1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe beleid slaat de plank mis

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Centurion, 8 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat je snapt wat ik bedoel, er zijn ook genoeg andere manieren naast importeren GOW ligt al lang ergens in een pakhuis te wachten.

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Foto gedoe achterwege laten dan? Alles wat ook maar ruikt naar illegale meuk wordt dan direct bestraft met een OW en een 2e keer een ban.

Men hoeft niet langer bewijs te leveren. Kan geheel vrijwillig dus. Geen bewijs, dan blijft de OW of ban staan. Dan nemen we gewoon het zekere voor het onzekere.

Wij nemen niet langer de moeite om door te vragen, maar pakken het direct aan. Wanneer iemand de OW of ban onterecht vindt, kan hij/zij zelf de moeite nemen het tegendeel te bewijzen.

3. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Mwa, ik kon er wel om lachen.
    Wel grappig om te zien dat sommige mensen direct bovenop de kast zitten. :cool:

4. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    OW als men er voor uitkomt dat de game illegaal is ja (Zie Tr@m$ :lol: ) Voor de rest kunnen jullie net als voor de instelling van deze regel toch niets zeggen over de echtheid van de games van members. What's next; discussie over de echtheid van de gemaakte foto.. Kan echt niet.

5. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap het wel van XBW ... maar ik snap het ook van de mensen op XBW...

6. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    sinds waneer is het downloaden van software/games iligaal?:x
    loop de wetboeken maar door het is legaal voor eigen gebruik _0/

Laatst bewerkt: 8 nov 2006
  7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Vraag maar aan stichting BREIN

Verder ben je hier te gast en moet je je aan bepaalde huisregels houden. Doe je dat niet dan ben je hier niet welkom

8. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    :lol:

Prachtig. Haha, jij bent echt leuk.

9. haantje

Leuk Bevonden:
    1
    Nou er zit een kern van waarheid in... weet niet precies hoe het zit.
    Een film mag je geloof ik wel downloaden 24 uur op je schijf hebben zoiets was het...:9

Over het algemeen is software nog strafbaarder.
    Weet in ieder geval dat het strafbaar is er meer dan 3 in je bezit te hebben met hoes etc. 31a van de auteurswet

10. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Nieuw beleid?
    Dit is al jaren het beleid, het was ook het beleid met Halo 2 en Oblivion. Ik geef toe dat de aankondigingstitel verwarring zaait, maar deze regel is er al sinds de 'Darkwing' tijd, in mijn ogen hele goede regel. :)

11. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Nee, zo zit het niet geheel. Het downloaden van illegale software/games is illegaal en strafbaar. Er wordt alleen een soort van gedoogbeleid toegepast. Bij een inval (waarvoor dan ook) zal Justitie jou niet vervolgen als jij alleen een illegale kopie van bijvoorbeeld GoW in huis hebt, of in het geval van Fardo een illegale versie van de nieuwe CD van Jan Smit. Wanneer jij thuis tientallen illegalen films of games hebt liggen zal Justitie je daarvoor vervolgen. Komen ze voor de wietplanten die je thuis hebt en ze vinden tientallen DVD's en games liggen dan wordt je daar dus ook voor vervolgt.

12. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha.. zou ze als ik jou was zelf eens lezen!

Als je de software zelf in huis hebt mag je kopien bezitten, maar wat is dan het nut? Reserve misschien voor als je disc stuk gaat.

13. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Klopt, heb hem destijds ook gehandhaafd, alleen niet zo radicaal als momenteel het geval is. In dit opzicht worden de teugels onnodig hard aangetrokken, terwijl het in mijn ogen juist versoepeld zou kunnen worden.

Neem als voorbeeld het beleid van GoT, het grootste forum op het gebied van hard- en software. Daar geldt de policy dat er niet expliciet over warez mag worden gepraat. Dat wil zeggen: topics als "hoe bouw ik mijn xbox om" of "waar kan ik dit spel downloaden" worden niet toegestaan - en compleet terecht. Dat er over een spel wordt gepraat waarvan de herkomst niet kan worden vastgesteld, dat maakt geen ene reet uit, of het nu wel of niet gedownload is. Dit simpele, maar doeltreffende beleid zou hier ook beter toegepast moeten worden.

Want waarom zou de bewijslast bij de bezoeker van de website moeten liggen? Feitelijk gezien is dat onzin. Iemand heeft dat spel, waar ie hem vandaan heeft is voor een partij als xbw volstrekt irrelevant. Het is niet aan xbw om de integriteit van de bezoeker in twijfel te trekken, en al helemaal niet om die persoon vervolgens te eisen met bewijs op tafel te komen.

En dit zeg ik niet om illegaal downloaden goed te praten, want daar gaat het in deze discussie niet over. Het gaat er om dat het niet de taak is van xbw om daar op toe te zien.

Het beleid van GoT vat dit heel mooi samen in één zin:

Zo zou xbw het ook moeten zien. Kortom: minder krampachtig modereren in deze kwestie.

14. haantje

Leuk Bevonden:
    1
    mm ik weet niet precies hoe het zit.
    Maar jij mag volgens de wet 3 gepirateerde films bij je dragen (op Schiphol als reiziger iig) evenals 3 namaak stukskleding (art 337 wvsr)

Dit is wettelijk bepaald, geen gedoog beleid.

15. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Darkwing heeft hier een punt.
    Minder krampachtig modereren zou misschien wel het beste zijn, we hebben het er ook al over in het modhok, en in mijn ogen zouden we misschien best het beleid van GoT over kunnen nemen.

16. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Mee eens.

17. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Alsjeblieft niet weer de discussie of het illegaal is of niet. Xbw wil niet met warez geassocieerd worden dus mag er hier niet over worden gepraat. Dat is geheel terecht en staat ook niet ter discussie. Het gaat er hier om dat er foto's van games moeten worden gepost als bewijsmateriaal, en dat gaat te ver.

//edit:

Hulde _O_

18. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ok,

We gaan het één en ander even aanpassen. :)
    Foto's zijn vanaf nu leuk om een ander de ogen mee uit te steken, maar niet noodzakelijk om te bewijzen dat je een legale versie hebt. Eerlijk gezegd kan me dat niet schelen, zolang je het maar niet op het forum bespreekt.

19. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Darkwing the negotiator :cool:

20. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Mooi, want ik vroeg me toch echt even af of dit serieus was. GoT beleid is inderdaad erg duidelijk en lijkt volgens mij ook op het beleid wat voor deze regel werd gehanteerd.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina