1. King Of The Dead

    King Of The Dead Veni, Vidi , Vici.

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Duitser Ratzinger tot nieuwe paus gekozen
    Gepubliceerd op dinsdag 19 april 2005
    De uiterst conservatieve Duitser Joseph Ratzinger is tot nieuwe paus gekozen. Hij noemt zich Benedictus XVI.
    De grote klok van de Sint Pietersbasiliek luidde rond 18 uur. Dat betekent dat de kardinalen een nieuwe paus hebben gekozen. Eerder was er nog verwarring over de kleur van de rook die uit de schoorsteen van de Sixtijnse Kapel kwam. Met het luiden van de bel is er zekerheid.

    Kort conclaaf
    De nieuwe paus, als kardinaal bekend als 'Der Panzerkardinal', is gekozen na vijf stemmingen. Daarmee is dit conclaaf een van de kortste uit de recente geschiedenis. Pius XII werd in 1939 na twee stemmingen gekozen, paus Johannes Paulus I in 1978 na vier stemmingen.

    Volgens de regelsheeft de Chileense kardinaal op het balkon van de Sint Pieter de identiteit van de nieuwe paus bekendgemaakt. Ratzinger (Benedictus XVI) wordt op dit moment voorgesteld aan de massaal toegestoomde gelovigen op het Sint Pietersplein.

    Paus Benedictus XVI
    De nieuwe paus heeft bij zijn eerste verschijning op het balkon van de Sint Pietersplein de hulp gevraagd van God en Maria in de taak die hem wacht. Hij vroeg ook de menigte voor hem te bidden.

    Benedictus XVI gaf vervolgens de zegen 'Urbi et Orbi', 'Voor de stad en voor de Wereld', aan de enorme menigte die zich op het Sint Pietersplein had verzameld


    [​IMG] Benedictus de 16de alias Joseph Ratzinger
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2005
  2. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Mja, Fijn voor de gelovige. Maar ik moet 'em niet, zoiezo niet... maar schijnt dat ie tijdens de 2de wereld oorlog het een en ander onder het "regime" van Hilter heeft gedient.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2005
  3. King Of The Dead

    King Of The Dead Veni, Vidi , Vici.

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0

    Hij zat bij de Wehrmacht. Nu zullen de Joden wel weer gaan klagen omdat hij in het Duitse leger zat. Maarja, het is een tussen paus. :)
     
  4. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Idd, het zal ook allemaal wel..
    Hoop wel dat deze paus vòòr condooms is, kunnen eindelijk duizenden/miljoenen mensen gered worden in Afrika.
     
  5. loode

    loode Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist wat het Katholieke geloof nodig had joh!

    Een enorm conservatieve kerel die in z'n jonge jaren nog trots lid van de Hitler Jugend was..

    Way to go!

    Wat is dat toch een achterlijk geloof, dat katholicisme joh...
     
  6. loode

    loode Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet het maar, net als de vorige is deze paus weer zo naïef om te geloven dat hetgeen waarmee de helft van heel Afrika rondloopt, een straf van god is...
     
  7. King Of The Dead

    King Of The Dead Veni, Vidi , Vici.

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0

    Dat is jou mening. Ik vind de Islam achterlijk. Kan ik ook zeggen zonder argument. Veel jongens moesten ook dienstnemen in het Duitsland van de jaren '30 - '40 .
     
  8. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    True true, Toch vind ik dat je zo iemand langs de lijn moet zetten. Just in case..
     
  9. King Of The Dead

    King Of The Dead Veni, Vidi , Vici.

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, hij is 78. Over 10 jaar maar weer een nieuwe kiezen dan ? Het zal met elke paus wel wat zijn. Zolang hij de katholieke maar goed leidt en eens wat doet aan dat aids probleem.
     
  10. Raafke

    Raafke Active Member

    Berichten:
    337
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar de hitlerjugend is toch nog altijd iets anders. Mensen die bij de hitlerjugend zaten hadden zeker sympathieën met hitler of in ieder geval zeker de ouders van deze mensen. Daarom vind ik het wel een argument om te zeggen dat het katholicisme achterlijk is, omdat die een voormalig lid van de hitlerjugend als nieuwe paus hebben gekozen. Maja, ik vind alle geloven eigenlijk achterlijk, maar van mij mogen ze hun gang gaan als ze daar plezier in hebben.
     
  11. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    mooi, een nieuwe paus. zijn we eindelijk verlost van al die ongein op de tv.
     
  12. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou ik weet het niet met die duitser. Na ja we zullen zien.
     
  13. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Wedden dat zo'n beetje iedere zender op TV er de aankomende dagen bijzonder veel aandacht aan gaat besteden?

    Denk je van het gezeik af te zijn... Kiezen ze een nieuwe! :eek:
     
  14. Roberto

    Roberto ....

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    0
    Enne, dat mensen zeggen dat katholiek belachelijk is : Dit is de keuze van VATICAANSTAD, en VATICAANSTAD zijn enkele katholieke geestelijken. De andere duizenden katholieken hebben geen kans gehad om hun mening te geven..dus door die enkele 100 geestelijken moet je niet heel het katholiek geloof belachelijk noemen.
     
  15. Shammo

    Shammo Ik in dat pak

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet helemaal correct . Hij zat bij de Hitlerjugend en is daar gedeserteerd :p
     
  16. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    het is inderdaad nog even doorbijten. We zijn in ieder geval over de helft heen. ;)
     
  17. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, de Joden zullen niet gaan klagen. Zij zijn tenslotte Joods. En de Paus is Katholiek...
     
  18. King Of The Dead

    King Of The Dead Veni, Vidi , Vici.

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Die verzinnen wel wat joh. Nu het geval met de Palestijnen bijna is opgelost kunnen ze weer over iets anders gaan zeiken.
     
  19. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ja nu weten we het wél zeker, dat aan het beleid van de kerk helemaal niets zal veranderen , aangezien het juist deze nieuwe paus diegene was die de oude paus ertoe aanzette om de oerconservatie opvattingen van de kerk nog te verstrengen in plaats van te verzachten .
     
  20. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Balen. Ik had op een soort progressieve (ofzoiets) paus gehoopt...Maarja wat boeit het. Ik ben toch niet christelijk (meer) :9
     

Deel Deze Pagina