Nieuwe games te groot voor DVD9 formaat.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door B1gSmurf, 15 aug 2007.

1. Beunaas

Beunaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0

ik geloof niet dat tegen het einde van deze generatie het internet sneller is geworden. Is dit gissen of is het echt waarschijnlijk ?
    en het dvd 9 vormaat lijk mij inderdaat gewoon groot genoeg.
    het is alleen wel zo dat je een prachtige game krijgt als alles in evenwicht is en alles zo veel mogelijk word verdeeld over de hardware, dus ook over de informatie die binnenkomt in de 360. als je minder informatie hebt om door te geven, dan moet je meer rekenkracht hebben. dus lijkt mij zelfs voor de volgende generatie DVD 9. ook voldoende:)
    (natuurlijk gebeurd dat niet omdat meer informatie doorstroom ook weer meer verschillende rekenprocessen in een keer betekend en daar lenen de volgende generatie consoles zich denk ik uitstekend voor.) (( einde van dit lange bericht vol leesvoer)):)

2. Magneto 360

Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    waarom zou dan nu in NL overal glasvezelworden neergelegd? snelheden tot 100 Mbit....:thumbs:

3. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die liggen bijna overal, maar worden enkel voor de grote afstanden gebruikt. Vanaf een verdeelpost wordt er meestal afgetapt met UTP of coax kabels. Als men die gaat vervangen door glasvezel zitten we goed. Maar dit is nog dure technologie en hun snelheid wordt sterk beperkt door hun verbindingen. Hier treed altijd veel verlies op. Zonder die moeilijke verbindingen zou men zelfs een 1 GBps kunnen krijgen. Stel u voor wat men daar dan niet mee zou kunnen doen... Maar dat zal volgens mij nog wel lang duren.

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Inderdaad, het internet zal tegen de volgende generatie nog niet klaar zijn voor "gaming on demand". Misschien dat iets zal worden voor de generatie er na... who knows.

Iedereen ligt hier wel te roepen dat compressie de oplossing is, maar jullie vergeten precies dat een betere compressie een langere decompressie vereist en dus langere laadtijden... dat is toch ook iets waar veel gamers niet goed tegen kunnen (en als minpunten worden gebruikt in reviews).

Er zal een punt komen waarop er zo veel gecompresseed moet worden dat de laadtijden gewoon te lang worden en de ontwikkelaars dus liever gaan kiezen voor wat content achter wegen te lagen (en later verkopen via de marketplace :+). Hoe dichter we bij het einde van de 360 komen, hoe duidelijker en pijnlijker dat zal worden.

Ik denk trouwens dat door het gebruik van (tegen dan zeker) het kleine DVD-9 formaat, de 360 ook aan een snelle dood zal sterven. Nou niet zo snel als de eerste Xbox, maar ook niet zo "traag" als de PS2 (en PS3 ).

5. Speurneus

Speurneus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    PS3 is nog niet een een jaar uit hoe kan je dat nu al weten.

Denk niet dat de 360 een vroege dood gaat sterven Microsoft doet het nu beter dan met de xbox.

6. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je vergeet dat een betere compressie moet zorgen voor kleinere bestanden. Deze bestanden zijn natuurlijk sneller gelezen van disc dan een grotere variant. De leessnelheid van de disc is echter zwakte schakel, niet de CPU! Dat is ook de voornaamste reden waarom zoveel PS3 games (al dan niet verplicht) geinstalleerd kunnen worden op de HDD.

Het een en ander wordt zelfs genoemd in een xbox 360 presentatie van Microsoft:
    http://download.microsoft.com/download/5/b/e/5bec52bd-8f96-4137-a2ab-df6c7a2580b9/coding_for_multiple_cores.ppt

Je zou dus prima 1 thread kunnen gebruiken voor het inlezen, uitpakken en verwerken van data in real-time, data streaming dus.

7. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Afgaande op de Blu-ray gok ik dat de PS3 een langer leven zal hebben dan de 360 naast de next-gen consoles.

@ MacDennis: Tuurlijk gaat dat nu nog gaan, maar wat als de decompressie gewoon te zwaar wordt om het nog allemaal te streamen zonder een grote performance impact op de games? Dat punt zal ooit komen en het punt dat de laadtijden dan gewoon te lang worden zal ook ooit komen.

Als je in die voorstelling gaat zien, zie je al dat PGR3 en Kameo al 2 threads gebruikten. Natuurlijk konden ze dat omdat ze de volledige CPU kracht niet nodig hadden en misschien dat het wel mogelijk is om heel de cyclus in een thread te doen, maar ik denk niet dat dat prettig programmeren is en dat het de algemene performance ook wat naar beneden haalt. Maar goed, only time will time... .

