runnen zou dan helemaal ideaal zijn, elke clan zou wel iemand een dedicated server kunnen laten hosten.

    Verder ben ik ook pisnijdig dat live gister en vnadaag weer uitvalt, terwijl we zelf alle servers p2p hosten.
     
  17. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Nederlands Dashboard.

    Het meeste problemen met Halo heb ik als het erg druk is op de servers (er word ook echt heel veel geklaagd in de lobby's momenteel) , dan krijg je steeds "restarting search" meldingen, en kan het erg lang duren voor je in en game zit. Lag bij Halo komt vooral voor bij big team battles: het matchmaking systeem zoekt dan 1 iemand met een heel snelle verbinding, en gaat dan op zoek naar de rest, helaas zijn er maar heel weinig mensen die een internetverbinding hebben waarmee je een game kunt hosten met 16 man die zich over de hele wereld bevinden, je ziet het meteen: een aantal mensen hebben een "rood balkje" en als deze mensen vertrekken hebben ineeens andere mensen een rood balkje: dan heeft de host gewoon geen snel genoege verbinding. Het vervelende is dat de host zelf niks in de gaten heeft: voor hem loopt alles als een zonnetje, en aangezien zijn tegenstanders uitgeschakeld zijn door verlammende lag, kan hij ff lekker god spelen. (ik heb t ook wel eens gehad "damn wat ben ik goed vanavond", blijk je per ongeluk een 16 player game te hosten...)
    Als degene die oorpspronkelijk als host is aangewezen dan vertrekt, heb je niemand meer met een geschikte verbinding en is het echt afzien geblazen (of hopen dat er voldoende mensen vertrekken, zodat de bandbreedte per speelr weer toeneemt).
    Als ik snel een potje Halo wil spelen, kies ik matchmaking, team slayer, die werkt nog het beste, maar op een vrijdagavond een potje big team battle vinden kan zomaar 15 minuten duren, dan krijg je 3 a 4 keer achter elkaar "restarting search"., of blijft ie steeds hangen op 13 spelers.
    In andere games is het nog lastiger te voorspellen, Team fortress bijvoorbeeld, word gewoon nauwelijks gespeeld, waardoor de kans nog groter is dat je in een game terechtkomt van een host met onvoldoende bandbreedte: mensen willen het toch spelen, en als er geen servers zijn, hosten ze zelf maar iets, ook al hebben ze onvoldoende bandbreedte

    Ik waardeer het wel dat je probeert het probleem te vinden, maar ik ben er de afgelopen jaren van overtuigd geraakt dat het aan het p2p systeem ligt. (ben het met je eens dat ik de titel wat ongelukkig gekozen heb)
    Vanaf het begin van xboxlive is het een probleem geweest bij grotere games, (tenzij je een uitgebreid sociaal netwerk op je 360 hebt, en ervoor kan zorgen dat je in een game met alleen nederlanders komt bijv.)en dan is t pijnlijk dat de concurrent dedicated servers voor 40 man gratis aanbied. (bij grotere games die goed lopen is hostvoordeel ook een stuk minder belangrijk, omdat de host maar 1/20e deel van t team is, ipv 1/4e)

    Het is overigens absoluut niet zo dat ik een psn vs xboxlive discussie wil beginnen, de meeste games op het psn zijn ook gewoon p2p, maar het zijn warhawk en resistance die mij verwend/verpest hebben met dedicated servers.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2008
  18. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Amen , een gratis hostclient voor pc's aanbieden met/voor 360 titels zou heel veel oplossen waarschijnlijk.
    Mensen hoeven dan niet voor een 2e live account te betalen ofzo, maar kunnen gewoon op hun pc een servertje draaien. Koppel deze hostclient aan je bestaande live account, zorg ervoor dat mensen niet meer spelers KUNNEN hosten dan hun verbinding toestaat en hang er een paar achievements aan en de dedicated servers zullen als paddestoelen uit de grond schieten (ik blijf me verbazen over wat mensen allemaal wel niet doen voor die achievements, dat kun je uitbuiten natuurlijk: degene die als eerste de "host 10.000 hours of halo 3 games achievement" behaalt, kan bij mij een kratje bier komen halen;))
    Het zou niet alleen hostvordeel kunnen oplossen, maar ook de speelbaarheid van oudere of minder populaire titels kunnen waarborgen.
    Ik heb zelf regelmatig overwogen een hele dikke internetverbinding te nemen, en zelf een servertje te beginnen, maar om nou een 2e xbox te kopen EN een 2e live abbo....

    Voor de mensen die niet geloven in hostvoordeel: host zelf eens een paar potjes en speel hetzelfde spel dan eens een aantal keer op iemand anders zijn server....
    Als ik zelf host, win ik eigenlijk altijd, ben ik god, ook in games die ruimschoots binnen de beperkingen van mijn internetverbinding blijven.
    In veel potjes is de host ook erg makkelijk te herkennen als ie in t andere team zit: die kerel die telkens ineens uit het niets verschijnt en je in 1 schot omverschiet? Dat is vaak de host, je denkt dat HIJ lagt, maar de waarheid is, dat iedereen BEHALVE HIJ last heeft van vertraging, het is alleen niet zoveel dat je het als "lag" zult zien, dat is het echter weldegelijk. In werkelijkheid heeft ie je waarschijnlijk in 2 schoten gedood, maar die eerste heb jij nooit gezien of gehoord door de vertraging en de ingebouwde lag-compensatie (je mist gewoon 0.3 seconde). In Halo zie je het het makkelijkste aan de melee/sword duels, dat kun je gewoon niet winnen van de host (als ie n beetje kan spelen dan).
    De host kan jou neerslaan met een melee attack, voordat hij binnen jouw bereik is, dat leg je gewoon altijd af.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2008
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    We hebben de laatste tijd erg veel last van Xbox, PS3 en Wii fanboy discussies. Vandaar dat we het even in 1 thread willen stroomlijnen. Vandaar het strenge optreden.

    De Openings Post lokt ook uit tot fanboyism, vandaar dat de reacties nu zo heftig zijn. Dat is ook geen goede bodem voor een goede discussie. Op zich is het namelijk wel erg leuk om over de nadelen en voordelen van Live, PSN en het Wii netwerk (eventueel ook EA's netwerk staat er ook los van), PC, LAN gaming te praten.

    We hebben besloten de discussie voorlopig hier verder te voeren: Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb een soot gelijke discussie gevonden waar we neutraal verder kunnen gaan. Ik zal in de toekomst ook een thread maken voor PSN vs Wii netwerk vs pc gaming vs Xbox Live. Maar voorlopig gaan we hier verder : Problemen xbox live
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina