1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Niets meer voorstellende featureweken

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door loode, 23 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knarf

Knarf X-Power.be

Leuk Bevonden:
    0
    Of gewoon alleen featureweken over interessante games met interessante artikelen? Daar hebben de mensen behoefte aan (Ik wel in ieder geval). En niet alleen naar die gamepage (en een preview) linken, zoals iemand al zei. Want dan is het eigenlijk meer reclame voor zo'n game, waar je als lid weinig aan hebt.

2. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tja het is wel waar, ik ken me nog goed de specialweek van pgr2 herrinneren, toen waren er previews, how to play guides, retelange reviews en vooral veel onzinnig nieuws (wat mij overigends niet irriteerde hoor! :) ) over de retegoede game pgr2 :)

Tegenwoordig is er elke week bijna een specialweek, het is iets normaals geworden, vroeger was het iets speciaals, en kwam het minder voor, logisch dus dat ze toen meer aandacht aan de specialweken konden besteden, nu er bijna elke week wel weer een anders is, is het gewoon moeilijk om de kwaliteit van de vroegere specials te halen!

Ik vind het ook jammer dat xbw op deze manier een beetje misbruikt wordt (al begrijp ik het wel hoor Mirik, ik zou het doen ;) ), misschien is het een idee om er maximaal 1 in de maand te doen, dan kan er meer tijd besteedt worden aan 1 special, en wordt het daarbij ook weer echt iets speciaal, ik neem niet aan dat de sponsers snel afgeraffelde specials leuke commercie vinden?, nee liever kwaliteit dan quantiteit, het blijft maar een suggestie btw

3. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het over Ubisoft |:- dat zei tijd in de extras van een spel steken en niet aleen een spel maken en zich richten op het geld dat word verdient.
    En over dat respect-draadje neem je tog niet echt serieus he :eek: Het was bij wijze van spreken omdat hun het met zijn 3en tog moeten redden.

Over nieuwe crew aannemen ben ik het wel met je eens, maar dan moet er ook wel belangstelling komen van hun kant, want members mogen niet soliciteren (mag wel maar lukt tog niet).

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Flikker toch op met je anti-EA gezeik, ga de wereld verbeteren ofzo. Dit is toch helemaal niet aan de orde hier? Hoe oud ben je nou.

5. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
  6. Panzerhaubitze

Panzerhaubitze De botte bijl

Leuk Bevonden:
    0
    3, 2, 1 en daar is Mirik die zich weer in 345 bochten gaat wringen om zich eruit te lullen en als dat vervolgens niet lukt zegt: dan moeten jullie maar eens een site gaan maken......

7. FabianNL

FabianNL Guest

Ben het echt volkome met de TS eens alleen het probleem is dat je er zo verdomd weinig aan kan doen en ik ook XBW situatie voor de volle 100% begrijp...

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Er zit wel iets logisch achter: Geld. Dat kan je in één woord, vier letters uitdrukken, dat kan je in 800 pagina's, 480.000 woorden uitdrukken. Dat kan vanuit egoïstische argumentatie of intentie, dat kan vanuit logischere, logistieke/personele/plannings argumentatie of intentie worden verteld. Het is verpakking, het is de verpakking die bepaald hoe je woorden over komen.

9. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    LOL, je bent weer lekker negatief bezig panzer, mirik weet net zo goed als ons dat het alleen maar suggesties zijn, hij hoeft zich niet in bochten te wringen omdat we alleen maar suggestyief geven, objective raad alsware, of hij ernaar luisterd is voor hem..., maar als je niet tevreden bent panzer........, maak dan maar zelf een een xbw site met goede specials...... :p (LOL)

10. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Mensen vergeten dat in V3 alle informatie al netje overzichtelijk op de gamepage te vinden is. In V2 was dit niet het geval en maakte we dus altijd een item over screenshots of een preview van waar het spel over ging. In v3 staat dit allemaal, en meer, op de gamepage, waardoor die previews (als het geen hands-ons zijn) al overbodig worden. Hands-on zijn nuttig maar doen we in veel gevallen ook al veel eerder. Ook interviews zijn niet altijd te doen in het korte tijdsbestek waarin soms gewerkt wordt. In veel gevallen valt dit daarna ook als rede van het ontbreken van de review. Als wij deze te laat krijgen dan kunnen we hem ook niet nog ín de specialweek goed gaan bespreken.

