1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe computer kopen, wie wat waar?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Tco, 15 mrt 2006.

1. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Als ik straks thuis ben, dan zal ik je laten zien hoe COD² op een 9600 Pro draait !

/Edit

Ik heb FRAPS gebruikt. (dit gebruikte ik omdat dit standaart aanstaat voor me LCD op me G15 keyboard)

Call of Duty 2 ......

op een.....

Alle settings staan op High, de settings van me kaart staan op 16 x anisotrophic filtering en 6 x anti aliasing. Dit alles op een reso van 1152x864 En het draaide soepeltjes :)

En volgens mij is de 9800 Pro toch écht wel beter als deze kaart. Dus als deze kaart de game aankan met deze settings, dan moet de 9800 het al helemaal kunnen denk ik zo...

Laatst bewerkt: 20 mrt 2006
  2. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is directx7... en verder zie ik geen framerate ...

Ziet er leuk uit, maar ik vind 21.5 frames/seconde erg laggy, verder is AA uit=kartelig. En CoD2 is in directx9 gewoon te zwaar voor de ati 9*** serie!

Laatst bewerkt: 21 mrt 2006
  3. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het zijn 46,5 fps... en ik vind het nou niet echt kartelig al zeg ik het zelf..

maar ontopic:

nvidia heeft nu ook een 7600gt kaartje! dat lijkt me wel wat, een goede prijs (ongeveer 150 euro) en waarschijnlijk ook goede resultaten!

4. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0

Ik zou toch wat bijleggen en de 7900GT halen, dan kan je veel langer vooruit!

5. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Hoe kan jij dat ruiken ? ik heb zelf die settinges gemaakt, en de screen gemaakt ... Dus ik weet zelf écht wel dat die game écht niet te zwaar is voor een 9600, laat staan een 9800. Je hebt het bewijs in mijn post kunnen vinden. De fps staan links bovenin.

6. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb ook een 9800 pro en draai mijn COD2 ruim boven normaal.

7. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Dat bedoel ik :)

Ik speel sinds 3 weken op een 6800GT, maar daarvoor áltijd op een 9600 en een 9800 Pro. De allernieuwste games draaiden allemaal perfect op deze kaarten, dus zelfs op de 9600.

Dit draaide bij mij op AGP en een P4 3,40 Ghz en 4 GB RAM geheugen :)

TheProf82, nu eindelijk overtuigt dat die "oude" kaarten de nieuwere games aankan ?

8. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er ook een 9600 inzitten en ik draai cod2 ook prima op normal, hogere settigs eigenlijk nog nooit geprobeerd(!)

9. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben blij dat er meer mensen zijn die cod met een 9*** kaart draaien! werkt gewoon goed en ziet er goed uit!

10. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    @ theprof82, ik denk dat je alles op je graka aanrekent, maar vergeet niet dat de rest van je hardware( proc, geheugen) niet geweldig is, en dat maakt denk toch net het verschil;)

11. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Haha

P4 3,40 Ghz + 4 x 1 GB RAM (pc 3200 DDR2) en een 6800 GT/2TD

vs.

AMD Athlon XP 2600+ @ 1.92 ghz + 2x 512 mb ddr333 ram en een 6600 GT

Waar draait cod beter ? O-)

12. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Niet zó veel.

13. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Als je een 6800GT hebt, maar een pentium MMX met 256 MB, dan draait ie echt niet lekker hoor :+.

Btw, ik draai COD2 op normal @ 9600XT 256 mb, draait redelijk, af en toe bij veel intens gezooi even een happering, maar niet storend oid.

14. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Hmmm erg leuk dat gelul maar ff een directe vraag stellen, wat is een goede pc/processor/videokaart waarmee ik nog wel een paar jaar vooruit kan, en hoogstens 1250-1500 kost geliefst inc monitor :p.
    Misschien weet iemand iets toevallig :).

15. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Op die eerste natuurlijk. Heb ik ooit ontkend dat op een 6800GT CoD2 niet goed loopt. Op zo'n systeem loopt ie super. Maar op welk systeem dan ook, van mijn part met een FX57, 8GB ram, als er als grafische kaart een 9*** serie inzit, loopt ie niet soepel in directx9. Misschien nog net op een 9800XT, maar een 9800 pro niet, en een 9600pro? LOL, dat is reinste bullshit.

Leer lezen, ik zeg niet dat CoD2 niet werkt op die pc's. Speel je in 'directx7' mode, wat je in het graphics menu kan instellen, dan loopt het prima, ook op high, met anti aliasing zelfs. Maar met directx9 wordt het zoveel zwaarder dat dat niet soepel loopt. Je hoeft het niet te geloven hoor, maar dan hou je alleen je zelf voor de gek. En iemand uit gaan lachen door zijn lage(re) systeemeisen is nogal triest...

En nog even over die screenshot. Dat ziet er acceptabel uit, maar dat is dus GEEN directx9.

Dit is directx9:

Je ziet het aan de glans. Het geweer weerspiegeld licht, en alles ziet er een stuk mooier uit. Vergelijk dit met de screen bovenaan deze pagina, en je ziet dat dat geen directx9 is.

En ga niet zeggen dat je, in tegenstelling tot dit plaatje, alles op medium-high had ipv very high, want zelfs op low zie je in directx9 weerspiegelingen van het licht, en bumpmapping.

Nee! Want als de allernieuwste games perfect draaien op die kaarten(wat echt bullshit is, fear op medium, zonder shadows, liep al niet helemaal lekker op mn 9800 pro), wat is dan het nut volgens jou van kaarten van 500 euro als je met een 9600 kaartje perfect kan gamen? En ga niet zeggen dat jouw 4GB(totale overkill) ram het werk op zich neemt, of je nou 1 of 4 gig hebt, met een 9600 maakt het niet veel uit! Op die screenshot is tevens te zien, aan de wazige textures, dat je de textures niet al te hoog hebt staan. Verder is 26 fps nogal laggy, als je in vuurgevechten komt daalt dit vast naar 20 ofzo, vind ik zelf niet goed spelen.

Ik vind het zo jammer dat mensen gaan beweren dat games perfect draaien op hun systeem, terwijl dat gewoon ONMOGELIJK is. Ik zeg niet dat mijn systeem CoD2/FEAR/enz. zo goed draait, maar ik ben ten minste eerlijk. Op direct9, 1024*768, textures op high, geen anti aliasing, en extr a features zoals shadows/dynamic lights uit, loopt ie redelijk in Multiplayer. In Single player loopt het als kak. In directx7, alles op zn hoogst, 1280*768, nooit onder de 40fps(singleplayer) en 50fps(multiplayer).

Ik ben wel duidelijk genoeg lijkt me.

Tuurlijk, echter zal het DDR333 RAM niet zoveel schelen. En zoals ik al zei, videokaart is verreweg het belangrijkst!

Zo ziet CoD2 er bij mij dus uit, en zoals je ziet is de framerate zonder enige vuurgevecht al enigzins laag(32), zal veel lager worden als je in een vuurgevecht zit(20-30)

16. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Mooie reactie :) Lees het zo even door, ga nu ff CoD² zo instellen dat ie soepeltjes loopt op DX9 :+

Kijken hoe "laag" in me settinges moet zetten om het vloeiend te krijgen.

17. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Succes ermee, maar met een 9600pro geef ik je niet veel hoop. Een 6800GT trekt CoD2 erg goed op directx9!

Vergeet geen screens:)

18. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ik ga zo ook eens kijken wat de mogelijkheden zijn op mijn laptop.. en daarna op mijn desktop vergelijken. ff die fps meter aan zetten en dan vergelijken met jullie.

19. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik zal dan zo even een screen posten met Dx9, alles op z'n hoogst (+ reso 1280 x 1024) en dit ook met Dx7.0

En beide, maar dan lage settings

Weet niet of het me vandaag nog gaat lukken, want ik ben ook druk met school :'-(

20. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Met je 9600 pro?

Deel Deze Pagina