1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Niets meer voorstellende featureweken

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door loode, 23 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loode

loode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een hele mooie, pittige lap tekst, Mirik/Kobold. Maar nog vat ie m'n punt niet echt. Om het nogmaals samen te vatten: ofwel maak je goede featureweken (ik heb zelf al aardig opgesomd wat er aan schort, en zelf zie je het ook), ofwel maak je ze niet. Ik vind het een beetje een non-excuus dat je dan zegt dat het zoveel werk is, te weinig man hebt en dat er in de grafische schil ook aardig wat tijd kruipt. Klinkt misschien wat bot, maar daar geef ik, en menig andere bezoekers, eigenlijk helemaal niets om.
    Ik vind het gewoon 'flauw' om met zoveel bombardie een 'special' op poten te zetten, die niets meer als voorgekookte lucht voorstelt.
    Nogmaals: dat je dan zegt dat je zoveel servers moet betalen, zo al zo weinig tijd hebt, en blablabla, verandert niets aan het feit dat je gewoon gebakken lucht verkoopt (aan uitgevers). Trouwens: in de tijd die je nodig had om die mooie lap tekst hier te typen, had je volgens mij ook wel een aardig deel van een mooie 187-relaterende tekst kunnen neerschrijven ;)

Het is in ieder geval al goed dat je het ziet, en hier wel toont dat je er wel degelijk werk van wilt maken.

't Is niet omdat een site groter en bekender wordt dat de kwaliteit achteruit moet gaan.

2. Knarf

Knarf X-Power.be

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het voor een groot deel met je eens hoor lode, maar dit vind ik nu toch wel een flauw argument, ook al is het niet (helemaal) serieus, hoor. Doet iemand de moeite om er uitgebreid op te antwoorden, misschien niet helemaal op jouw klacht, maar dat moet je dan niet zo af gaan breken. :eek:

Laatst bewerkt: 24 aug 2005
  3. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    We maken ze niet, we maken specials. Overigens schort er niets aan, uiteraard het kan altijd beter, daar hebben we niet persé jouw hulp voor nodig om dat te weten! :) Dat weten we al vanaf het moment dat we het concept uitvoerde en het voor het eerst zagen. Zoals ik al aangeef, we hebben zo veel ideeën en plannen voor aanpassingen, verbeteringen, toevoegingen, sommige van suggesties, maar ontelbare uit onze eigen breinpan. Heb je slimme ideetjes, laat ze komen! Maar je commentaar op de specials kan ik weinig mee omdat jij ons concept van de specials niet deelt, met het vergelijkt met iets wat het niet is. (wat niet slecht is, bedoel, daarom leg ik onze positie ook uit… :) )

Ik zeg nergens dat een special te veel werk is, ik schets een algemeen beeld van onze activiteiten, obstructies en intenties. Ben gewoon open aan het discussiëren wat wij doen, denken en mee bezig zijn. Specials krijgen mijn volle aandacht, en ik vind deze special er zeer vet uit ziet, lekker sfeertje, geeft de game goed weer. Als je niet mee eens bent, ja dat mag natuurlijk, in the eyes of the beholder! :)

Oh, welke ‘bombarie’ doel je nou precies op en hoe is de exposure van de vele bezoekers van onze website aan het spel voor de uitgever gebakken lucht, je insinueert dat banners of visuele reclame in welke vorm dan ook op een website gebakken lucht is? Hoe stel je voor dat we advertentie-inkomsten verkrijgen zonder dat gebruikers ergens te zien krijgen dat de titel bestaat, wil je dat uitgevers ons betalen voor artikelen? :)

Dat kun je doen, maar WIJ doen dat niet en zullen dat nooit doen. Onze artikelen worden geschreven zonder enige vorm van kunstmatige druk van uitgevers omdat er voor betaald wordt. Maar als een uitgever de graphics niet mooi vind, dan kan ik ze veranderen. Artikelen zou ik niet aanpassen behalve er fouten in staan, met uitleg.

Plus, je kunt banners slecht vinden, of andere ‘visuele reclame’, maar IK (persoonlijk) vind het op de manier die wij doen interessant en redelijk onobstructief in vergelijking met de mate van exposure. Het is een leuke afleiding is voor de bezoekers dat de layout veranderd, en ook kunnen ze intiem kennis kunnen maken met een spel door onze wel degelijk interessante en bijzonder diepgaande artikelen: http://archief.xboxworld.nl/article/570/ ) (show me another article with this much facts and clear explanation about this games gameplay and functions and if they are fun…)

Tja, jij bent geen uitgever en ik hoef niets aan jou te verkopen! Ik verkoop aan de uitgevers het product ‘de special’ dat is exposure, geen nutteloze artikelen over de ‘geschiedenis van medal of honor’ gecopypaste van de laatste keer een vorig jaar, of ‘de geschiedenis van de hip hop’ die niets met het spel te maken hebben.

Ik hoop dat je opgevallen is dat we een mega-uitgebreide (en goede) preview van het spel hebben, waarin je alles kunt lezen over het spel vanuit onze ervaringen. (niemand heeft hier voor betaald en stond al weken online voordat de special online kwam. We zijn uiteraard bezig aan de review die hem zal vervangen.

http://archief.xboxworld.nl/article/570/

Wederom, waardeer je inbreng, maar omdat jij dit topic opent en een ander beeld hebt van wat wij special noemen en vervolgens vergelijkt met een featureweek betekend niet dat we ‘opeens’ het licht gezien hebben. Wij zijn onze eigen beste criticus en ons uitermate bewust van wat er mist en goed gaat. Wij hebben een geweldige site waar we trots op zijn, we willen meer. Dat kost werk en resources die allemaal niet zo makkelijk vrij te maken zijn in onze situatie en met onze ambities. Over jouw situatie en ervaringen kan ik niet praten, als jij een mega-regelguru bent die nooit fouten maakt in je lezen en eventuele zaken, en alles direct goed doet, good on you! I envy you. :)

We werken er constant aan en zijn met veel dingen het eerste geweest en zullen met meer dingen het eerste zijn in die toekomst, daar ben ik trots op en die extra projecten zijn hopelijk vooral voor de gebruikers, bezoekers, maar ook voor ons en eventueel uitgevers interessant. Ik bedoel, ik kan ook wel mijn ‘werk’ in een bodemloze put gooien, omdat mensen dat leuk vinden om te zien, (artikel schrijven over geschiedenis van de hip-hop) maar liever bouw ik aan iets constructiefs en dat duurt nou eenmaal langer en daardoor zitten we nu in een stagnatie situatie wat betreft het uiterlijk en de functionaliteit van de site, maar heeft het uiteindelijk ook meer waarde. Vergeleken het korte genot van een zak met ‘werk’ in de put zien storten. :) Daar hebben bezoekers, wijzelf en als het effe kan uitgevers die ons moeten ondersteunen voordeel en lol bij.

Maar goed, we hebben een 187 gerelateerde tekst: http://archief.xboxworld.nl/article/570/
    Als je nog meer wensen of ideeën hebt met betrekking op jouw concept van een special of andere manieren van reclame, please let me know! :) (niet featureweek, daar hebben we niets mee te maken, die verkopen we niet, noemen we nergens…ieder zijn eigen ding)

4. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Naast dat een redelijk stomme opmerking is, pardon my french, :+ aangezien we een dikke (en toch aardig goede, I dare say) lap tekst van hier tot Tokyo hebben over het spel met alle 187 feiten, gameplay details en of het leuk is of niet.

http://archief.xboxworld.nl/article/570/

Kunnen we wel een interview gaan houden met die gozer (wat we gedaan hebben by the way) maar in die preview staat MEER informatie en feiten dan dat hij op mijn vragen antwoord gaf.

5. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Wat ik niet snap is wat nou precies het probleem is? Er is toch genoeg info over 178 op de mainpage, dat is een feit. Dat niet iedereen die lay-out mooi vind, tja... daar kan je niks aan doen. Smaken verschillen en wat de een mooi vindt vindt de ander lelijk... Je kan onmogelijk iets maken wat we allemaal mooi vinden.