Maar goed ik kan me voorstellen dat het er nu vaak crappy en goedkoop uitziet. Maarja je moet maar wat kunnen verzinnen, de uitgever zelf ook trouwen :), wij staan echt wel open voor leuke ideeën.

Maarja je moet ook meerekenen dat het hele design maken een special op zich is. Daar zit ook redelijk wat tijd in. In v2 kon er alleen een leuke bovenkant gemaakt worden, iets dat achteraf gezien misschien beter was :).

Maar goed dat wil niet zeggen dat ik de specials niet wil verbeteren. Dus kom maar op met die ideeën.

11. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    Tja, ideeën. Je zou eigenlijk mensen moeten gaan strikken (sorry, vrágen) die iets leuks willen doen over het spel waar de featureweek over gaat. Je hebt dan een soort vaste crew van 'entertainers' die je dan een versie van het spel opstuurt. Deze mensen maken dan iets over het spel waar ze goed in zijn. Tekening/strip (misschien dmv screenshots uit het spel). Filmpjes (parodieën of gewoon naspelen) over het spel. Een stuk tekst (verhaal in de trent van het spel?). Dingen waardoor er meer valt te zien voor de bezoeker van xbw. Zodat je een half uur tot uur bezig bent om alles over het spel door te lezen. Dan moet de special niet gaan over een spel als 187 ride or die. Een spel met meer diepgang, bekendheid en potentie is beter. En uiteindelijk denk ik dat de uitgever best meer is bereid te betalen voor zo'n uitgebreide special.

Maarja, probeer maar mensen te krijgen die daar altijd zin in hebben. Uiteraard moet er iets tegenover staan, want ze gaan het niet altijd voor hun lol doen. Zoals ik al zei, een versie van het spel sturen. Dan sla je meteen 2 vliegen in één klap. 1) ze leren het spel kennen en kunnen er daarna wat mee en 2) het is een beloning.

Een ander idee is een video(p)review als bij gamespot. Het is niet lastig te maken en is uiteindelijk heel wat leuker dan het lezen van een review. Vind ik dan..

12. Panzerhaubitze

Panzerhaubitze De botte bijl

Leuk Bevonden:
    0
    Tsja misschien ben ik wel een beetje te negatief :p, maar ik kan gewoon niet anders dan zeggen dat ik het gewoon 100% eens ben met Wouter, ik vind het zo jammer dat XBW zo "commercieel" geworden is, maar helaas is dat onvermijdelijk blijkbaar!

En ik zou deze site ook niet kunnen maken danwel beheren ik ben de eerste die dat toegeeft, maar ik verlang stiekum nog wel eens terug naar de begintijd met Wouter, Xenior en nog wat members uit die tijd, om even een vergelijking met een kroeg te trekken, in de begintijd van XBW mocht je nog gewoon achter de bar komen om het zo even te zeggen, toen het drukker werd mocht dit logischerwijs niet meer maar dat ging wel ten koste van de sfeer vond ik, maar goed je kan er lang en kort over lullen, die tijd komt niet meer terug en dat is misschien maar beter ook!!

13. Black FoX

Black FoX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben het wel eens met het punt dat feaureweken op gamesites meestal van die standaard "specials" hebben, zoals De geschiedenis van, De characters in, Het genre .... enz. Al moet ik zeggen dat ik een tijdelijke design verandering er wel weer verfrissend uit vind zien, het huidige design van 187 Ride or Die is best mooi.

Die aparte subsite die XBW toen had voor Brothers in Arms, dat mag best vaker worden gedaan vind ik. Maarja, dat is natuurlijk wel veel meer werk.

