Nieuwe games te groot voor DVD9 formaat.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door B1gSmurf, 15 aug 2007.

1. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Singleplayer op een DVD
    Multiplayer op de andere....

S.I.M.P.E.L.

Het zal nog lang niet nodig zijn als ik zo kijk naar wat voor games er allemaal uit gaan komen dit jaar en in 2008, mocht het multidisk worden dan is het een klein beetje jammer... €200,- besparen of af en toe van disk wisselen... Sja...

Kan dit topic trouwens niet beter in het VS geplaatst worden....??
    Deze discussie is daar al zovaak besproken..... :)

2. TheGodfather

TheGodfather Guest

Als dat zo was dan hadden ze ook nooit over hoeven te stappen op dvd9 of zelfs helemaal niet op dvd hadden ze makkelijk op cdtje kunnen drukken. Er komt een tijd dat Blu-ray of HD-dvd nodig is. En als Bioshock op 1 dvdtje past moet je nagaan wat er allemaal op een Blu-ray schijfje past.

3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    214
    Ik zeg: Zet het op een HD-DVD. Dan ga ik op water en brood leven totdat ik een HD-DVD speler thuis heb staan. Gelukkig ben ik pas 15 en betalen mijn ouders het eten en dus zou ik zo een HD-DVD speler halen. En zeker als GTA4 erop zou uitkomen.

4. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Lol, die opmerking is echt te droog:9

Er zal vast wel een tijd komen dat HD-DVD/Blu-ray nodig is, maar ik denk dat dat nog wel even gaat duren. Misschien voor de grotere games wel. Of als ze nu een oblivion gaan maken met Bioshock graphics.

5. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Als het zo zou zijn zou MS toch wel de duurste oplossing voor de consument zoeken zodat hun er weer van profiteren de 360 wordt steeds meer een flop in mijn ogen (dan heb ik het over de hardware zelf en niet de games) dvdspelers die games/dvds bekrassen, 1 op de 3 consoles die verot gaat en nu zouden de games weer niet gaan passen op dvds lekker aparat hoor nadat die van mij vorige week na auto update kapot is gegaan ga ik ook zeker voor de ps3 sparen daar heb ik nog geen slechte verhalen over gehoord behalve de prijs

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het DVD9 formaat is groot genoeg .. Tegen het eind van deze generatie heeft iedereen snel internet en bestaan de games uit content download... of gaming on demand

Tevens is er een verschil tussen Sony en Microsoft

Sony is goed in Hardware

Microsoft in Software.

Games is Software

7. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    maar niet alle games worden door microsoft gemaakt. in ieder geval vind ik de games op de 360 gewoon leuker. meer mp aanbod, minder rpg's, meer fps's.

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nee, maar microsoft levert wel de support en de tools ... Dat is het probleem met Sony ... ze leveren goede hardware, maar hun handleidingen zijn in het japans ... tegen het eind van deze generatie zullen de meeste games gewoon op 1 DVD9 uit komen ... slechts een enkele op meerdere dit komt door de CGI filmpjes ...

9. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het DVD9 formaat is opzich niet groot genoeg, RAGE ( IDtech5 ) komt op 2 dvd's en 1 bluray. En Blue Dragon komt 3 dvd's. Dat is opzich natuurlijk niet heel erg, discs wisselen deed ik al met de Final Fantasy's op Playstation 1. Zolang het maar niet in GTA's of Crackdowns komt waarbij ik in een keer van de ene kant van de wereld naar de andere kant wil kunnen gaan.

Dan zal het wel heel vervelend worden.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Whehehehe, HelT _O_

Verder maak ik me er geen seconde druk om. De hierboven geposte fps van 96 kB heb ik al eens gespeeld en was zeker niet verkeerd! Als ze dat in 96 kB krijgen dan kan een dvd9 ook nog wel even mee.

Snap trouwens niet waarom Blue Dragon op drie komt en Mass effect op 1 past? :confused:

11. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Echt waar joh? En ik maar denken =( Wat denk je dat het beschrijven van al die dvd's over een hele oplage kost. En dan X2.

Crap, het gaat om het beschrijven van die disc, komt dat schijfje nog bij. Als Blueray straks een beetje op gang komt worden die kosten vanzelf laag.

Nog veel meer crap, HD-DVD verschilt net zoveel van een normale dvd als een Blueray disc dat doet. Misschien is de naam bijna hetzelfde ja.

Komt bij, de lijst van electronica en media giganten die Blueray techniek (gaan) gebruiken is vele malen groter dan de bedrijven die HD-DVD gebruiken.