Laatst bewerkt: 16 aug 2007
  8. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij gaat dit geen problemen opleveren. Iedereen heeft het hier trouwens over de duur/de graphics van een spel die grote ruimte innemen, dit hangt echter van veel meer dingen af. Morrowind op de Xbox1, te vergelijken met Oblivion (qua generatie dan), kon je inpakken tot 700 MB... Volgens velen het grootste spel van de oude XBox, GTA:confused:A was ook slechts 2+ GB... Het verschil qua ruimte tussen PC en Xbox zal niet veel uitmaken.

Ik zou het logisch vinden als de core pakketten uit de verkoop gaan, en de 20GB schijven een flinke pricedrop zouden krijgen. Met de komst van die 120GB HD zit dat er wel aan te komen. Producers kunnen er dan vanuit gaan dat mensen een HD hebben, en kan er meer content geïnstalleerd worden op de HD.

9. abruzzese

abruzzese abruzzese

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat Microsoft zich met de Xbox 360 moeten aanpassen aan de BluRay-Disc , dus die console,s wat ze nu produceren zijn zeker niet toekomstgericht.
    Kijk maar naar het verleden hoe snel het ging met de discettes naar CD naar DVD en nu dan BluRay-Disc.
    Sony is nu eenmaal veel slimmer in het hardware ontwikkelen want deze console is over 2 jaar echt wel bereid voor de nextgen games terwijl de Xbox 360 maar steeds maar nieuwe console,s moet produceren , zoals Xbox 360 core / premium / elite / en ga zo maar door.
    Ik stap misschien volgend jaar toch maar over naar een Playstation 3 , en gelukkig heb ik nog geen Xbox 360 gekocht .

10. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar de gameplay ervaring en de video/audio is tussen deze consoles toch hetzelfde? Zolang dat blijft gelden zie ik het probleem van 'nieuwe' modellen niet.

Wat men hier ook vergeet is dat een Blu Ray disc developers de mogelijkheid geeft om alle lokale versies van een spel op 1 schijf te plaatsen, dit heeft natuurlijk een positief effect op de productie kosten! Kijk bijvoorbeeld naar Heavenly Sword, alleen de audio neemt al 10GB in beslag. Ze zeggen er echter niet bij hoe hoog de bitrate is, wat we wel weten is dat de audio in 11 (!) talen aanwezig zal zijn, ja dan gaat het hard. Volgens mij was dit zelfs een vereiste van Sony, dat de games ook geschikt zijn voor de lokale markten wat betreft audio, dialogen, teksten etc.

Wat men ook niet moet vergeten is dat er nu al Blu Ray games zijn waarbij de data meerdere malen op de disc aanwezig is. Reden? Verhogen van de leessnelheid. Ook wordt er nu al gebruik gemaakt van 'dummy' data om bepaalde data op een zo gunstig mogelijke lokatie op de disc te plaatsen. Blu Ray is nu eenmaal een relatief traag medium in de PS3. Dit soort trucjes die nu al toegepast worden helpen de leessnelheid te vergroten.

Lokalisatie, het dupliceren van data, ongecomprimeerd geluid, allemaal zaken die er voor zorgen dat een game aardig wat extra data nodig heeft. Het zijn echter allemaal zaken die weinig tot niets toevoegen aan de uiteindelijke game.

Blu Ray geeft een developer voornamelijk meer bewegingsvrijheid. Maar of dit ook zal resulteren in betere en langere games? Daar ben ik nog niet van overtuigd. Al die vele extra gigabytes aan data zullen toch echt ook geproduceerd moeten worden, en deze next-gen was al zo prijzig voor de developers ..

11. yojesse

yojesse Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Apple inc. moet ook nog bij blu ray...

Laatst bewerkt: 17 aug 2007
  12. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Lol, Universal heeft op dit moment zo'n beetje meer films uitgebracht dan al de andere filmmaatschappijen bij elkaar....
    En in the end draait het toch echt om de content :)

Als Univeral ook overstapt is HD DVD pas echt afgelopen, niet eerder.

Edit, Blu Ray schrijf je niet "Blue Ray" ;) Moeilijke nieuwe technieken ook allemaal :D

13. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    CD -> DVD -> Blu ray. snel??? De CD is al uitgebracht in 1982 en draait nog altijd goed mee voor muziek, foto's uitwisselen,.... De DVD heeft een dubbel layer versie gekregen en heeft zijn nut laten zien en is ook nog zeker niet uitgeteld. Sommige toepassingen zullen blu ray kunnten gebruiken maar zal niet zo superieur zijn dat het alles omver zal blazen.

edit: mooi artikel hierover
    http://www.z24.nl/bedrijven/it_telecom/article46633.ece/Feestje_voor_cd.html

Steeds nieuwere consoles zijn dat niet. De core en premium zijn gelijktijdig uitgekomen en elite heeft gewoon wat extra's. Binnekort komt er ook een PS3 uit met een 80GB harde schijf en ik heb van nogal veranderingen gehoord. Maar echt kwaad kan dat toch niet als je gewoon alle games kan blijven spelen?