Laatst bewerkt: 23 aug 2005
  14. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Helaas het risico van groter worden :'-(

Wat ik een beetje mis is 'originele content'. Waarschijnlijk ben ik veeleisender geworden, nee dat weet ik zeker, want zaken als normaal nieuws, pre- en reviews boeien me niet zo heel erg veel. Ik zou graag zien dat er wat meer ingegaan wordt op wat er echt speelt in het wereldje. Of dat nou de ene keer zwaar voor de hardcore gamer is, diep in gaat in het wereldje van ontwikkelaars en uitgevers of het koopgedrag onderzoekt. Ondanks de beperkte personele mogelijkheden van XBW, denk ik dat Mirik voor interessante stukjes kan zorgen en zou graag zien dat hij zijn creatieve geest gebruikt om te testen of dat iets is dat werkt in het XBW concept.

15. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, op zn minst is het uiterlijk van de frontpage even wat anders. Alles beter dan de saaie groene die er standaard op staat.

16. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Ik mis de wekelijkse prijsvragen...

17. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    9
    XBW kost (best veel) geld en uitgevers betalen (best veel) voor een featureweek. That's it.

18. Knarf

Knarf X-Power.be

Leuk Bevonden:
    0
    Het zal allemaal best veel geld kosten, maar is het niet de bedoeling om kwaliteit aan je leden/bezoekers te leveren? Gaat het niet vooral om het schrijven van leuke/informatieve stukjes over games? En doerak slaat de spijker op zijn kop:
    Het kan toch niet de bedoeling zijn dat het leukste van een feature week is, of waar de leden het meest aan hebben, een nieuwe lay-out?

19. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    'The cup runeth over...' voor XBW. Ik ben het met (iedeeen) eens als ze zeggen, deze layout is commersie. Dat is het ook! Deze site draait op twee dikke servers om het lekker snel te houden voor ons allemaal en de nodige filmpjes te kunnen hosten en die zijn niet gratis, verder werk ik er full-time aan, hoewel ik (!voor de duidelijkheid!) op geen manier een volledige salaris hebt of iets wat er op lijkt, en het wel degelijk doe omdat ik het leuk vind, kost dat bij elkaar toch geld. Nog 80 andere zaken die geld kosten, dan kom je op een bedrag dat je minimaal moet verdienen aan de site om draaiende te blijven. Lijdt dit af van de 'informatie' en de exclusieve artikelen (interviews, etc)...helaas wel. :'-(

Wat wij willen en wat onze plannen zijn, zijn momenteen niet te vertalen naar actie bij gebrek aan resources. Ik kan Jorrit wel aan één van de vele stomend hete en vette projecten zitten die ik hier heb liggen, maar hij gaat niet voor de kat zijn broek werken, dat zijn allemaal investeringen. Daarnaast zijn we short-staffed momenteel, wel degelijk mijn shuld, mensen krijgen na een paar jaar andere interesses, gaan 'echt' werk zoeken, andere hobby's krijgen, dat had ik moeten voorzien en een betere 'overlapping' van crew moeten regelen die elkaar ondersteunen. Een dergelijke rekruterings-campagnes zal dan ook binnen afzienbare tijd plaats vinden met de hoop de eventuele problemen daarmee te kampen op te lossen. (yay!) :)

Kan een special beter? Yap, kan! Is het nu op deze manier vormgegeven om de site te bekostigen met de beperkingen die we hebben? Ja! is het effectief om mensen kennis te laten maken met een game waar ze misschien nooit van gehoord hebben? Ja! Doen we alleen dikke triple A titels? Nope. Doen we alleen EA titels? We doen nauwelijks EA titels, ook al is dat natuurlijk een suffe maatstaaf om mee te meten, ik zou ze doen mits ik meer tijd had aandacht te besteden aan uitgevers om onze weken te vullen (het zijn vaak hele interessante games voor veel mensen). :)

Geven onze specials informatie? Yup. 3 pagina's aan hands-on preview, niet geschreven om de game te verkopen, maar puur en alleen hoe ik de game ervaren heb van de code die ik heb kunnen spelen. Is dat 'unieke content' in principe wel, uiteraard zijn we bezig met de review, maar goed, als die er is staat die daar in plaats van de hands-on.

