1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe pc, wat te kiezen?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RumbleBumble, 13 sep 2003.

  1. RumbleBumble

    RumbleBumble Active Member

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik sta op het punt, oktober, om een nieuwe pc te kopen. (een vriend raadde me aan te wachten tot oktober, wegens prijsdrops). Wat moet ik kiezen? Wat zou jij kiezen als je kon kiezen wat je wou? Verkies je bijv. de nieuwste p4 boven de nieuwste amd? Wat zijn de specificaties van de pc die jij zou kiezen als geld niks uitmaakte?

    Grtzz
     
  2. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    van alles het duurste misschien ? :+

    k zou amd kiezen, verder maakt het niet veel uit, kijk zelf maar wat op het internet dit verschilt echt per persoon
     
  3. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je een pc koopt zijn er altijd binnen de korste keren prijsdrops, met een pc houdt je dat altijd. En AMD vs P4 hangt net van je budget af. Als geld je niks uitmaakt kan je net zo goed de beste pentium processor nemen, 1024 mb ram en de beste ATI kaart.
     
  4. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    pentium is ietsje sneller op het moment.. AMD is bezig aan nieuwe modellen (de eerste 64 bits cpu's ) maar hoe het daarmee zit.. geen idee.. verwacht niet dat die dingen tegen kerst in de winkels liggen dus pak maar een lekker dikke p4 (geen celeron natuurlijk hahahaha.. duh) en een mooie ATI kaart..
     
  5. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog wel een mooi dik p4 systeem voor je voor een mooie prijs:)
     
  6. PSVPSV

    PSVPSV Simply the best

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    Als geld niks uitmaakt?

    p4 3,06ghz
    2048 ddr-ram
    Ati raddeon 9800pro (veel beter dan de gf fx5900ultra zo blijkt uit tests)
    160gb
    dvd-rom speler (spreekt voor zich)
    dvd +/- RW

    Dán heb je toch wel het beste van het best.:+
     
  7. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    zelfbouw? of kant en klaar?
     
  8. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    Re: Re: Nieuwe pc, wat te kiezen?

    wat betreft dei Radeon, daar is nu toch al een nieuwe voor aangekondigd? de 9900 pro.
    Als je met je Grfx kaart nog een paar maandjes geduld hebt kun je die kope.

    En ik zal voor de zelfbouw gaan, is een stuk goedkoper.
     
  9. Bitten Wolf

    Bitten Wolf Active Member

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt inderdaad aan je budget. Ik ga er vanuit dat het je wel wat uit maakt want het systeem van PSVPSV is overbodig.
    De 2048 ddr bijvoorbeeld. Volgens mij heb je 1024 nog niet eens nodig. Ik zou ook voor een AMD gaan. Goedkoper en voor games maakt het in vergelijking met de prijs niet zoveel uit (correct me if I'm wrong). Ik zou inderdaad een Radeon nemen omdat deze gewoon beter zijn, maar een 9800 is duur. Natuurlijk een grote hd, maar dat ligt eraan wat je zelf wilt. Op zich is 80 GB voor mij genoeg. Een dvd-rom-speler zou ik wel nemen. Maar een dvd-RW is voor mij overbodig. Maar als je dvd's wil branden dan is het natuurlijk noodzakelijk. Dus ik zou kiezen voor:

    De snelste AMD (weet zo niet welke dat is)
    1024 ddr-ram
    Ati Radeon (welke ligt aan je budget)
    80 GB harddisk
    DVD-rom speler
     
  10. Markos

    Markos XBW member

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    oops dubbel post
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2003
  11. Markos

    Markos XBW member

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    pc:
    AMD athlon xp 2600+
    asus A7N8x geforce 2 mainboard
    512 mb drr 400 mhz (dual channel)
    Ati radeon 9600 pro 128 mb
    80 GB harddisk
    sound blaster audigy 2 5.1 geluidskaart.

    Als ik een pc nu zou kopen zou ik deze kopen. hij zal een betere kwaliteit/prijs verhouding hebben dan als je een pc met het beste en duurste koopt. en de nieuwste games zullen op dit systeem goed draaien. Nu houd je nog geld over om later teupgraden naar bijvoorbeeld een geforce 3 moederboard met 533 mhz ddr2 en een athlon64. Je koopt dan ook nog een nieuwe videokaart en houd de rest van je hardware. Zo blijf je toch behoorlijk up to date om de nieuwste games te draaien en het schilt je zeker geld. Maar als je in het geld zwemt en het je geen donder uitmaakt koop dan het beste wat er te krijgen is
     
  12. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar Markos ik denk dat RumbleBumble ook wel spellen als HL2 Doom3 etc wil spelen, dus ik denk dat je er verstandig aan doet om minimaal een ATI 9700 PRO er in te doen. Maarja, dat ligt natuurlijk ook weer wat aan wat je buget toe laat :)
     
  13. Brother Bear

    Brother Bear Xbox Live addict!

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard wil ik de nieuwste games erop spelen als HL2 en D3, en natuurlijk onze Halo :) Maar welke processor is nou beter? De P4 of de AMD? Iedereen zegt namelijk wat anders... Ik las iets over de nieuwe functie bij de P5, hyper threading oid, ik weet niet meer precies wat het was. Dat je systeem twee aparte processors zag en dat je daardoor twee zware programma's tegelijk kunt draaien.

    Ik ga ook voor een grote hd. Dat wordt minstens 120 gigabyte. Ook moet het een beetje een stille zijn, want ik moet nog wel kunnen werken in m'n kamer als m'n computer iets aan het pompen is :) Een DVD- brander ga ik ook voor. Ik heb al een aantal testjes gelezen en daar kwam wel een duidelijk antwoord uit. Maar dat ging steeds om een DVD+ brander, en het lijkt me link om een brander te kopen die alleen + ondersteund... Je weet natuurlijk maar nooit wat er op dat gebied gebeurd. Ik denk dus dat ik nog even wacht met het aanschaffen van een DVD-brander, en die er laten bij haal ;)

    ATI Radeon, zo'n beetje iedereen raadt me die aan. Het feit is wel dat die kaarten echt onbetaalbaar zijn. Misschien is het verstandiger om een iets ouder type te nemen en daarmee veel geld te besparen, of heb ik het nou mis?

    2048 ddr is echt overdreven. Je systeem gebruikt nauwlijks 512 ddr naar mijn ervaring, dus mij lijkt 1024 voor de nabije toekomst nog wel ff genoeg :D

    Het is eigenlijk allemaal best moeilijk. Gelukkig werkt een kennis van ons bij "Leferink", een pc bedrijf voor zakelijk gebruik die mij spul kan leveren voor inkoopprijs. En kan ik een pc-project van mijn vader gebruiken waarmee je ook gauw 45% korting krijgt :p
     
  14. RumbleBumble

    RumbleBumble Active Member

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    0
    Arghh cookies, buurjongen rot nou eens op :D
     
  15. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Re: Re: Re: Nieuwe pc, wat te kiezen?

    9900 pro komt pas in 2004

    -Ik zou een Pentium 4 3,2 ghz halen (net nieuw)
    -Radeon 9800 Pro
    -gewoon 512 mb ram erin (of 1024 maar is overdreven kan beter dat geld uitgeven voor een goed beeldscherm)
    -Audigy 2 5.1 soundcard
    -Chille 5.1 boxxen set
    -21 inch vlakke beeldbuis scherm (geen flatpanel want daarop kan je nog niet goed gamen)
    -dual optical mouse + chille muismat (weet de naam van de muismat niet meer maar kost ook zoiets van in de 60 euro incl verzendkosten maar wel goed ding)
    -2 netwerkkaarten van 10/100 mb
    -dvd+/+- writer
    -aparte dvd rom
    -2 hd´s van 100 gb (totaal dus 200 gb)

    maarja zoiets komt dan toch rond de 2750 euro te hangen als je zo´n systeem wilt
     
  16. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Helaas is bekent gemaakt dat de 9800 pro half life op 1024x768 samen met een pentium 2 ghz op 60 fps kan laten lopen, dus denk dat een radeon 9800 pro op dit moment toch wel het slimste is om te kopen want er gaan veel games uitkomen op deze engine die allemaal nog meer power gaan vragen. Dus wil je een tijdje vooruit met de mogelijkheid dat je games met alle opties aan kan spelen ga dan voor de snelste videokaart op het moment.
     
  17. RumbleBumble

    RumbleBumble Active Member

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: Re: Nieuwe pc, wat te kiezen?

    Kan stukken goedkoper...

    En je bent nu wel heel oppervlakkig. Je gedraagt je nu net als een 10 jarig jongetje die enkel kijkt naar hd, processor en videokaart... ;) Ik laat me eerst wel even goed voorlichten want hier kom ik volgensmij ook niet veel verder haha :D
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    -P4 3.2 800 FSB
    -minimaal harde schijf van 120 GB 7200 RPM
    -2048 MB DDR(2:confused:) Ram
    -Ati Radeon 9800 XT ofGeforce 5950 Ultra (komt eind oktober in de winkels te liggen), ik zou voor de Radeon gaan
    -Audigy 7.1 (die geluidskaart waar je 7 boksen en 1 sub-woofer kunt op aansluiten)
    -DVD-Rom
    -DVD/CD-writer
    -Scherm van 17 inch (19 inch maakt niet veel verschil)
    -En natuurlijk een goed moederbord en een bak.

    Dat is een pc voor de mensen die geld te veel hebben. Als je niet geld teveel hebt:

    -P4 3.02 GHz (liefst ook 800 FSB)
    -1024 MB DRR Ram
    -Ati Radeon 9800 Pro
    -Audigy 7.1 (kost toch niet zoveel)
    -DVD-rom
    -Cd-(re)writer
    -Ook een scherm van 17 inch en een goed moederbord en een bak.
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2003
  19. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    hallo :\ voor die 2de optie moet je nog steeds FLINK geld teveel hebben als je het mij vraagd. Voor mensen met een 'normaal' budged is een pentium 4 2.8 of 2.6 veeel beter, omdat het prestatie verschil NOOIT opweegt tegen het prijs verschil met een 3.0. 7.1 geluidskaart lijkt me ook wat overdreven een je kan het ook makkelijker wat rustiger aan doen dan een ati 9800 pro. neem dan een normale 9800 of 9600 pro (gelijk 150 euro goedkoper ofzo en zeker niet slecht)
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Het prijsverschil tussen een 2.8 en een 3.02 is niet zo hoog. De 7.1 geluidskaart kost maar zo'n 40-70 € (ben de exacte prijs vergeten) en als je games wilt spelen zou ik voor de 9800 Pro gaan.

    Nu ik eraan denk: RumbleBumble, voor wat wil je de pc voornamelijk gebruiken?
     

Deel Deze Pagina