'The cup runeth over...' voor XBW. Ik ben het met (iedeeen) eens als ze zeggen, deze layout is commersie. Dat is het ook! Deze site draait op twee dikke servers om het lekker snel te houden voor ons allemaal en de nodige filmpjes te kunnen hosten en die zijn niet gratis, verder werk ik er full-time aan, hoewel ik (!voor de duidelijkheid!) op geen manier een volledige salaris hebt of iets wat er op lijkt, en het wel degelijk doe omdat ik het leuk vind, kost dat bij elkaar toch geld. Nog 80 andere zaken die geld kosten, dan kom je op een bedrag dat je minimaal moet verdienen aan de site om draaiende te blijven. Lijdt dit af van de 'informatie' en de exclusieve artikelen (interviews, etc)...helaas wel.
Wat wij willen en wat onze plannen zijn, zijn momenteen niet te vertalen naar actie bij gebrek aan resources. Ik kan Jorrit wel aan één van de vele stomend hete en vette projecten zitten die ik hier heb liggen, maar hij gaat niet voor de kat zijn broek werken, dat zijn allemaal investeringen. Daarnaast zijn we short-staffed momenteel, wel degelijk mijn shuld, mensen krijgen na een paar jaar andere interesses, gaan 'echt' werk zoeken, andere hobby's krijgen, dat had ik moeten voorzien en een betere 'overlapping' van crew moeten regelen die elkaar ondersteunen. Een dergelijke rekruterings-campagnes zal dan ook binnen afzienbare tijd plaats vinden met de hoop de eventuele problemen daarmee te kampen op te lossen. (yay!)
Kan een special beter? Yap, kan! Is het nu op deze manier vormgegeven om de site te bekostigen met de beperkingen die we hebben? Ja! is het effectief om mensen kennis te laten maken met een game waar ze misschien nooit van gehoord hebben? Ja! Doen we alleen dikke triple A titels? Nope. Doen we alleen EA titels? We doen nauwelijks EA titels, ook al is dat natuurlijk een suffe maatstaaf om mee te meten, ik zou ze doen mits ik meer tijd had aandacht te besteden aan uitgevers om onze weken te vullen (het zijn vaak hele interessante games voor veel mensen).
Geven onze specials informatie? Yup. 3 pagina's aan hands-on preview, niet geschreven om de game te verkopen, maar puur en alleen hoe ik de game ervaren heb van de code die ik heb kunnen spelen. Is dat 'unieke content' in principe wel, uiteraard zijn we bezig met de review, maar goed, als die er is staat die daar in plaats van de hands-on.
Anyways, WIJ willen de site ook leuker, beter, sneller, gaver, flexers, uniekers, voller, etc maken! Helaas hebben we te maken met een paar feiten die ik hier boven noemde. Ik snap HEEEL goed, dat iets makkelijk lijkt vanaf de zijlijnen, maar we zijn gewoon (heel lang helaas) bezig onze draai te vinden en onze zaken te stroomlijnen. Is dat een leerproces? Sure is, voor mij anyways! Is het leuk? Yup. Is het soms niet leuk? Dubbel yup.
Hebben we vette shit in de pipline (mits we onze act FINALLY friggin' together krijgen komende maanden), we sure have.
Dudes, ik wil het echt helder hebben tussen elkaar dat wij hier op GEEN manier rijk zitten te worden van advertenties. We zijn (TE LANG) al bezig met het opbouwen van een werkende infrastructuur waarop wij onze websites kunnen bouwen, Jorrit is daar een essentieel onderdeel van, de redacteuren, en natuurlijk ik ook! Ik ben misschien wel een rare koter, niet iedereen vind me misschien aardig, om welke redenen dan ook, ik begrijp heel goed dat ik gek uit de hoek kan komen, maar zit geen gram slecht bij. Ik ben wel iemand met ideeen en de durf om ze uit te voeren, ondanks dat we nu praktisch qua site-ontwikkelingen stilstaan, betekend niet dat er geen nieuwe ontwikkelingen op het vuur staan.
Wat zijn onze beperkinen op dit moment en hoe gaan wij dit oplossen (en kunnen jullie EVT helpen)
- tekort aan mankracht, ambitie om meer reviews (vooral op tijd), previews, interviews en industrieartikelen af te leveren. Oplossing: meer mankracht (en een beetje medewerking van de uitgevers met opsturen van code etc, vrij simpel)
- 1 man full-time die redactie en everything else doet, niet genoeg, ambities om andere projecten van de grond te zetten, full/part-time coder nodig (geld om jorrit in te huren voor projecten, stabiele aantallen en meer advertenties nodig) en persoon voor overnemen functies zoals redactie of evenementen, graphics, community etc. ook voor verdere ontwikkelingen.
- Moderators/adminsdie met de komende regelwijzigingen op het forum uit de voeten kunnen en het forum een meer open, gezellige plek te maken waar niet iedereen bang hoeft te zijn om een thread te posten. (FORUM = discussie, vragen, antwoorden, informatie, community en plezier.) Schrikbewind-legacy zal voorbij zijn, op naar een open en gezellige community waar moderators net zoals jij en ik zijn, maar 'The Man' onverbiddelijk is als je de regels overtreed.
Dat was het wel eventjes, waar jullie momenteel bij kunnen helpen is vooral al de negativiteit die je voelt over dingen zoals banners en specials en weet ik wat allemaal vanuit ons perspectief te bekijken. Te begrijpen dat wij het wel degelijk voor de lol doen en hier echt niet zitten om op welke manier dan ook geen aandacht te geven aan de community. We kunnen echter niet alles tegelijk en moeten werken in de limitaties die we hebben.
Mensen die denken dat ze kunnen schrijven, interesse hebben in SPORTGAMES (fifa, madden, golf, voebal, etc.) en/of andere titels, gelijk proberen een nieuwsberichtje en review in elkaar te sleutelen en naar ons sturen! Alle ideetjes over hoe we XBW kunnen verbeteren in de betreffende thread zetten, etc. etc.
We lezen ALLES, we zien ALLES, we willen ALLES (liefst tegelijkertijd). We doen ons best, en het mag er zijn. Moet het inmiddels beter, ja, dat moet het en dat willen we en daar werken we aan.
Laatst bewerkt: 23 aug 2005