Anyways, WIJ willen de site ook leuker, beter, sneller, gaver, flexers, uniekers, voller, etc maken! Helaas hebben we te maken met een paar feiten die ik hier boven noemde. Ik snap HEEEL goed, dat iets makkelijk lijkt vanaf de zijlijnen, maar we zijn gewoon (heel lang helaas) bezig onze draai te vinden en onze zaken te stroomlijnen. Is dat een leerproces? Sure is, voor mij anyways! :) Is het leuk? Yup. Is het soms niet leuk? Dubbel yup.

Hebben we vette shit in de pipline (mits we onze act FINALLY friggin' together krijgen komende maanden), we sure have.

Dudes, ik wil het echt helder hebben tussen elkaar dat wij hier op GEEN manier rijk zitten te worden van advertenties. We zijn (TE LANG) al bezig met het opbouwen van een werkende infrastructuur waarop wij onze websites kunnen bouwen, Jorrit is daar een essentieel onderdeel van, de redacteuren, en natuurlijk ik ook! Ik ben misschien wel een rare koter, niet iedereen vind me misschien aardig, om welke redenen dan ook, ik begrijp heel goed dat ik gek uit de hoek kan komen, maar zit geen gram slecht bij. Ik ben wel iemand met ideeen en de durf om ze uit te voeren, ondanks dat we nu praktisch qua site-ontwikkelingen stilstaan, betekend niet dat er geen nieuwe ontwikkelingen op het vuur staan.

Wat zijn onze beperkinen op dit moment en hoe gaan wij dit oplossen (en kunnen jullie EVT helpen)

- tekort aan mankracht, ambitie om meer reviews (vooral op tijd), previews, interviews en industrieartikelen af te leveren. Oplossing: meer mankracht (en een beetje medewerking van de uitgevers met opsturen van code etc, vrij simpel)

- 1 man full-time die redactie en everything else doet, niet genoeg, ambities om andere projecten van de grond te zetten, full/part-time coder nodig (geld om jorrit in te huren voor projecten, stabiele aantallen en meer advertenties nodig) en persoon voor overnemen functies zoals redactie of evenementen, graphics, community etc. ook voor verdere ontwikkelingen.

- Moderators/adminsdie met de komende regelwijzigingen op het forum uit de voeten kunnen en het forum een meer open, gezellige plek te maken waar niet iedereen bang hoeft te zijn om een thread te posten. (FORUM = discussie, vragen, antwoorden, informatie, community en plezier.) Schrikbewind-legacy zal voorbij zijn, op naar een open en gezellige community waar moderators net zoals jij en ik zijn, maar 'The Man' onverbiddelijk is als je de regels overtreed.

Dat was het wel eventjes, waar jullie momenteel bij kunnen helpen is vooral al de negativiteit die je voelt over dingen zoals banners en specials en weet ik wat allemaal vanuit ons perspectief te bekijken. Te begrijpen dat wij het wel degelijk voor de lol doen en hier echt niet zitten om op welke manier dan ook geen aandacht te geven aan de community. We kunnen echter niet alles tegelijk en moeten werken in de limitaties die we hebben.

Mensen die denken dat ze kunnen schrijven, interesse hebben in SPORTGAMES (fifa, madden, golf, voebal, etc.) en/of andere titels, gelijk proberen een nieuwsberichtje en review in elkaar te sleutelen en naar ons sturen! Alle ideetjes over hoe we XBW kunnen verbeteren in de betreffende thread zetten, etc. etc.

We lezen ALLES, we zien ALLES, we willen ALLES (liefst tegelijkertijd). We doen ons best, en het mag er zijn. Moet het inmiddels beter, ja, dat moet het en dat willen we en daar werken we aan. :)

Laatst bewerkt: 23 aug 2005
  20. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Amen

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina