Nieuw Rechts: Wat vind jij ervan?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DaNoS, 19 jan 2004.

1. DaNoS

DaNoS Geboren Held

Leuk Bevonden:
    0
    Standpunten van Nieuw Rechts:
    NieuwRechts is een snel groeiende politieke beweging, die opkomt voor de belangen van het Nederlandse volk en vecht voor behoud van de Nederlandse cultuur. Open communicatie is erg belangrijk; het politieke forum is in korte tijd uitgegroeid tot een met meer dan 1000 deelnemers. Onder leiding van Michiel Smit (ex-fractiesecretaris van Leefbaar Rotterdam) verenigen ex-LPF-ers, ex-VVD-ers en Nationalisten zich tot een brede rechtse volkspartij. NieuwRechts heeft diverse internationale contacten. In heel Nederland worden afdelingen opgericht en in 2006 zal in gemeenten worden meegedaan aan de gemeenteraadsverkiezingen.

Standpunten:

Verbetering koopkracht werkenden met lage inkomens

Wie kan werken, moet werken

Nationale trots stimuleren, door o.a. het verplicht zingen van volkslied op scholen, herinvoering van de dagsluiting op televisie en radio en meer aandacht voor de vaderlandse geschiedenis op scholen

Herinvoering gemeentepolitie

Recht op zelfverdediging en verdediging van have en goed

Referenda, gekozen korpschef van politie

Drugverslaafden afkicken onder narcose

Detachering van legeronderdelen bij politie

Communicatie van (semi-)overheid alleen in Nederlands

Totale sluiting grenzen voor economische asielzoekers, opvang in de regio van economische en politieke
    vluchtelingen

Intrekking Nederlanderschap criminelen met meerdere nationaliteiten

Aan banden leggen van gezinshereniging

Actieve remigratie, ‘gastarbeidersgeneratie’ met een premie als dank

Nationalisering Nederlandse Spoorwegen

Stop op gemeentelijke herindelingen

Stop op 'leerfabrieken' in onderwijs

Geen verdere soevereiniteitsafdracht

MIJN MENING:
    Nieuw Rechts heeft nauwe contacten met het Vlaams Blok uit het buurland België. Ook dit lijkt me weer een partij die de problemen bij de 'buitenlanders' probeert neer te leggen. Deze partij grijpt gebeurtenissen als het doodschieten van een conrector door een Marrokaan, aan als een promotiemiddel. Gezien hun standpunten ligt daar hun aandachtsveld. Ik ben van mening dat dit soort partijen gevaarlijk zijn voor de maatschappij. Nationalisme straalt van de standpunten af en er worden geen duidelijke problemen aangepakt. Het gevaar van zulke partijen is dat alles gemakkelijk kan worden afgeschoven aan andere bevolkingsgroepen dan het eigen 'Nederlandsche Volk', wat kan leiden tot rassenhaat. Schijnbaar hebben mensen toch niets geleerd van WOII...

Dit is mijn mening en ik wil graag weten hoe jullie over zulke partijen denken: Geef je mening over deze partij!

2. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Wat te serieus voor Green Mile ----> ASEL

3. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind deze pertij wel ver gaan, maar ik vindt nationalisme een goede zaak.
    dat van het volkslied vindt ik een goed plan, bijna niemand kent het volkslied.

ook ben ik van mening dat er wat aan buitenlanders gedaan moet worden.

er moet een percentage norm gevormd worden, ofzo.
    10% is te veel.

Wie kan werken, moet werken, kijk dat vindt ik nu nergens op slaan, het is niet altijd nodig, in gezinnen met (jonge) kinderen kunnen de ouders wel beide een baan hebben, maar het is niet onloisch dat 1 van beide niet werkt, dus vind ik neit dat ze dat kunnen verplichten

4. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    brengt een hoop goede en op waarheid beruste feiten met zich mee.
    maar blijft toch eerst zien en dan geloven bij mij,politiek is"ik stel jou een vraag,en jij geeft mij een ander antwoord".

enne........'t was een turk in den haag....geen marrokaan......niet generaliseren toch?