Blueray:

Sony / Sony Pictures Audio & Video Equipment
    Dell Computer Hardware
    Hitachi Electronic Equipment
    Hewlett-Packard Company Diversified Computer Systems
    Panasonic (Matsushita) Electronics
    Pioneer Electronic Equipment
    Philips Electronic Equipment
    Samsung Electronics
    Metro-Goldwyn-Mayer Inc. (MGM) Move Production, Theaters
    The Walt Disney Co. Entertainment - Diversified
    Warner Bros./New Line Cinema

HD-DVD

Toshiba Electronics
    NEC Electronics
    Paramount Pictures
    (Viacom) Entertainment
    Warner Bros./New Line Cinema

En natuurlijk M$.

Doet er ook verder niet toe, het is gewoon achterlijk dat ze zich toch wel op hun achterhoofd zijn gaan krabben en toen een losse HD speler uit hebben gebracht. En daar kunnen geen games op gedraaid worden.
    Games worden een keer groter dan 4.5 GB

Laatst bewerkt: 15 aug 2007
  12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ehm dit is geen HD DVD versus Blu ray ... dus ik heb wat off-topic discussie weg gehaald

Dus beperk de discussie tot of games ooit groter worden dan het DVD formaat

@Kevf .. blue dragon bevalt veel CGI films ...

13. Magixz

Magixz Give me some fun

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn al vaker spllen emt 2 disc uitgekomen dus daar maak ik me geen zorgen om, als je verder in het spel bent vraagd de console zef naar cd2, dan haal je cd 1 eruit en stop je cd2 ergewoon in en je kunt verder gamen voor mij geen probleem.

14. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja mara als je dat bij gta ofzo moet doen, dan is het wel klote

15. GJV6000

GJV6000 Guest

Hier ben ik het totaal niet mee eens.
    Dus als ze gaming on demand doen kunnen mensen zonder internet niet het volledige spel spelen. Dan zullen veel toch voor een andere console kiezen. En gedownloade zooi kun je niet meer via marktplaats verkopen. Dus nee ik denk dat Sony heel verstandig is geweest met de keuze van Blu-ray. Maar in de toekomst zal het allemaal vanzelf duidelijk worden. GAmes is software daar heb je gelijk in maar zonder goeie hardware ook geen goeie software. En zo goed in M$ ook weer niet in software kijk maar naar windows wat een /Mod let op je taal gebruik programma.

16. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Langzamerhand wordt gewoon duidelijk dat Sony een veel langere termijnvisie heeft gehad bij het ontwikkelen van de ps3.
    MS niet en dat heeft verder niets te maken met beter software ofzo, meer met de manier waarop je naar je klanten kijkt.

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik geloof er eerlijk gezegd weinig van. Games worden niet veel groter dan het DVD formaat hoor. Dat zeggen trouwens ook de analysten. Tevens zijn de compressie technieken veel beter geworden. Maar we zullen zien hoeveel games uiteindelijk op meerdere discs uit komen. Ik vermoed minder dan 1%

/Mod Off-topic reactie verwijderd: vragen via pm

18. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sony heeft inderdaad een lange termijn visie. En dat dat loont hebben ze bewezen met de PS2. Die heeft wel lang mee gedraait. Maar niet omwille van zijn superieure machine, maar omdat er zo imens veel verkocht zijn. En die hebben ze ook uitgebracht zonder directe concurentie wat veel van zijn succes verklaarde. De PS3 heeft nu veel meer concurentie en zal daarom naar mijn mening niet zo groot worden als de PS2. Wel weeral offtopic.

Nu, ondertussen hebben we al bijna 2 jaar die 360 en mogen niet klagen over de games, en we hebben nog de mooiste vooruitzichten. Hij zal dus 2,5 jaar meedraaien zonder onder te moeten doen tegen de PS3 omwille van hun DVD formaat. Maar dan komt de PS3 met hun ontzettend straffe games ...

De vergelijking met de pc is niet slecht omdat je geen 2,5 jaar de nieuwste games speelt zonder een upgrade. Dus als we willen stijgen, moeten er misschien upgrades komen zoals een grotere HDD, maar die zal tegen dan toch geen 180 euro meer kosten? En als dit de levensduur van onze console kan verlengen mogen ze dat van mij doen, maar ik snap dat niet iedereen dat ziet zitten.

Ik vind dat we eigenlijk niet mogen klagen over het aanbod en de kwaliteit van de games. Ik kijk persoonlijk het hardst uit naar fable 2 en ik denk dat iedereen nog wel mooie uitzichten heeft met een 360.

19. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Andy01,

Als je wilt kun je de HD DVD vs Blu-ray discussie in deze thread voortzetten. :) Gezien 't onderwerp van deze thread kan ik me voorstellen dat de HD DVD/Blu-ray discussie hier enigszins aan de orde komt. Echter, hier gaat 't meer over games op een DVD9 of op een Blu-ray Disc.

20. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is waar, maar voorlopig hebben we toch nog dual layer DVD van 8.5 GB :)

Deel Deze Pagina