Amen , een gratis hostclient voor pc's aanbieden met/voor 360 titels zou heel veel oplossen waarschijnlijk.
Mensen hoeven dan niet voor een 2e live account te betalen ofzo, maar kunnen gewoon op hun pc een servertje draaien. Koppel deze hostclient aan je bestaande live account, zorg ervoor dat mensen niet meer spelers KUNNEN hosten dan hun verbinding toestaat en hang er een paar achievements aan en de dedicated servers zullen als paddestoelen uit de grond schieten (ik blijf me verbazen over wat mensen allemaal wel niet doen voor die achievements, dat kun je uitbuiten natuurlijk: degene die als eerste de "host 10.000 hours of halo 3 games achievement" behaalt, kan bij mij een kratje bier komen halen)
Het zou niet alleen hostvordeel kunnen oplossen, maar ook de speelbaarheid van oudere of minder populaire titels kunnen waarborgen.
Ik heb zelf regelmatig overwogen een hele dikke internetverbinding te nemen, en zelf een servertje te beginnen, maar om nou een 2e xbox te kopen EN een 2e live abbo....
Voor de mensen die niet geloven in hostvoordeel: host zelf eens een paar potjes en speel hetzelfde spel dan eens een aantal keer op iemand anders zijn server....
Als ik zelf host, win ik eigenlijk altijd, ben ik god, ook in games die ruimschoots binnen de beperkingen van mijn internetverbinding blijven.
In veel potjes is de host ook erg makkelijk te herkennen als ie in t andere team zit: die kerel die telkens ineens uit het niets verschijnt en je in 1 schot omverschiet? Dat is vaak de host, je denkt dat HIJ lagt, maar de waarheid is, dat iedereen BEHALVE HIJ last heeft van vertraging, het is alleen niet zoveel dat je het als "lag" zult zien, dat is het echter weldegelijk. In werkelijkheid heeft ie je waarschijnlijk in 2 schoten gedood, maar die eerste heb jij nooit gezien of gehoord door de vertraging en de ingebouwde lag-compensatie (je mist gewoon 0.3 seconde). In Halo zie je het het makkelijkste aan de melee/sword duels, dat kun je gewoon niet winnen van de host (als ie n beetje kan spelen dan).
De host kan jou neerslaan met een melee attack, voordat hij binnen jouw bereik is, dat leg je gewoon altijd af.
Laatst bewerkt: 24 jan 2008