Volgend jaar overstappen op de PS3 is geen slechte keuze. Geweldige releases op dat moment. Zal ik ook doen. Maar de 360 heeft tegen dan al wel meer dan 2 jaar dikke games uitgebracht. Er zijn echt wel zo veel goede games op het simpele DVD formaat dat mijn portomonee niet groot genoeg is om ze allemaal te kopen. En er zullen er nog wel lang blijven uitkomen.
    Genoeg om van gelukkig te zijn :)

Laatst bewerkt: 17 aug 2007
  14. PanaromicTiger

PanaromicTiger Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen voorheen zeiken wat voor klote apparaat de PS3 wel niet was. en nu snijd de 360 zich dus mooi in de vingers met z'n dvd

15. SysanApse

SysanApse Guest

Hmm , wat dat betreft ben ik het wel met Fardo eens ,
    We hebben duel layer dvd , 9 GB , daar moet het wel mee lukken.
    En heb zo even een vraagje , kan die HD-DVD uitbereiding voor de X360 geen games spelen ?

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ongetwijfeld wel mogelijk, echter MS heeft altijd aangegeven dat nooit te zullen gaan doen.

17. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Maar dat zou ook best genaaid zijn dan. Moet je opeens zon dure HD-DVD player kopen. Ben je alsnog even duur als een PS3 uit.

18. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    Weet niet waar je vandaan haalt dat iedereen aan het zeiken was op de PS3 dat het een klote apparaat is. Het apparaat liet op zich wachten, metname door de bluray technlogie. Hierdoor is ook de prijs van de ps3 heel erg gestegen. Sony heeft gegokt op Bluray, niet omdat ze daar qua games veel beter mee uit de voeten kunnen, maar omdat ze net als de dvd via de PS3 de markt voor bluray willen vergroten als nextgen opslagmedium. MS heeft als strategie gekozen om nog geen nextgen medium te gebruiken vor hun console, simpelweg omdat ze niet wisten of HDdvd of Bluray er met de winst vandoor gaat.
    Terug op de dvd9 opslag capaciteit, ik voorspel dat we de komende jaren nog wel vooruit kunnen met de dvd en dat er weinig games op dit moment in ontwikkeling zijn die niet met dit opslagmedium uit de voeten kunnen. Dit neemt niet weg dat sony met de PS3 een console heeft die qua technologie de komende 10 jaar vooruit kan. Met MS moeten we dat inderdaad nog zien. Denk dat over een jaar of 3 de xbox360 beperkingen krijgt tav de PS3. Wil niet zeggen dat de 360 geen goede gameconsole meer is, waar meesterlijke games voor uitkomen.
    Ik ben in iedergeval bereid om over 3 jaar een nieuwe console te kopen. Dan heb ik 5 jaar kunnen genieten van de 360.

Laatst bewerkt: 19 aug 2007
  19. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    Weer dat eindeloze gelul over HD-DVD vs Blu-Ray.

Het is juist slim geweest dat MS geen HD-DVD of BR in de 360 heeft gedaan. Daardoor is de 360 veel eerder op de markt gekomen. Daardoor is de 360 goedkoper dan de PS3. Daardoor kan MS de prijs veel sneller tegen de 200 dollar/euro gaan leveren.

Ow ennuh.... Paramount en Dreamworks laten steun voor blu ray vallen. Best een gevoelige tik voor BR

20. Ajacied410

Ajacied410 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom denkt iedereen toch dat er een winnaar komt..zolang deze 2 naast elkaar kunnen leven is er echt geen probleem toch.
    Er komen steeds meer spelers aan die allebei de formaten kunnen afspelen zoals samsung al heeft gemaakt.
    http://www.webwereld.nl/articles/45926/samsung-komt-met-speler-voor-blu-ray-en-hd-dvd.html

Dit zal denk eerder de toekomst zijn..meerdere formaten.
    En als er daarna een nieuw formaat komt wordt dat de opvolger van deze schrijfjes.

Kijk naar de memorykaartjes..daar leven er toch ook meer soorten naast elkaar.
    Ook al wordt SD meer gebruikt..zie je dat sony memorysticks ook gewoon genoeg worden verkocht..zo gaat het naar mijn idee ook gewoon met de HD en Bluray schrijfen.

ps. Ik ben het trouwens niet eens met mensen die zeggen dat de xbox360 te weinig ruimte heeft voor de toekomst.
    Zolang er veel consoles zijn verkocht passen de ontwikkelaars zich daar echt wel op aan.
    De ruimte van de dvd wordt gewoon gezien als doelstelling..en als er dan een ps3 versie van wordt gemaakt zal ie denk niet veel groter worden..want waarom zou je dan ineens meer levels willen maken..omdat je meer ruimte hebt.
    Lijkt me niet slim als zeg ik het zelf..je kan hem al verkopen zonder die extra ellende..waarom zou je er dan ineens voor de ps3 meer ellende op willen zetten..kost je alleen maar meer man uren (dus heel veel geld) die je alleen maar verliest.

Deel Deze Pagina