1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe computer kopen, wie wat waar?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Tco, 15 mrt 2006.

1. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nog even over de 9800pro.... ik weet niet of je het weet maar de 9800pro is een directx 9 kaart dus waarom zou je het dan niet gebruiken? ik heb op mijn 9800pro altijd directX 9 gebruikt en ook bij Cod2, dat werkt gewoon heel goed. Ik begrijp niet zo goed waarom je dat niet wilt geloven?? je zegt ook dat een 9800XT het wel kan maar een 9800pro niet... er zit echt zo weinig verschil tussen die kaarten!

als het bij jou niet gewerkt heeft dan ligt dat toch echt aan je instellingen of aan je systeem..

mijn broer (die nu mijn 9800pro heeft) had eerst een 9500pro en speelde daar hl2 mee (werkte ook erg goed) omdat hij volgende maand Oblivion wilde gaan kopen maar niet echt zeker was of zijn gpu het aankon wilde hij mijn 9800pro wel hebben. Volgende maand heeft hij dus oblivion en dan zullen we zien hoe goed die kaart wel niet is, ik kan je verzekeren dat hij oblivion heel aardig zal kunnen spelen.

Ontopic:

Voor dat bedrag wat jij wilt uitgeven kan je echt een hele goede pc vinden! nogmaals bij tweakers.net in de best buy guides hebben ze het volgende systeem samengesteld: http://tweakers.net/reviews/613/3 niet alles wat ze hierbij doen heb je nodig (zoals een tv-kaart, andere cpu koeler, diskette station, usb stick, luidsprekers) er zit zelfs een 19" monitor bij! ik denk dat je voor dit systeem zo'n 1000 euro kwijt bent zonder die extra's en met monitor! van het geld dat je dan over hebt zou je dus i.p.v. de 66oogt (die erbij zit) een 6800gs o.i.d. kunnen nemen.

Laatst bewerkt: 22 mrt 2006
  2. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Heb gister met mijn laptop even cod 2 getest, en net ook battlefield 2.
    Cod 2 liep rond de 25 fps, en in hevige gevechten rond de 20.
    Dit is met alles op hoog, en resolutie op 1280 bij 800.
    Ik weet niet of dit met direct x 9.0c is, want ik kan niks selecteren daar.
    Ik zal straks eens kijken hoe dit op mijn desktop loopt.

Battlefield 2 liep ook lekker, 1280 bij 800, en alles op medium en zo rond de 65 fps.

3. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat is met directx 9, kan niet anders want elke hedendaagse pc (videokaart) gebruikt enkel nog maar dx 9... voor alle nieuwe spellen heb je dat ook nodig. als je niks veranderd hebt aan je Directx instellingen (zoals ik) dan draai je gewoon dx9.

alle ati kaarten sinds de 9500 gebruiken directx 9.

4. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    whaha, sorry hoor, maar jij maakt echt domme opmerkingen. De Geforce 6200 turbocache is ook Directx9, en no way dat die CoD2 trekt. Nee, een 9600pro met alles op high en 1280*1024 is met 25fps ONMOGELIJK, de screenshot van sparkle gaf 26 fps, en dat was overduidelijk dx7. Je kan het instellen in het spel zelf.

De 9800XT kan het iets beter trekken dan een 9800 pro, maar allebei slecht. Andere vriend van me heeft een 9800XT, en daar lagt CoD2 ook.

Sparkle, maar maar eens een screenshotje, want dat zie ik dan toevallig weer niet, ondanks je die wel zou sturen.

En call of duty 2 is een STUK zwaarder dan Half life 2, ook een jaar ouder. Dus ga die twee niet vergelijken. CoD2 gebruikt in DX9 mode gewoon zo veel shit dat dat onmogelijk is op een 9600 pro, ook op een 9800 pro, luister nou eens!

5. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    sorry, dubbelpost

6. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Heb het zojuist ook even op mijn desktop getest( zie sig voor specs) en het is onmogelijk om COD 2 in DX 9 te draaien op een 9600 Pro. Had zelf zo rond de 25 fps, en in zware gevechten rond de 20.
    Dan staat alles op high, en AA op 2x en AF aan, en een resolutie van 1280 bij 1024.
    NFS MW ging al beter, zo rond de 55 FPS met 1280 bij 1024 en level of detail op 2 van de 4 streepjes.
    Battlefield liep al helemaal lekker, dit is een stuk minder zwaar dan cod 2, maar als je dan AA inschakeld, dan is het een heel stuk zwaarder.

7. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ten eerste vergelijk ik hl2 niet met cod2 ik wilde alleen maar zeggen dat een 9500pro hl2 goed draait en dus zou je denken dat een 9800pro (veel beter dan een 9500pro) cod2 goed moeten kunnen draaien..

ik zeg het nog 1 keer en desnoods mag je een keer komen kijken, ik heb cod 2 helemaal uitgespeeld met mijn 9800pro instellingen medium en enkele high, verder 1024 X 768 en AA uit ook weet ik 100% zeker dat ik directX 9 gebruikt heb! cod2 draait gewoon heel erg goed op MIJN systeem met een 9800pro! dat hoeft dus niet te betekenen dat het bij jou wel goed draait want iedere pc is anders!

8. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Heb net even een screenshot gemaakt, de screen is erg donker, ik weet niet hoe dat komt.

Zoals je ziet, 17 fps. Stel je voor wat er gebeurt als je aan het vechten bent, dan daalt het tot zo'n 10 fps. En omdat Singleplayer ZWAARDER is dan multiplayer, zal dit NOG minder zijn.

De screenshot van MCsparkle van vorige pagina was overduidelijk Directx7, en dan beweert hij dat hij in directx9 iets minder frames haalt, tevens alles op high, en 1280*1024?

(p.s., screen is ALLES op zn hoogst, textures op extra, rook op hoogst, shadows, dynamic lights, 4xAA, 1280*768)

Dat betekent dus dat je ongeveer 1.5 keer zoveel frames/second als ik heb, terwijl de 6600GT zo'n 2x sneller is.

Conclusie: Jouw processor(3.4ghz) en je 4GB ram(totaal nutteloos, helemaal met zo'n systeem) zorgen ervoor dat je pc bijna 2x zo goed presteert dan mijne. Oordeel: Bullshit.

Ik had het eigenlijk meer tegen Sparkle. Hij beweert dat CoD2 op een veel langzamere 9600Pro, op 1280*1024, alles op high, directx9 soepel loopt...en dat is onzin. 1024*768, medium-high settings, geen AA enzo, is mogelijk, met een magere fps van rond de 30.

Is dit in directx9?

Je kan het zien achter 'reference method preference'. Deze staat normaal op Auto, maar je kan het veranderen. In directx9 is CoD2 gewoon zeer zwaar.

9. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, weer dubbelpost. Ik weet niet wat ik verkeerd doe!

10. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik wel! je post dubbel! ;)

11. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Het komt omdat ik zoveel met de back knop zit te kloten|:-

12. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ja hij staat inderdaad op auto, maar met dx 9 aan haal ik net zo veel FPS als op auto, dus ik neem aan dat hij standaard ook op dx9 stond!

13. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ theprof82: waarom heb jij eigenlijk ddr333 geheugen en geen 400?

mooie systeempjes trouwen allemaal! vooral hoosie zijn notebook ziet er goed uit!

14. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    tja daar betaal je ook voor, maar gamen kan je er ook zeker op, en dat is zeker een pluspunt!

Jou pc ziet er ook erg strak uit trouwens;)

15. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmm ja ik ben eigenlijk alweer stiekem voor een upgrade aan het kijken, deze is alweer dik 2 jaar oud.... zo'n athlon 64 X2 lijkt me wel wat :) + ander moederbord en pci videokaart! maar ik zal nog even moeten sparen..

16. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    ik zat er ook al aan te denken.. ga denk ik een 7900GT kopen, en dan later nog een dual core processor.

17. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jij heb natuurlijk al een pci moederbord... dat scheelt een hoop!

18. TheProf82

Leuk Bevonden:
    0
    Allemaal idd mooie systeempjes. Ben over mijn eigen wel tevreden. Owja, ik heb ddr333 ram omdat ik alles samen 2e hands(behalve harde schijf, voeding, videokaart) samen kocht, en dit zat er bij. En DDR400 ram is niet echt voordelig kwa snelheid, tenzij je een AMD64 hebt, dan is het zeer handig(kan je fsb hoger)

En ook ik ga upgraden, eind van de zomervakantie, denk aan iets als een

AMD X2 4400+
    2 GB ram (ddr400)
    7900GT
    250GB HD
    DVD brander
    Voeding(400 watt, goed merk)
    Standaard, ruime case
    ------------------------------ +
    1000 euro

(nu nog wat duurder, augustus is alles wat goedkoper)

En dan hoop ik daar weer een jaar zeer goed mee te kunnen gamen(alles op high*) )

19. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Wat zouden jullie http://tweakers.net/reviews/613/3 hierin gooien om hem ietsmeer gamepc en wat minder multimedia te maken?

stick en cardreader kan er natuurlijk uit, kaart kan iets duurder, tv kaart tja, en dat geheugen, alleen welke processor/moederbord sind dat dual natuurlijk wel een goed moederbord nodig heeft vooral als ik later upgrade weer.

20. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    dit is een goeie gaming pc, plus 19 inch scherm. voor 1100 euro, dat zit wel goed toch? klik hier

Deel Deze Pagina