Het enige wat ik aan te merken heb is dat er niet genoed 'nieuws' rondom games om. Bv wat je wel op teamxbox.com ziet. bijvoobeeld dat er een nieuwe unreal 4 engine in ontwikkeling is. Of over dat artikeltje over de 'nieuwe' specs van de 360 , die ik ook in de geruchten en feiten draad heb gepost. Of bv dat filmpje over de interface van de 360 die in Leipzig te zien was, waar jij (Mirik) ook was:) Nu weet ik ook dat je bij de PGR3 demonstratie was, en dan is mijn vraag of je daar geen beeldmateriaal van hebt. En ook van andere games die je daar hebt gespeeld...

Dat soort nieuws interreseert mij, en ik denk ook veel anderen, ook. Waar het mij dus ook om gaat is dat er eigenlijk ook artikelen/nieuws berichten 'rondom' de games(industrie) moeten komen:)

6. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Tja, wij hebben weer ander nieuws. De 'nieuwe' specs van de Xbox 360, ben ik niet van op de hoogte, als het geen officiele bron is posten we het niet, we gaan ammo geven aan speculatie en geruchten die mensen op een verkeerd been zetten. :)

Unreal 4 engine, heb het niet echt gevolgd, voor zo ver ik weet is er geen officiële bron met die informatie en is dat daarom wederom speculatie, naast dat het simpelweg te logisch is om waar te zijn. Maar goed, dat kan mijn persoonlijke mening zijn van 'Unreal 4'...Duhhh, nee, joh! Ze stoppen na Unreal 3 voor goed me het maken van engines ook al zitten we nog lang niet aan de limieten van de hardware en technologiëen! :+

Ik zal eens rondneuzen, laatste paar dagen erg druk, weinig tijd voor nieuws. Ik beloof niets, geen officiële bron, geen posty.

7. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
  8. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Links van TeamXbox zijn geen officiële bronnen. Als TeamXbox het post, maakt het het niet op magische wijze 'waar'. Als Microsft of Epic Games iets zelf zeggen, kijk daarmee kun je naar de bank. :)

Nope geen exclusieve footage, weet je hoe tijdsintensief het is video te bewerken? You don't wanna know. Plus ik had slechte plek, beeld is niet zo goed. Gotham mocht niet gefilmd worden. Ik zal wel artikelen schrijven over Gotham, Test Drive en Driver 4, etc.

9. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Als je nou leest wat er in staat :) dan zie je dat unreal engine 4 een FEIT is.

Maar het lijkt me wel leuk als je wat schrijft over PGr3, want daar kijk ik dus erg naar uit.

10. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mirik, ik denk niet dat we bedoelen dat de lay out slecht is, maar de kwaliteit van de specials, vergelijk deze special met de specials van pgr2, dan zie je een verschil van hier tot tokyo, natuurlijk is hier weer een lap tekst, dat waarderen we, maar de specials van nu halen het niet bij de specials van vroeger, misschien is het goed een special weer eens iets speciaals te maken, zodat je je kostbare tijd meer aan 1 ding kunt besteden, wat de kwaliteit weer ten goede komt, misschien 1 keer in de maand een special ofzow?
    En btw, die lay out is echt iets waar ik me niet aan stoor hoor, als ik kan zien welk spel het is met een leuk frontje ben ik al blij, maar de info is tegenwoordig wat karig vind ik persoonlijk, ik vind dat een special genoeg leesvoer moet hebben, minstens 3 artikelen (review niet meegerekend), zoals b ij de pgr2 waar jullie je fantasy ind. de vrije loop geven en multiplayer guides artikel gaf, en een artikel over kudos, auto's, en dan natuurlijk de review :), als je meer tijd aan 1 ding kan besteden worden de specials weer iets uitzonderlijk, en ik hoop dan ook natuurlijk dat jullie je fantasy blijven gebruiken, want jullie pgr2 special was ind. iets waar jullie je mee onderscheiden ten opzichte van anderen :)