5. Reteppd

Reteppd even niet xboxen

Leuk Bevonden:
    1
    ik vind het belachelijk: Nationale trots stimuleren, door o.a. het verplicht zingen van volkslied op scholen, herinvoering van de dagsluiting op televisie en radio en meer aandacht voor de vaderlandse geschiedenis op scholen

wat heb je aan nationale trots? Ik vind het leuk als een Nederlander wereldkampioen wordt, het Wilhelmus ken ik (alleen het eerste couplet, maar da's toch genoeg?).

Wat voor zin heeft dit? Je kweekt er alleen maar ongenoegen mee, met als gevolg, misschien wel, netzoals in de VS (waar ook het volkslied wordt gezongen op scholen): Rassenrellen en wie zit daar nu op te wactten?

6. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    De inwoners van de V.S. zijn of geemigreerde europeanen/aziaten.
    of afstammelingen van de negerslaven.
    dat hebben wij hier niet, dus dat van die rellen slaat nergens op

Laatst bewerkt: 19 jan 2004
  7. DaNoS

DaNoS Geboren Held

Leuk Bevonden:
    0
    Ok mijn fout, maar zo wordt er binnen de partij niet gedacht. Het gaat erom dat het geen 'echte' Nederlander was. Daar wordt dus gegeneraliseerd. Eerlijk gezegd had ik ook niet gedacht dat de moordenaar van Pim Fortuyn een 'echte' Nederlander was toen ik het eerste nieuws hoorde.

8. DaNoS

DaNoS Geboren Held

Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben toch ook geemigreede bevolkingsgroepen?
    Waarom zouden er geen rassenrellen kunnen ontstaan?
    Waar verschillende bevolkingsgroepen zijn kan in mijn ogen altijd haat ontstaan...

9. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    de weg die door de huidige partijen is ingeslagen......is daar dan wel over nagedacht???
    de eerst volgende keer dat er weer gestemd kan worden.......weet ik niet of dit soort bassie en adriaan kandidaten uberhaupt mijn stem waardig zijn.

laat zo'n nieuwe partij eerst maar eens los om dan te kijken wat ze kunnen inbrengen in deze geweldige samenleving.
    niet meteen denken dat er weer een type janmaat aan het stuur van deze partij draait.

10. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Deze partij heeft een hoop interessante standpunten waar een hoop mensen voorstander van zijn. Waar ik alleen bang voor ben is dat deze partij omslaat in een soort NVU (Nationale VolksUnie) en dat ze dan binnen de kortste keren met anti-semitische leuzen komen en begonnen te schreeuwen over het derde rijk etc..

@ Masterchief, die zin van wie kan werken, moet werken slaat natuurlijk niet op gezinnen met kleine kinderen waarvan 1 vd. twee werkt want die kunnen prima voor zichzelf zorgen.
    Het gaat erom dat er momenteel mensen zijn die niet gaan werken omdat hun uitkering hoger (of net zo hoog) is als wanneer zij zouden gaan werken en daarom zitten ze liever thuis op hun luie reet.
    Maar verder ben ik voor bijna alle punten die daar staan wel voorstander.

11. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Ik niet, bijv. dat volkslied gebeuren. Ik vind dus absoluut niet (!!) dat je dat verplicht mag stellen. Trouwens, ze doen net alsof dat 1 van de grootste toonbeeld is van het Nederlander zijn... |:-

12. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Definieer 'echte Nederlander' eens! Wat is dat in godsnaam? Is mijn broer die in de VS woont een 'echte nederlander'? Is een persoon met een nederlandse paspoort maar ook met turkse ouders een 'echte nederlander'? Is een allochtoon die bijdraagt aan de nederlandse economie een 'echte nederlander' omdat hij klussen doet die autochtonen niet willen doen (smerig werk als in kassen werken, schoonmaken, etc.).

Leg het me eens uit, want ik snap je niet

13. DaNoS

DaNoS Geboren Held

Leuk Bevonden:
    0
    Een echte Nederlander is in hun ogen een Nederlander die hetzelfde is als zijzelf... Iemand die dezelfde gedachten heeft en in ieder geval geen buitenlander of illegaal is.

Makkelijk antwoord te geven op de vraag Wie is een echte nederlander:
    Broer: JA (roots in Nederland)
    Turk: NEE (als een turk nationalistisch is zal hij voor Turkije kiezen)
    Allochtoon: NEE (Nationalistisch t.o.v. land v. herkomst)

En ik ken genoeg autochtonen die 'minder' werk doen, dus daar is niets mee gezegd...

14. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij begrijp jij perfect wat mensen met een 'echte nederlander' bedoelen..... (roots in nederland, dus)

verder kan ik me in de meeste standpunten van de partij wel vinden, volkslied zingen....liever niet eigenlijk, en dagsluiting van tv....wtf moet ik me daarbij voorstellen???

15. azzkickr

azzkickr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    <Offtopic>nationaliteit wordt bepaald door de afkomst van je ouders. Dus zijn de meeste "allochtonen" een echte allochtoon omdat de 2e generatie net aangebroken is. Dus veel hebben ouders die uit een ander land komen. Zijn je ouders "tweelandig" mag je zelf kiezen.< Offtopic><Ontopic> Ik denk dat het een goede stap is dat deze partij opgericht wordt. We praten hier over een volksvertegenwoordiging , en WIJ bepalen dus wie of wat dat inhoud. Leeft dit in de maatschapij? een veel strengere wetgeving t.o.v. allochtonen? Ik dacht het wel. Zoals de commissie blok al opmerkte vanmorgen, en we hebben het hier over zeer geleerde mensen: De integratie van allochtonen is totaal mislukt!. En ik weet zeker dat dit gevoel zeker leeft onder de Nederlandse bevolking. En politiek is nogmaals de stem van het volk, dus ik denk dat deze partij , mits zij zich wat genuanceerder opstellen dan NVU of Vlaams Blok zeer hoge ogen zouden kunnen gooien bij verkiezingen. Ik vind het begin iig hoopgevend.

/edit Dagafsluiting: nederlandse vlag op tv terwijl het volkslied gespeeld wordt

Laatst bewerkt: 19 jan 2004
  16. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    We zijn het er met z'n allen over eens dat er te veel economische vluchtelingen ons land binnenkomen. Opzich is dat ook weer geen probleem. Het probleem is dat velen moeite hebben om zich aan te passen, en dus gewoon zijn/haar cultuur meeneemt naar Nederland. En dát is nou hetgeen waar ik tegen ben. Hierdoor ontstaat veel agressie, ruzie's etc.

Dat moet dus opgelost worden, hoe? Het kan mijn geen hol schelen. Als de allochtonen* het niet op willen lossen (lees: aanpassen), waarom zouden wij het dan niet mogen doen via rechtse wegen?

* Hiermee bedoel ik natuurlijk niet alle allochtonen. Er zijn er een hoop die het goed doen..., maar helaas ook een hoop die zich niet aan willen passen.

17. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind deze politieke party echt onzin, nou doe ik al niet aan politiek wegens geloofsovertuiging en ik denk eerlijk gezegt niet dat de wereldse regeringen een eind kunnen maken aan de grote maatschappelijke problemen, dan nog niet eens gesproken over de kleine maatschappelijke problemen.
    De politieke partijen van dit moment hebben een grote mond en doen eigenlijk niets aan wat er eigenlijk nodig is, Laat ze eens iets doen aan die absurde wetgeving van bijv. bedrijven, je kan bijna niet eens meer een bedrijf beginnen zonder regels en ditjes en datjes, een loodgieter zit meer achter zijn bureau dan dingen te maken.
    En dan inbrekers en dieven, ik werkte laatst in de albert heyn, ik zei tegen de manager dat er iemand stal, die had ik een tijdje op het oog, en die nam dus wat mee zonder ervoor te betalen, me mnager zei, "ja je mag niets doen, je moet hem vragen of hij wat gestolen heb en als je het zeker weet informeren we de politie".
    Wat is dit voor onzin!!!!!! als iemand wat jat moet je hem in de boeien kunnen slaan en als hij wat doet hem een paar fikse klappen geven, maar nee dan krijg JIJ een Claim aan je broek terwijl de dief vrijuit gaat!!!
    Als er bij je in huis ingebroken wordt mag jij de inbreker 1 klap uit zelfverdedeging geven, als je doorgaat kan hij je aanklagen voor geweldmisdrijf?!!!!!
    Is hij niet op juo land om te jatten, dan hoor je hem inelkaar te mogen stampen!!!!!!
    De nederlandse wet is gewoon te gecompliceerd, en maakt voor alles uitzonderingen en ditjes en datjes, waarom denk je anders dat nederland zo in trek is voor misdadigers!

Nee, geef mij maar de oude Israelische wetten die in het wetgeving stonden van god waar het oog om oog, tand om tand ging. Hakt iemand jou hand af, mag je dat ook bij hem doen, doodt je iemand, doodtstraf, steel je, mag elke bewoner van het land bij jou stelen. Dat schiet tenminste op!! En natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar voor de meeste misdrijven zou dit goed werken, dan weet je als dief ook meteen wat je te wachten staat.

18. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    En hoever moeten we daarvoor terug? Moet diegene iemand zijn die je familienaam heeft bedacht (richting 1800 of eerder dus) en toentertijd al in Nederland woonde?

Of mag het een emigrant zijn uit de 19e eeuw of is 3e generatie gastarbeider goed?

WTF is dat een 'echte Nederlander'?

@azzkicker wat een aparte mengeling van meningen in jouw bericht. Comissie blok spreekt juist over Nederlanders in jouw constructie. Nederlanders van allochtone afkomst als ik het begrijp. Dus niet allochtonen (zuiver geredeneerd naar jouw dogma). Daarbij kan je moeilijk pretenderen dat we het hier over een erg slimme groep mensen hebben in deze groep. Neem het gebakkelij van de heer Lasraak als voorbeeld.

@Biscuitje Nee ook niet iedereen is die mening toegedaan. Sinds een aantal jaren is het totaal aantal vluchtelingen drastisch afgenomen, incluis de economische. Integratie problematiek is dus ook meer van toepassing op mensen die in Nederland wonen (en het staatsburgerschap hebben, mi dus Nederlanders).

Mi dan ook geen partij om op te stemmen dan nieuw rechts. Vooral gericht op de onderbuik, zelfs met imo gevaarlijke militairistische neigingen (militairen detacheren in het politiecorps, je reinste bruine hemden als ik dat lees). Wel vind ik dat we in een democratie leven, dus zolang het officiële standpunt niet is deze opheffen, mogen ze wat mij aangaan bestaan.

19. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    sommige punten zijn goed van deze partij, maar zoals het volkslied zingen vind ik toch wat te overdreven,

20. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Aan de ene kant vind ik dat nationaliseren een top idee, want zo kunnen de allochtonen in ons land nòg beter ingeburgerd worden, in feite, het zal de nederlanders en buitenlanders (die in ons land wonen) beter bij elkaar brengen. Maar aan de andere kant vind ik niet dat je elke dag, net zoals in amerika, trots moet zweren aan de vlag en alle 11 coumpletten van het Wilhemus uit je kop hebben geleerd. De regel "Wie kan werken, moet werken" is bullshit, als je bijv. een loterij ofzo hebt gewonnen en zo kan stoppen met werken, moet een mens ook de vrijheid hebben om dus dan ook te stoppen met werken.

Deel Deze Pagina