1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe console: Phantom?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Hi..., 20 jan 2003.

1. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    als dat zo is dan zal ie waarschijnlijk pas in 2005 in de winkels liggen ( als het geen hoax is iig natuurlijk he )

2. PeaCock

PeaCock Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    die site rulez. Maar ze hebben ook beta testers nodig, ik ga geloven...

3. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Klopt, ik keek pas in deze thread(/die website) toen ik dat bericht had gepost :):):mad:

4. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Benieuwd wat Shriko d'r over zegt na dit *kuch* onomstotelijke bewijs.:) Enneh Shriko, hoe kom je d'r eigenlijk bij dat het nep is??

5. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    zal ik jullie es wat zeggen IK GELOOF ER ALLEMAAL GEEN ENE FUCK VAN...
    eerst zien dan geloven :p

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

als het echt geen hoax is schrijf ik me in als betatester ... en begin ik een site genaamd .... www.phantomworld.nl :cool:

7. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik geloof gewoon nog steeds dat het een hoax is totdat het tegendeel is bewezen. En met bewezen bedoel ik harde bewijzen en niet een mailtje of een doekje over een doosje :eek:

8. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    pcies zei ik net ook al ;):)

9. Richi3

Richi3 The Jiggy

Leuk Bevonden:
    0
    wel flashy site hoor..en je kan je inschrijven voor de beta-testing?
    riight..nou weet ik het nie meer..8)

10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Als het geen hoax is, dan ben ik benieuwd hoe ze de marketing gaan aanpakken (als ze er te minste geld voor hebben).

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    hmmm .. ik heb ook al enkele meldingen gezien op enkele game sites... laat deze machine maar komen ... ik denk nog steeds dat het een hoax is ... Ik ben echt niet van plan om www.phantomworld.nl op te zetten :{

de specs

WTF! geen dvd speler???

12. JanKost

JanKost Console Freak!

Leuk Bevonden:
    1
    Als ik die specificaties zie, dan zou je denken dat het een nieuw type pc is, met windows xp en dergelijke. Welke console heeft nou windows XP erop?? (en waarom zou Microsoft een licentie daarvoor uitgeven, is toch alleen maar concurrentie voor de xbox??)

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    nog een vaag stukje ...

echt een hoax dus

14. aggie

aggie Overloper

Leuk Bevonden:
    1
    http://www.ugexpo.com/exhib.html

Infinium labs staat er wel bij, is het niet heel vaag als het dan nog een hoax is. dit zijn de bedrijven die meedoen

Auravision
    Clickteam
    EB Games
    Eidos Interactive
    Gateway TelNet
    Infinium Labs
    Oakley Labs
    Seven Jeans
    World Cyber Games

Waarom zouden ze een site registreren, betatesters zoeken (een plaatsje@ the Ultimate Gamers Expo is volgens mij ook niet free). Als dit een hoax is dan is het bedacht door een hele fanatieke nerd met veel $$$ want het gaat zeker bakken met geld kosten.

15. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
  16. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat het geen hoax is, volgens mij is hij wel in ontwikkeling alleen zal het nooit wat worden.

17. Weasel

Weasel The Punisher

Leuk Bevonden:
    0
    dat ding is gewoon nep
    stond in de PU, die moet je altijd geloven :{
    naah deze keer hebben ze vast gelijk :+

18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Toen Infinium Labs begin dit jaar haar nieuwe gameconsole, de Phantom, aangekondigde, waren er maar weinig gamers onder de indruk. Hoe zou een onbekend bedrijf immers door kunnen breken op de consolemarkt waar drie giganten elkaar aftroeven met enorme prijsdalingen en promotiecampagnes? De Phantom is echter geen gewone gameconsole maar baseert zich op een uniek concept.

De Phantom een console noemen is eigenlijk niet de goede benaming. Van binnen is de Phantom namelijk gewoon een PC met een 2 Ghz processor welke draait op WindowsXP. Wat ontbreekt is echter een CD-Rom drive of een andere gleuf om games door naar binnen te stoppen. Games haal je namelijk binnen via de breedbandconnectie van het aparaat.

Tegen betaling kan je namelijk volledige games binnen halen welke dan op de harde schijf opgeslagen zullen worden. De prijzen van deze games zouden een stuk lager moeten liggen dan die van normale PC games zoals deze in de winkels liggen. De harde schijf is echter gecodeerd en het is dus niet mogelijk om de data hiervan af te halen.

De voordelen van de Phantom tenopzichte van normaal PC en Consolegamen zit hem in de prijs. Doordat de games niet in een doos gestopt hoeven te worden en naar de winkels hoeven te worden verscheept, kunnen ze veel goedkoper aangeboden worden. Daarnaast gaat een veel groter deel van het betaalde bedrag naar de ontwikkelaars zelf. Ook biedt de Phantom de mogelijkheid voor onbekende ontwikkelaars, welke geen uitgever kunnen vinden, om hun games aan te bieden.

Hier tegenover staat wel dat de Phantom een maandelijkse bijdrage vereist eer je contact kan maken met de server van Infinium Labs waar de games zich bevinden. Er zullen echter ook een groot aantal probeerversies klaar staan welke je na het betalen van deze bijdrage gratis binnen kan halen.

Een ander voordeel van de Phantom is dat ontwikkelaars geen moeite hoeven te doen hun game naar de console te porten. Het aparaat draait immers op WindowsXP en elke PC game zal er dus op kunnen draaien. Ook zou het aanzienlijk makkelijk moeten zijn bestaande consolegames naar de Phantom te porten. Deze games hoeven dan niet tegelijktijdig ook op de gewone PC te verschijnen.

De Phantom zelf zou zo'n 400 dollar moeten gaan kosten en zal uitgerust zijn met een muis, toetsenbord en een controller. Wanneer het publiek warm loopt voor de Phantom zou het nog best wel eens een goed concept van game distributie kunnen gaan zijn, al lijkt het erop dat een snelle internetverbinding wel een vereiste gaat zijn. Lees het hele artikel bij NewsForge.

bron: www.gamer.nl

19. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    kijk eens op www.gamers.nl daar staat ook een heel stuk over the phantom

20. Chupacabra

Chupacabra Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ook al is het nep het is ze toch gelukt om overal in de media te komen (als dat hun doel is natuurlijk)

Lijkt me wel vet als ze opeens wel bestaan en de wereld veroveren op games gebied.

Soort pinky and the brain. ;)

Deel Deze Pagina