11. Tha Divinity

Tha Divinity Multi-Playa Genius

Leuk Bevonden:
    7
    Hey ik heb all posts gelezen van deze draad en ik kan echt maar één ding zeggen. WAT EEN GEZEIK ALLEMAAL!!!! Ik bedoel natuurlijk mag je je persoonlijke mening geven en suggesties geven voor verbeteringen aan de site, maar aan de andere kant kan je moeilijk gaan EISEN dat de dingen hier anders moeten. En dat is het grote vershil hier, want X Kombat X deelt hier niet alleen zijn mening maar eist dat XBW of en super special moet maken of helemaal niet. Dat slaat gewoon helemaal nergens op. XBW is een gratis site die je kan bezoeken of niet, je betaald er niet voor zoals je bijvoorbleeld voor IGN wel moet betalen. Als ik naar de site kijk vind ik het een super site als je in je achterhoofd houdt dat hier maar 3 echte admins zijn die de boel draaiend houden, en ze verdienen heus geen 5000 Euri per maand om van te leven met deze site, dus een beetje respect voor de mensen die hier mee bezig zijn.

Kijk je mag wel zeiken over top baasen die 800.000 per jaar verdienen met...... vrijwel niets doen (zoals Nuon). Maar over een site die gratis is waar iemand puur aan werkt omdat het zijn hobby is en er niet een hele dikke boterham aan overhoud, daar kan je alleen maar respect voor hebben en je heel hard schamen dat je zo loopt te zeiken. Want ik denk dat als je naar de werk/geld verhouding kijkt dat jij het waarschijnlijk niet zo lang zou kunnen volhouden.

Nogmaals. Ik zeg niet dat je geen mening mag geven. Tuurlijk mag je zeggen dat je de laatste special niet geweldig vindt en dat het een stuk beter kan, maar X KOMBAT X jij gaat net over het lijntje van opbouwende kritiek naar pure afkrakerij door te zeggen dat XBW commercieel is en het alleen maar voor het geld doet etc etc. Iedereen moet geld verdienen, ik wil wel eens zien hoe lang jij van alleen lucht kan leven.

12. loode

loode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met bombardie bedoel ik het feit dat je moeilijk langs deze special kan. Hetgeen natuurlijk juist de bedoeling zou zijn ware het niet dat ik nog steeds van mening ben dat het een non-special is. Een special die niets brengt dan XBW in een ander jasje. Zelf heb je nu al een aantal keren naar die preview verwezen, 't is een mooie tekst trouwens, maar ook die overtuigt me niet echt. In mijn ogen is daar namelijk helemaal niets 'speciaals' aan. Ik vind het niet meer dan logisch dat als je als gamesite ergens een previewcode van toegestuurd krijgt, je er een preview van (probeert) te schrijven. 't Is kut natuurlijk als dat door wat dan ook (tijdsgebrek, gebrek aan mankracht, ...) niet lukt, maar ik vind dat dit (ook tegenover uitgevers e.d. toe) toch eerder uitzondering dan regel zou moeten zijn. En als je nu al met specials moet gaan komen om een preview online te gooien... (Beetje overdrijving ja, maar je snapt m'n punt wel hoop ik :))

Buiten de preview heb je alleen enkele plaatjes van een rondborstige (om maar niet diktietige te zeggen op een Nederlands forum) madam. Ik blijf erbij dat dit echt wel geen special waar is.

Een ander artikel staat hier (verwijder aub de URL niet, 't is nu maar om aan te tonen dat die er wel degelijk zijn).

Ik zeg zeker niet dat uw preview slecht, weinig diepgaand, of wat dan ook is. Ik zeg slechts dat een preview alleen (hoe goed dan ook) een beetje karige tekstsupport voorstelt bij een special/featureweek/hoejehetooknoemenwilt.

Voor niet dezelfde prijs als een featureweek?

Wat had je dan gedaan als je (toevallig, want zoveel (p)reviews verschijnen er nu ook weer niet op XBW - hoewel het hiermee de laatste tijd ook veel vlotter loopt) geen preview had? Een special gelanceerd met alleen dat een fotomodelletje? (Geen retorische vraag.)
    Neemt uiteraard niet weg dat ik met smart op de review wacht.

The best I could have hoped for, was dat jullie m'n inbreng toch al zouden waarderen. Beschouw me aub niet als een XBW-basher die liever kapot maakt dan repareert. 't Is niet omdat ik af en toe wat bot klink dat ik niet het beste voorheb met uw/jullie site hoor. Ik vond het - eerlijk is eerlijk - toen ik de special voor het eerst zag gewoonweg belachelijk dat zoiets een 'special' genoemd durft te worden. En dan steek ik m'n mening ook niet onder stoelen of banken, in de wetenschap dat we er beiden beter van worden.

