1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe computer kopen, wie wat waar?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Tco, 15 mrt 2006.

1. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar dat is dan ook ver buiten zijn budget. Een AMD 64 3200+, een gigabyte RAM, en een x800pro/xt, of een 6800GT, zo'n pc kan hedendaagse games nog hartstikke goed aan! Mijn vrienden hebben beiden zo'n pc, en een van de twee trekt Battlefield 2 op high, met zo'n 50-80fps, zeer netjes

2. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou graag een review zien waarin een Pentium zijn AMD Athlon 64 equivalent verslaat. Voor de rest ben ik het wel met je eens, ook met Pentiums kan prima gegamed worden, het is alleen over het algemeen wat minder dan met Athlons. ;)

3. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Equivalent, dat woord zocht ik. Ik meen dat ik laatst wat las op tweakers.net, het was weliswaar oud nieuws. Maar dat was inderdaad niet mijn punt. Pentium of AMD, geen wereld van verschil. Toch ben ik een AMD voorstander:)

4. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een p4 3.0, asus 6800 128mb, 2x 512mb ddr 400 2x 256mb ddr 400 (1,5gb!! dual channel!!) en ik kan hier echt prima mee gamen...

over het algemeen is een athlon toch wel iets beter op het game gebied, maar aangezien ik ook veel programma's zoals photoshop en indesign gebruik heb ik voor een p4 gekozen. voorlopig is deze pc nog goed genoeg dus ik hou hem nog wel 1 a 2 jaar.. daarna zie ik wel weer.

dat is niet meer dan normaal hoor.. ik kon zelf F.E.A.R. en C.O.D. 2 met mijn vorige videokaart (radeon 9800pro) 1024x768 op medium + 2xAA draaien en zonder AA zelfs met een aantal opties op high.. nu draai ik alles op high met een resolutie van 1280 x 1024.

Laatst bewerkt: 16 mrt 2006
  5. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    Iemand nog tips voor een 'budget'pc van rond de 400 a 500 euro (zonder monitor)?

Ik heb een zware voorkeur voor een zwarte kast

6. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tuurlijk kan je daar prima mee gamen, je haalt alleen misschien 5 FPS minder en het laden duurt 3 seconde langer ofzo.

7. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waar wil je hem voor gebruiken? voor 500 euro kan je echt wel een leuke pc vinden verwacht ik..

8. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    Vooral voor internetten, voor school dus tekstverwerken en excel, af en toe misschien fotootje bewerken en af en toe een spelletje spelen (hoeft niet perse nieuwste te zijn, als die spellen uit 2005 maar draait).

9. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Zelf samen stellen is zowieso het beste wat je kan doen. Ik weet niet wat je budget is? Maar als je tussen de 1500-2000 ervoor over hebt zou ik voor de tweakers.net best buy high end game pc gaan. Dit is geen merk maar een community die regelmatig guides maken met wat je het beste kan aanschaffen op welk gebied, een gebied wat aansluit bij jouw wensen is de high end game pc. In de guide staan dus gewoon onderdelen, deze kan je dan aanschaffen en zelf bouwen of bij eerder genoemde winkels configureren en laten bouwen. Ook staan er alternatieven, je hoeft natuurlijk niet alles precies zo te nemen, maar je hebt in iedergeval een soort richtlijn.

http://tweakers.net/reviews/613/4 Zie daar

http://tweakers.net/reviews/613/2 Kijk eens aan. Zwarte kast, zonder monitor ongeveer 500euro. Spellen uit 2005 voor 500euro wordt wel lastig denk ik. Zeker spellen als F.E.A.R en AoEIII

10. MegaHerz

MegaHerz Vitesse Arnhem 1

Leuk Bevonden:
    0
    niet al te hoog budget. Zal ik toch voor iig 2gb ram gaan das toch wel een must zoals met fear en zo. en gewoon sli 2x videokaart 2x 6600 GT en processor 3800+ ofzo das een redelijke pc voor redelijke prijs denk ik die allemaal goed moet kunnen.

11. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geen 6600GT in SLI doen hoor, da's echt wel een beetje zonde van je geld. Kun je beter een 7900GT kopen, dat ding is veel sneller dan een 6600GT in SLI. Heb je voor 350 euro betere prestaties dan een 6600GT in SLI.

12. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    CoD2 in directx7 ja;)

FEAR draaide inderdaad ook goed op mijn 9800 pro, mijn 6600GT verschilt op het gebied van FEAR nauwelijks. Ik kon gewoon alles op medium, 4xAA, 1024*768, zag er gewoon goed uit:)

Maar ik bedoel te zeggen dat je met een x800xt gewoon alles echt goed kan draaien, een 6800gt ook.

Slechte aanrader. In een review las ik dat de 6800GT bijna altijd 2*6600GT voorbijgaat. Koop gewoon een 6800GS/GT(moeilijker te verkrijgen), en 2gb ram is niet nuttig. Voorlopig niet. Wacht daar nog even mee. En verder, een 3800+ is ok.

Of, zoals hierboven gezegd, alsje geld over hebt, een 7900GT(moeilijk te verkrijgen)

Laatst bewerkt: 17 mrt 2006
  13. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    cod 2 draaide gewoon op directx 9b geloof ik hoor..

je moet gewoon een beetje kijken wat je aankan met je budget.. je kan altijd nog een andere videokaart kopen dus ik zou altijd meer aandacht geven aan de basis van de pc (voeding, moederboard, processor) een 6600gt heb je voor 120 euro en dan kan je nog even doorsparen voor een 7 serie kaart b.v.

14. MegaHerz

MegaHerz Vitesse Arnhem 1

Leuk Bevonden:
    0
    2gb niet nuttig ??? battlefield 2 wordt zelf aangeraden dat te hebben. en wat de 6600 GT betreft als je die 2x doet is altijd nog goedkoper dan een 7800 GT maar nu die 6800GS er is moet ik toegeven das zker wel een goede keuze dan.

15. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Een 7800GT kost om en nabij 300 euro, twee keer een 6600GT is misschien €270 enzo. Je kan echt veel beter een enkele 7800GT kopen.

16. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    2GB is inderdaad niet nuttig. Battlefield 2 loopt op zn hoogst, bij mijn vriend, met 1GB, perfect.

Je bedoelt DirectX 9.0C, en daarin liep CoD2 met mijn 9800 pro zeer slecht, op 1024*768 met alles op high had ik zo'n 5-10fps, alles op medium misschien 15, en op 800*600 met alles op medium 20-30fps, niet/zeer slecht speelbaar dus

Laatst bewerkt: 17 mrt 2006
  17. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk is 2 gb wel nuttig. Je wilt je toch ook voorbereiden op de toekomst. Nu heb je het niet perse nodig met BF2, maar misschien is dit met een volgend spel wel een vereiste. Je kan 't beter wel nemen dan niet is mijn mening. Tenzij je nu minder geld wil uitgeven en later nog een keer upgraden, maarja dat wordt niet aangegeven.

18. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik draaide hem toch echt met 9.0c en dat liep gewoon erg goed, nooit framedrops o.i.d. ik heb met mijn 9800pro cod2 helemaal zonder problemen uitgespeeld.

19. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Behalve als je alles op low-medium hebt, geloof ik je niet, een vriend van me met een 9800 pro heeft ook dikke lag in dx9.0c, en in single player is dit alleen maar erger(door alle bots/explosies/alles) wat moet worden berekend)

@Danger

Nee, als je later 2Gb wil, dan koop je gewoon die extra gig. Werkgeheugen is iets wat je altijd kan uitbreiden, een processor gaat lastiger omdat daar steeds nieuewe sockets voor komen

20. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je me post gelezen?

Deel Deze Pagina