Is wel waar ja, maar die stomme smiley stond er ook niet voor niets he :cool: (kijk, weer een :cool: )

Ik heb niet het idee dat ik hier inhoudelijk op hoef te reageren. Als je reeds alle repleys hebt doorgelezen, doe dat dan nog maar eens. Ik heb al meer dan eens gezegd dat een site niet alleen op lucht en goede wil kan draaien.

Tuurlijk is XBW commercieel. Hoe je wou ontkennen dat Mirik er geld mee verdient is me nog niet geheel duidelijk. Try me, of misschien ook niet.

In de tussentijd verwijs ik graag naar uw onderschrift:
    Een interressante discussie is alleen interressant wanneer de mensen die aan de discussie meedoen niet interressant proberen te doen.

13. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Ligt er maar aan wat je verstaat onder geld verdienen. Zoals ik al aangeef in mijn eerdere artikel, als jij het voorzien in mijn levensonderhoud (eten, drinken, huur, telefoon, internet) 'geld verdienen' vindt, ja dan wordt er inderdaad geld verdient. Als je probeert te insinueren dat mijn bankrekening steeds groter wordt, dan praat je uit je kont, dan weet jij meer dan ik. :)

Verder hebben we gewoon duidelijk een misverstand over wat een special is. Het is[h]geen[/i] featureweek, hoe vaak moet ik dat zeggen? Zo wordt het product niet verkocht, zo wordt het product niet voorgesteld aan de mensen op de website, dus dan kun je wel een featureweek verwachten, maar wij doen geen featureweken, wij doen specials. Kun je lang of kort over praten, maar een specials is ons product, niet dat van iemand anders, wij definieren dat in de ogen van de uitgevers, niet jij...

Dus als je bedoelt te zeggen: Jullie featureweken zijn slecht. Dan heb ik daar geen boodschap aan, die doen we ook niet! Als jij zegt onze special is slecht, zonder concept wat een special is, dan kan ik daar ook weinig mee, omdat je niet weet waat we er mee willen bewerkstelligen.

Als je vind dat er iets anders dan een special moeten komen op XBW (een featureweek bijvoorbeeld), then say so in plaats van de special af te kraken die precies zo uitgevoerd wordt als hij bedoeld is, hihi.

14. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Lol niveau daalt :p (raak helemaal in de war, feature specials, voor mij 1 pot nat :p )

15. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is misschien het probleem. Voor ons is het niet één pot nat. ;)

Featureweek: Simpele banner bovenaan site met graphics van het spel, elke dag nieuw artikel over het spel of over onderwerp terug te vinden in spel.

Special: Radicale verandering van sitelayout in de sfeer van het spel, toepasselijke artikelen, informatie, media en uiteindelijk review van spel.

16. Tha Divinity

Tha Divinity Multi-Playa Genius

Leuk Bevonden:
    7
    OMFG STFU!!!!!!!!!!!!

Jij verwijst mij naar m'n eigen sig. Über lol. Dan vraag ik me toch echt af wie hier nu interessant probeert te doen. Jij blijft een bepaald standpunt vasthouden waarvan de ondergrond aardig zwak van begint te worden. En daarnaast ben je nu alleen nog maar bezig met afkraken. X Kombat X de discussie heb je al verloren.

17. Ruud

Ruud Guest

Ghehe, krijg ik opnieuw acces, heeft iemand mijn taak hier afgepakt ;) :D

18. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wil maar 1 ding zeggen en dat is:

Tis wel een lekkere chick hoor !!!!!!!!
    Van mij mag de hele zooi volgegooid worden met dit soort vrouwtjes!!
    Hulde _o_ hehehe

19. marco007

marco007 Licence to kill

Leuk Bevonden:
    0
    bijna 23

20. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik snap niet waarom mensen over deze weken loopt te zeiken, zo kan XBW ons betalen (wat we downloaden enzo) en vaak komt er ook nog eens een prijsvraag (en als er iets is wat wij nederlanders graag is dat wel gratis spul).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina